Kleine, bruine larve-achtige beestjes. Wat zijn het?

zaterdag 29 oktober 2011 om 17:34
Ik heb in onze slaapkamer soms last van kleine beestjes. Echt heel klein, mm of 3 a 4. Het lijken een beetje op larven, hebben geen pootjes, behaard lijf en ze kruipen net zoals maden zeg maar. Ze hebben geen vleugeltjes, zijn heel erg langzaam en zijn bruin van kleur. Ze vervellen ook, want ik kom soms lege velletjes tegen. Ze zitten echt alleen in de slaapkamer en zie ze vooral op de muur nogal eens zitten. Pak altijd een tissue en knijp ze dood, maar wil er het liefst gewoon vanaf. Net kwam ik er ook een stel tegen op een paar knuffels die tussen het bed en het nachtkastje zitten. Zie ze overigens nooit in bed.
Iemand enig idee wat het voor iets kan zijn? Heb er geen foto van, heb ze net allemaal weggehaald hoop ik. Maar als ik er weer 1 zie zal ik kijken of ik een goede foto kan maken. Google levert weinig op helaas.
Iemand enig idee wat het voor iets kan zijn? Heb er geen foto van, heb ze net allemaal weggehaald hoop ik. Maar als ik er weer 1 zie zal ik kijken of ik een goede foto kan maken. Google levert weinig op helaas.

zaterdag 29 oktober 2011 om 17:47

zaterdag 29 oktober 2011 om 17:56

zaterdag 29 oktober 2011 om 18:14
quote:Idreamofgenie schreef op 29 oktober 2011 @ 18:02:
Is het misschien de larve van de tapijtkever?
vieze beestjesDie zou het best wel eens kunnen zijn. Heb soms ook hele kleine beestjes op de muur met een rond lijfje en echt een duidelijke kop. Nooit over nagedacht dat dat een kever zou kunnen zijn! Die druk ik ook altijd gewoon dood met een tissue, maar bij kevers denk ik al snel aan wat grotere beesten met een hard lijf zeg maar.
Is het misschien de larve van de tapijtkever?
vieze beestjesDie zou het best wel eens kunnen zijn. Heb soms ook hele kleine beestjes op de muur met een rond lijfje en echt een duidelijke kop. Nooit over nagedacht dat dat een kever zou kunnen zijn! Die druk ik ook altijd gewoon dood met een tissue, maar bij kevers denk ik al snel aan wat grotere beesten met een hard lijf zeg maar.

zaterdag 29 oktober 2011 om 19:30
Denk dat het echt die tapijtkever is. Aangezien de beestjes met pootjes die ik soms tegenkom er uitzien als die. Donkerbruin met lichtere vlekjes. Denk dus dat mijn mysterie opgelost is! En zo te zien doen ze geen kwaad, dus ik laat het er maar bij.
Heb alleen wel een t-shirt van manlief met gaatjes aan de linkerkant onder de arm. Misschien komt het wel van die tapijtkever! Heb ik ook meteen dat mysterie met gaatjes in shirts opgelost
Heb alleen wel een t-shirt van manlief met gaatjes aan de linkerkant onder de arm. Misschien komt het wel van die tapijtkever! Heb ik ook meteen dat mysterie met gaatjes in shirts opgelost

woensdag 2 november 2011 om 22:32
klinkt bekend, Ivetje!
In mijn vorige woning kwam ik ze vrij vaak tegen (ook de velletjes, dus da's dan wel vies :-s) en heb ze toen gepoogd te bestrijden, wat volgens mij redelijk gelukt is.
Nu kom ik ze heel af en toe tegen, zojuist ook een. Naja, zolang het er niet zoveel zijn als destijds laat ik het ook maar. Ik kwam ze toen wel vaker bij stof tegen, in kledingkast, of in doosjes ofzo :-s (in laatste geval dood), dat was wel echt vervelend, dus ik hoop dat het zich niet weer herhaalt.
In mijn vorige woning kwam ik ze vrij vaak tegen (ook de velletjes, dus da's dan wel vies :-s) en heb ze toen gepoogd te bestrijden, wat volgens mij redelijk gelukt is.
Nu kom ik ze heel af en toe tegen, zojuist ook een. Naja, zolang het er niet zoveel zijn als destijds laat ik het ook maar. Ik kwam ze toen wel vaker bij stof tegen, in kledingkast, of in doosjes ofzo :-s (in laatste geval dood), dat was wel echt vervelend, dus ik hoop dat het zich niet weer herhaalt.