Klushuis van vrienden gekocht

18-02-2021 23:42 101 berichten
We hebben onszelf in een iets onhandige positie gebracht door het huis van vrienden te kopen. Wel een unieke kans, ze gunnen het ons ook oprecht, maar we merken dat nu de sleuteloverdracht is geweest het toch wel lastig is. Het is -voorzichtig uitgedrukt- een kluswoning en zij hadden zelf geen budget om het rigoureus te verbouwen. Wij hebben dat nu wel en zijn van plan om flink door te pakken. We konden allebei 3 maanden vrij krijgen dus het gaat ontzettend hard.

Zij konden hun droomhuis kopen, maar dit huis en de plannen die ze daarmee hadden is toch moeilijk om los te laten.
Het zijn geen vrienden waarmee we lief en leed delen en de deur bij plat lopen, maar ondernemen wel regelmatig iets en gewoon leuke mensen om in je vriendenkring te hebben.

Waar we nu tegenaan lopen is vooral dat onze ideeën en smaak ontzettend van elkaar afwijken. En een verschil van aanpak: Zij kiezen graag voor de goedkoopste aanpak, wij geven liever 1x goed geld uit. Zij hebben geen smaak (geintje :) ) en de onze is ook maar bij een professional ingekocht.
En omdat we nog geregeld elkaar even nodig hebben, is de hoeveelheid ongevraagd advies niet mis. Eigenlijk pakken we het allemaal veel te duur, te overdreven, niet praktisch en niet mooi aan. Er volgt op alles een voorzichtig "Zou je niet beter ..." of "Ik denk dat ..." etc etc. En die teleurgestelde blik toen ik zei dat ik voor die rode keuken ga, en de open haard in ere herstellen wil, en een Quooker wil (geldverspilling!) en dat we het gehele dak gaan vervangen (goh, dat was toch noh prima?)..

Op deze manier klinken ze wat minder aardig maar dat zijn ze wel. Ik denk dat het voor hun echt moeilijk is om dit te zien. Echt duidelijk afkappen durf ik niet goed, maar ik ben wel een beetje klaar met mezelf verdedigen.

Wie heeft in eenzelfde schuitje gezeten, en hoe hebben jullie dit aangepakt?
Alle reacties Link kopieren
oktovrouw schreef:
24-02-2021 22:17
Jawel, maar dat weiland is nog niet klaar en ivm het broedseizoen kunnen ze nu ook niet gaan graven ed. Als de vogels klaar zijn verhuizen ze de paarden.


En ik las hierboven ergens om de sloten te vervangen, maar zo slecht zijn ze ook weer niet. Of ik ben naïef, dat zij dan zo.

Ze zijn sinds het laatste gesprek niet meer binnen geweest overigens, wel een rustgevend vooruitzicht. Jammer dat zoiets toch wel iets met je doet, ook al is het niet terecht.

Ah, dan zou er niet echt jaloezie/pijn moeten spelen over dat ze bij hun oude huis wel paarden konden houden en bij hun nieuwe niet.

Ach, afstand houden is dus het devies, jammer dat ze zich zo gedragen. En geniet maar lekker van je mooie keuken (en alle andere dingen die jullie aan het opknappen zijn), laat hun gedrag jullie plezier niet bederven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven