Kleine, bruine larve-achtige beestjes. Wat zijn het?

29-10-2011 17:34 17 berichten
Ik heb in onze slaapkamer soms last van kleine beestjes. Echt heel klein, mm of 3 a 4. Het lijken een beetje op larven, hebben geen pootjes, behaard lijf en ze kruipen net zoals maden zeg maar. Ze hebben geen vleugeltjes, zijn heel erg langzaam en zijn bruin van kleur. Ze vervellen ook, want ik kom soms lege velletjes tegen. Ze zitten echt alleen in de slaapkamer en zie ze vooral op de muur nogal eens zitten. Pak altijd een tissue en knijp ze dood, maar wil er het liefst gewoon vanaf. Net kwam ik er ook een stel tegen op een paar knuffels die tussen het bed en het nachtkastje zitten. Zie ze overigens nooit in bed.

Iemand enig idee wat het voor iets kan zijn? Heb er geen foto van, heb ze net allemaal weggehaald hoop ik. Maar als ik er weer 1 zie zal ik kijken of ik een goede foto kan maken. Google levert weinig op helaas.
Alle reacties Link kopieren
Zilvervisjes?
Ik dacht nog, zal ik erbij zetten dat het geen zilvervisjes of bedwantsen zijn. Maar dacht dat de beschrijving daar zowiezo al niet aan voldeed :P maar die zijn het dus zeker niet. Die hebben ook pootjes en bewegen zich niet plat op hun buik schuifelend voort.
Ow die heb ik ook! Heb ergens gehoord dat het te maken heeft met je muren en de lucht die daar in zit (als je dus geverfde muren hebt). Geen idee of dat klopt...... Zal wel niet als ik het zo opschrijf.
I see said the blind man as he picked up his hammer en saw.
Bij mij zitten ze overigens alleen in mijn woonkamer en zeer zeer zelden in slaapkamer of gang.
Ik heb wel geverfde muren :D maar wat zijn het nou haha!
Ivetje, dat weet ik, maar ik zie zo vaak mensen totaal verkeerde beschrijvingen geven dat ik dacht: ik gooi hem er maar in.
Haha, geeft ook niet maar zilvervisjes zijn echt heel anders. Die heb ik heel soms in de wc namelijk. Jemig, klinkt alsof ik een smerig huis heb :P
Weet je wat ik zie als ik gedronken heb

[http://www.youtube.com/watch?v=jQBOHm0j87k

Is het misschien de larve van de tapijtkever?

vieze beestjes
Semper ubi sub ubi
heb gegoogled maar kan het niet vinden
quote:Idreamofgenie schreef op 29 oktober 2011 @ 18:02:

Is het misschien de larve van de tapijtkever?

vieze beestjesDie zou het best wel eens kunnen zijn. Heb soms ook hele kleine beestjes op de muur met een rond lijfje en echt een duidelijke kop. Nooit over nagedacht dat dat een kever zou kunnen zijn! Die druk ik ook altijd gewoon dood met een tissue, maar bij kevers denk ik al snel aan wat grotere beesten met een hard lijf zeg maar.
Ik kom die kleine harige beestjes ook wel eens tegen in ons huis. Ik denk een stuk of 6 per jaar. blij dat ik nu zie wat het is, kon het maar niet vinden....
quote:met een rond lijfje en echt een duidelijke kopBoekenluis is ook vrij algemeen.
Zie je ook wel eens motjes vliegen? Het klinkt nl. als de larven van een meelmot of een cacaomot.

Die zien er ongeveer zo uit (maar dan dus veel kleiner):

Denk dat het echt die tapijtkever is. Aangezien de beestjes met pootjes die ik soms tegenkom er uitzien als die. Donkerbruin met lichtere vlekjes. Denk dus dat mijn mysterie opgelost is! En zo te zien doen ze geen kwaad, dus ik laat het er maar bij.

Heb alleen wel een t-shirt van manlief met gaatjes aan de linkerkant onder de arm. Misschien komt het wel van die tapijtkever! Heb ik ook meteen dat mysterie met gaatjes in shirts opgelost :P
klinkt bekend, Ivetje!

In mijn vorige woning kwam ik ze vrij vaak tegen (ook de velletjes, dus da's dan wel vies :-s) en heb ze toen gepoogd te bestrijden, wat volgens mij redelijk gelukt is.

Nu kom ik ze heel af en toe tegen, zojuist ook een. Naja, zolang het er niet zoveel zijn als destijds laat ik het ook maar. Ik kwam ze toen wel vaker bij stof tegen, in kledingkast, of in doosjes ofzo :-s (in laatste geval dood), dat was wel echt vervelend, dus ik hoop dat het zich niet weer herhaalt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven