Kleur van mijn houten vloer..

23-05-2010 14:29 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, ik heb laatst een vloer laten leggen die ik supermooi vond qua kleur: eiken behandeld met weisgrund. De planken leken daardoor onbehandeld. Ik wilde deze kleur behouden maar dat zou geen probleem zijn met de beschermlaag die er over moest. Nu ben ik gister de vloer gaan oliëen (hardwaxen) met mijn moeder. Toen zag het er natuurlijk al heel anders uit omdat het nat was. Maar vanochtend ging ik kijken (ik woon er nog niet) en toen schrok ik me een hoedje. De vloer leek helemaal niet meer op de vloer die ik eerst had terwijl ik juist overal geïnformeerd had etc.Hij is nu een stuk donkerder en oogt warmer. Maar dat wilde ik juist niet Ik ga dinsdag sowieso even bellen of ik er nog iets aan kan veranderen, ik moet er namelijk nog twee beschermlagen opzetten omdat hij ook in de keuken ligt. Ik vermoed zelf dat dit niet gaat. En een nieuwe vloer meteen opschuren vind ik eerlijk gezegd ook een beetje zonde. Wie heeft er ook weisgrund (kleur 3030 of 3040) op zijn vloer of meubels gezet en daarna behandeld met een 'kleurloze' beschermlaag? Werd de kleur toen ook anders? Of bleef hij hetzelfde? Nou ja, ik vind het in ieder geval behoorlijk balen. Dat wilde ik even kwijt
Oei, ik ben bang dat dat schuren wordt. Heel vervelend!
Ik heb ook een houten vloer, bewerkt met olie. Als de olie een kleurtje heeft, krijgt de vloer dat ook.. Zeker met wax.. weet van mn buren dat schuren bij hun de enige oplossing was, succes!
Nou, dat klinkt niet echt hoopvol. Maar daar was ik al bang voor natuurlijk. Ik denk dat ik toch maar genoegen ga nemen met hoe de vloer nu is. Hij kan namelijk niet vaak opgeschuurd worden: is lamelparket met een toplaag van maar 4 mm. Wie weet wat er in de toekomst gebeurt waardoor ik hem op moet schuren. Zou ook vervelend zijn als het dan niet kan. En een nieuwe kost weer best veel centjes Ik hoop alleen wel dat het blad van mijn keuken er bij gaat passen. Zou ongeveer dezelfde kleur zijn, maar nu is dat blad dus een stuk lichter. Grrr, wat een gedoe zeg.. Ik ga er straks maar weer eens naar kijken en hopen dat ik dan denk: goh, hij is toch best mooi
Als je je wensen goed duidelijk hebt gemaakt bij aanschaf van de producten, en als de verkoper je deze heeft aangeraden, dan zou ik toch even kijken of er iets te regelen valt.
Ja, ik ga morgen even bellen en dan kijken wat ze zeggen. Ik ben gister niet meer naar het huis geweest dus weet niet of er nog iets veranderd is. Maar volgens mij was de vloer gewoon droog en mij lijkt dat de kleur niet meer verandert als hij eenmaal droog is. Grrr...

Nou ja, in ieder geval bedankt voor jullie reacties.
Nou, ik heb gebeld. De vloer had niet zoveel mogen verkleuren, maar... hout is een natuurproduct, dus je kan er schijnbaar niet altijd alles van vertellen. Verder vroegen ze wanneer het behandeld was. Toen ik vertelde dat dit een week geleden was stelden ze me wel wat gerust: Het is nog vers en dat trekt nog bij. Ik was een aantal dagen niet meer in het huis geweest en toen ik ging kijken zag ik inderdaad dat er bij een aantal planken het wit zichtbaar werd. Ik denk niet dat mijn vloer wordt zoals hij was maar ik vind hem toch best mooi gelukkig. En verder werd me verteld dat wanneer ik hem nog een keer zou behandelen de kleur lichter zou worden. We hebben hem gister behandeld. Ik ga morgen wel even kijken en ben benieuwd wat ik ga aantreffen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven