(Kleine) verbouwing - help mij deze door te komen!
vrijdag 3 oktober 2025 om 22:46
Wegens schade door lekkage moet er een andere vloer in mijn huis worden gelegd. En kijkend naar de toekomst ‘moet’ er daarom ook vloerverwarming worden aangelegd.
Ik vind het een kleine ramp. Het begon er al mee dat het eerste bedrijf waar ik afspraken mee had failliet ging. Vervolgens een heleboel heen en weer gebeld om te zorgen dat de huidige twee bedrijven (de ene voor de vloerverwarming en de ander voor het leggen) hun planning op elkaar af stemden. Allerlei informatie die elkaar tegenspreekt.
Afijn, inmiddels staan de data vast. Het geheel gaat een week duren.
Mijn hele inboedel van beneden moet weg voor de werkzaamheden; een deel naar boven (waar alles al vol staat) en een deel de tuin in.
In de tuin maak ik een overkapping met zeil en wat er niet onder past krijgt een eigen zeiltje.
Van de beoogde helpers kan een deel al niet, en ik moet dus alles sjouwen en de huidige vloer eruit slopen.
Boven moet ik het leefbaar maken om een week te leven en te werken. Het is belangrijk dat zoon zich er senang gaat voelen want die is 24/7 thuis. Ook de katten moeten een (droog) plekje hebben deze dagen.
Ik heb er veel stress van, maar ik MOET gewoon door de zure appel heen bijten en er het beste van maken. Zoon en ik hebben beiden beperkte veerkracht.
Er zijn vast forummers die ooit in hetzelfde schuitje hebben gezeten. Ik zou heel graag profiteren van jullie ervaringen. Hebben jullie praktische tips? Adviezen om niet gek te worden in zo’n week?
Nog ff praktisch; de vloerverwarming wordt ingefreest, nog geen idee waar de pomp moet komen. Radiatoren worden verwijderd.
Dan droogtijd, een dag waarop wordt geëgaliseerde en een dag waarop wordt gelegd.
Ik vind het een kleine ramp. Het begon er al mee dat het eerste bedrijf waar ik afspraken mee had failliet ging. Vervolgens een heleboel heen en weer gebeld om te zorgen dat de huidige twee bedrijven (de ene voor de vloerverwarming en de ander voor het leggen) hun planning op elkaar af stemden. Allerlei informatie die elkaar tegenspreekt.
Afijn, inmiddels staan de data vast. Het geheel gaat een week duren.
Mijn hele inboedel van beneden moet weg voor de werkzaamheden; een deel naar boven (waar alles al vol staat) en een deel de tuin in.
In de tuin maak ik een overkapping met zeil en wat er niet onder past krijgt een eigen zeiltje.
Van de beoogde helpers kan een deel al niet, en ik moet dus alles sjouwen en de huidige vloer eruit slopen.
Boven moet ik het leefbaar maken om een week te leven en te werken. Het is belangrijk dat zoon zich er senang gaat voelen want die is 24/7 thuis. Ook de katten moeten een (droog) plekje hebben deze dagen.
Ik heb er veel stress van, maar ik MOET gewoon door de zure appel heen bijten en er het beste van maken. Zoon en ik hebben beiden beperkte veerkracht.
Er zijn vast forummers die ooit in hetzelfde schuitje hebben gezeten. Ik zou heel graag profiteren van jullie ervaringen. Hebben jullie praktische tips? Adviezen om niet gek te worden in zo’n week?
Nog ff praktisch; de vloerverwarming wordt ingefreest, nog geen idee waar de pomp moet komen. Radiatoren worden verwijderd.
Dan droogtijd, een dag waarop wordt geëgaliseerde en een dag waarop wordt gelegd.
•
vrijdag 3 oktober 2025 om 23:03
Daar heb ik een deur!
Maar mij is verteld dat het met het stof meevalt omdat die sleuven worden gemaakt met een apparaat dat meteen het stof opzuigt. Maar geen idee waar ik op moet rekenen stoftechnisch gezien.
•
vrijdag 3 oktober 2025 om 23:03
vrijdag 3 oktober 2025 om 23:05
vivapimpelmees schreef: ↑03-10-2025 22:54Ik zou de boel buiten zetten, afdekken en dan de sleutel aan de aannemer geven en een week in een vakantiehuis gaan zitten. Wel in de buurt zodat je af en toe kan gaan kijken.
Dat gaat niet ivm de katten, kind en werk.
Althans, ik denk dat het dan stressvoller wordt, want kind kan zich daar niet vermaken als ik moet werken.
En de katten vinden onbekende mannen heel eng dus dat vind ik ook al sneu.
•
vrijdag 3 oktober 2025 om 23:06
Hmmmm ga ik even over nadenken. Er is geen parkeerplaats dichtbij dus dat zou dan wel veel meer sjouwen zijn dan het in de tuin zetten.
•
vrijdag 3 oktober 2025 om 23:08
We hebben gelukkig altijd een vriezer vol maaltijden, dus dat komt goed! En een avondje elders eten is ook leuk denk ik, als we niet overprikkeld zijn.
•
vrijdag 3 oktober 2025 om 23:10
https://www.coconshop.eu/nl
Dit kopen om je spullen in te bewaren, buiten in de tuin. Niet je troep door heel je huis heen slepen, maar gewoon in zo’n zak in je tuin.
Verder: verstand op nul en blik op oneindig. Het is een fase en als het klaar is ben je blij.
Dit kopen om je spullen in te bewaren, buiten in de tuin. Niet je troep door heel je huis heen slepen, maar gewoon in zo’n zak in je tuin.
Verder: verstand op nul en blik op oneindig. Het is een fase en als het klaar is ben je blij.
vrijdag 3 oktober 2025 om 23:12
Ik zou toch echt m'n heil elders zoeken, al is het maar voor 1 of 2 nachtjes. Zeker als er sleuven in de vloer gefreesd gaan worden is het onmogelijk om nog een beetje prikkelarm in je huis te bivakkeren, dat maakt namelijk echt heel veel herrie.
vrijdag 3 oktober 2025 om 23:18
ladadieladieda schreef: ↑03-10-2025 23:10https://www.coconshop.eu/nl
Oh dat is interessant, ga ik overwegen.
Overigens wil ik pogen enkele kasten zó te zetten dat ik er als nodig nog bij kan. Dat je een batterij kan pakken of precies zoiets dat je heel erg nodig kan hebben en natuurlijk niet van te voren had klaargelegd.
Die blik op oneindig is zéker het plan! En alvast fantaseren over voor altijd warme voeten.
•
vrijdag 3 oktober 2025 om 23:21
Dat duurt maar een paar uurtjes en die brengen we elders door (nadat ik met die mannen alles heb doorgenomen over afdoppen van de radiatoren, waar die pomp moet etc). Ik zal toch ook in de buurt moeten blijven om ze daarna uit te laten ed.GriebusDus schreef: ↑03-10-2025 23:12Ik zou toch echt m'n heil elders zoeken, al is het maar voor 1 of 2 nachtjes. Zeker als er sleuven in de vloer gefreesd gaan worden is het onmogelijk om nog een beetje prikkelarm in je huis te bivakkeren, dat maakt namelijk echt heel veel herrie.
Oh ja, én ik moet die dag ook nog werken.

•
vrijdag 3 oktober 2025 om 23:23
Ik zou ook kijken of je op sommige dagen elders kan verblijven i.v.m. de herrie. Ik denk niet dat thuiswerken kan als er gefreesd gaat worden. Teveel herrie om je fatsoenlijk te kunnen concentreren. Toen ze hier aan het verbouwen waren was ik blij dat ik naar het werk kon of vluchte steeds een paar uur het huis uit om uit de herrie te zijn want dan heb ik geen rust.
vrijdag 3 oktober 2025 om 23:39
vrijdag 3 oktober 2025 om 23:58
zaterdag 4 oktober 2025 om 00:41
Ik heb geen ervaring van mezelf maar van sibling. die vloer had op een gegeven moment een laag die moest van uitharden/drogen waar je eigenlijk zo min mogelijk op die vloer moest lopen - en dan nog met sokken en heel voorzichtig. Dat was het moment dat ze elders zijn gaan logeren, want dat was niet te doen. Hangt misschien ook van de soort vloer af, hoe snel mag je enigszins normaal op de vloer lopen?
zaterdag 4 oktober 2025 om 00:47
Kun je niet zo'n opslagruimte in een shurgard huren? Die maken reclame met €1,- voor de eerste maand, als je het daadwerkelijk 1 maand gebruikt is dat hartstikke goedkoop. En dan niet de moeilijk versjouwbare meubels maar voor alle losse kwetsbare troepjes (lampen, paperassen, los spul van boven wat nu in de weg staat) die je niet onder een zeiltje kunt zetten.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in