Knutselen en/of opknappen!

dinsdag 2 mei 2017 om 21:00
Ik kon geen actief topic vinden over dit onderwerp, hopelijk heb ik hem niet over het hoofd gezien!
Ik vind het ontzettend leuk om te knutselen/frutselen, maar ook om wat grotere opknap projectjes te doen, en ik vroeg me af of er hier meer waren die dat leuk vonden. En hun resultaten, vragen en ideeen zouden willen delen. Uiteindelijk zit ik toch veel thuis in mijn eentje te doen, dus zo wat dingen delen leek me leuk.
Ik zal onder de OP meteen even een post maken met wat dingetjes die ik gedaan heb. Ik ben benieuwd naar jullie projectjes!
Ik vind het ontzettend leuk om te knutselen/frutselen, maar ook om wat grotere opknap projectjes te doen, en ik vroeg me af of er hier meer waren die dat leuk vonden. En hun resultaten, vragen en ideeen zouden willen delen. Uiteindelijk zit ik toch veel thuis in mijn eentje te doen, dus zo wat dingen delen leek me leuk.
Ik zal onder de OP meteen even een post maken met wat dingetjes die ik gedaan heb. Ik ben benieuwd naar jullie projectjes!

maandag 8 mei 2017 om 09:58
YellowLemon, mag ik eens heel onbeschoft zijn? Heb je toevallig nog meer foto's van je keuken? Hoeft niet natuurlijk, want het wordt wat herkenbaar misschien, maar ik ben zelf aan het renoveren en wil mijn keuken bij elkaar puzzelen met oude bakkerstafels, oude gootstenen etc. En jij lijkt daar nogal succesvol in te zijn. Het ziet er super uit

maandag 8 mei 2017 om 10:10
Ik heb alleen nog een oude foto van tijdens het klussen. (Ben niet thuis nu) Maar dan zie je dat er buiten de wasmachine en een fornuis niet meer past.
Voor mijn wasmachine komt dus nog een retro gordijntje. Ik moet de muur achter mijn fornuis nog steeds afwerken. En de deuren moeten nog een keer in de verf. Dat gordijntje voor het raam is weg ondertussen. Links zit nog een doorgeefluik, die moet ik ook nog schuren en verven, en dan komt daar nog een stuk aanrechtblad op.
Heb je al op Pinterest gekeken? Daar staan echt heel veel van het soort keukens zoals jij omschrijft. Zo ben ik ook op het idee gekomen. Naast mijn fornuis komt trouwens ook nog een richeltje enzo dat het dicht afgewerkt wordt. Sinds december ben ik mijn hele huis van onder tot boven onder handen aan het nemen geweest, en nog laaaaaang niet klaar.
Voor mijn wasmachine komt dus nog een retro gordijntje. Ik moet de muur achter mijn fornuis nog steeds afwerken. En de deuren moeten nog een keer in de verf. Dat gordijntje voor het raam is weg ondertussen. Links zit nog een doorgeefluik, die moet ik ook nog schuren en verven, en dan komt daar nog een stuk aanrechtblad op.
Heb je al op Pinterest gekeken? Daar staan echt heel veel van het soort keukens zoals jij omschrijft. Zo ben ik ook op het idee gekomen. Naast mijn fornuis komt trouwens ook nog een richeltje enzo dat het dicht afgewerkt wordt. Sinds december ben ik mijn hele huis van onder tot boven onder handen aan het nemen geweest, en nog laaaaaang niet klaar.

maandag 8 mei 2017 om 10:18

maandag 8 mei 2017 om 10:26
Ja ik ben echt heel blij met dat fornuis. Voor een prikkie op marktplaats als we hem maar de trap aftilde.
Retro kitchen leverde veel op bij mij. En voor een laag budget is marktplaats wel echt een aanrader. Mijn gootsteen en koelkast komen daar dus ook vandaan. Ik heb daar een paar hoofd elementen vandaan gehaald en ben daar omheen gaan tekenen/verzinnen.
Ik moet zeggen, ik ben 4x verhuisd in 4 jaar tijd. En het was altijd op een laag budget, dus dan word je ook wel een beetje gedwongen om creatief te zijn. En ik heb een creatieve opleiding gedaan, waar we ook wat basis uitleg in houtbewerking hebben gehad enzo. De projectjes zijn door de jaren heen steeds groter geworden. Al vind ik die kleine dingetjes als met die kralen en zo'n houten hart het relaxte om te doen.
Retro kitchen leverde veel op bij mij. En voor een laag budget is marktplaats wel echt een aanrader. Mijn gootsteen en koelkast komen daar dus ook vandaan. Ik heb daar een paar hoofd elementen vandaan gehaald en ben daar omheen gaan tekenen/verzinnen.
Ik moet zeggen, ik ben 4x verhuisd in 4 jaar tijd. En het was altijd op een laag budget, dus dan word je ook wel een beetje gedwongen om creatief te zijn. En ik heb een creatieve opleiding gedaan, waar we ook wat basis uitleg in houtbewerking hebben gehad enzo. De projectjes zijn door de jaren heen steeds groter geworden. Al vind ik die kleine dingetjes als met die kralen en zo'n houten hart het relaxte om te doen.
maandag 8 mei 2017 om 12:06

maandag 8 mei 2017 om 19:08
quote:Phloxx schreef op 08 mei 2017 @ 18:48:
Wij beginnen maandag met een grote verbouwing van onze benedenwoning. Vind je het leuk om dat te volgen? Ik kan dan wel voor/na fotos plaatsen en updates?
Toevoeging: we doen alles helemaal zelf, ook zelf ontworpen, behalve het stucen.
Ja heeeel leuk! Ik ben zelf net klaar met de grote klussen in mijn huis. Kan daar ook wat foto's van delen als men dat leuk vind. Hier ook vrijwel alles zelf gedaan (en met wat hulp van sterke mannen, mijn vader en vriend(we wonen niet samen)).
Ik vind alles waar creativiteit inzit leuk, of het nou een huis is, kleine frutsels, kleding, knutselen met kinderen, etc. etc.
Wij beginnen maandag met een grote verbouwing van onze benedenwoning. Vind je het leuk om dat te volgen? Ik kan dan wel voor/na fotos plaatsen en updates?
Toevoeging: we doen alles helemaal zelf, ook zelf ontworpen, behalve het stucen.
Ja heeeel leuk! Ik ben zelf net klaar met de grote klussen in mijn huis. Kan daar ook wat foto's van delen als men dat leuk vind. Hier ook vrijwel alles zelf gedaan (en met wat hulp van sterke mannen, mijn vader en vriend(we wonen niet samen)).
Ik vind alles waar creativiteit inzit leuk, of het nou een huis is, kleine frutsels, kleding, knutselen met kinderen, etc. etc.

maandag 15 mei 2017 om 14:38
Mijn vriend had nog een hoop rest hout, en nu heb ik een behoorlijk ambitieus projectje gevonden vind ik zelf. Ga er morgen aan beginnen denk ik, ik hoop dat het lukt.
http://www.thegardener.co.za/kb/article.php?id=881

http://www.thegardener.co.za/kb/article.php?id=881

dinsdag 23 mei 2017 om 21:59
Nog geen tijd gehad om aan de ligstoel te liggen. We zijn hard in vriend zijn tuin bezig geweest.
Vandaag zelf mijn best gedaan om een lelijke muur in de tuin op te fleuren. Kraaltjes aan ijzerdraadjes, een zelfgeknoopt "bloempotje" met zelfgekweekte morning glory's, en lange rietjes die ik ergens voor 1 euro gescoord had.
https://i.imgur.com/NoyOF3m.jpg
Vrijdag ga ik met mijn vader aan een poort werken die geïnspireerd is op:
https://i.imgur.com/2rGJObf.jpg
Vandaag zelf mijn best gedaan om een lelijke muur in de tuin op te fleuren. Kraaltjes aan ijzerdraadjes, een zelfgeknoopt "bloempotje" met zelfgekweekte morning glory's, en lange rietjes die ik ergens voor 1 euro gescoord had.
https://i.imgur.com/NoyOF3m.jpg
Vrijdag ga ik met mijn vader aan een poort werken die geïnspireerd is op:
https://i.imgur.com/2rGJObf.jpg

woensdag 24 mei 2017 om 21:53
Wat een leuk effect met die rietjes zeg! Zo simpel en zeer doeltreffend. Waar heb je trouwens die hanglampjes vandaan? Erg leuk. Goed bezig hoor!
En gewoon doen, dan kan je je scooter ook zeer makkelijk vinden.
Wat voor een zoekterm heb jij trouwens voor je gootsteen gebruikt? Ik kom alleen maar rvs tegen en dat wil ik nou net niet.
En gewoon doen, dan kan je je scooter ook zeer makkelijk vinden.

Wat voor een zoekterm heb jij trouwens voor je gootsteen gebruikt? Ik kom alleen maar rvs tegen en dat wil ik nou net niet.

woensdag 23 augustus 2017 om 17:08
Ik ben al een tijdje niet op het viva forum geweest sinds de nieuwe layout (oh zo autistisch). Maar heb nu een middag dat ik me verveel en best het een en ander geknutseld en gefrutseld.
Ik heb mijn make-up tafel opgeknapt:

Een cadeautje geknutseld voor de nichtjes van mijn vriend!

Ik heb een steen die mijn vriend van vakantie heeft meegenomen in een soort glitterbom veranderd:

Ik heb eindelijk mijn keukengordijntje genaait met mijn moeder!

En ik ben bezig met dingen voor mijn housewarming met als thema Dollhouse chique:

Photobooth props:

Ik heb mijn make-up tafel opgeknapt:

Een cadeautje geknutseld voor de nichtjes van mijn vriend!

Ik heb een steen die mijn vriend van vakantie heeft meegenomen in een soort glitterbom veranderd:

Ik heb eindelijk mijn keukengordijntje genaait met mijn moeder!

En ik ben bezig met dingen voor mijn housewarming met als thema Dollhouse chique:

Photobooth props:

zaterdag 30 september 2017 om 20:19
Wat een leuk topic!
Ik heb met hulp mijn eigen bloemstukken gemaakt voor de bruiloft telt dat ook? Als jullie het leuk vinden plak ik wel een plaatje want ben er best trots op.
Verder ben ik net begonnen met het maken van een harry potter monopoly. Nu ben ik nog bezig met welke plaatsen waar, hoe wil ik het geld doen, wat ipv stations en dat soort dingen.
Ik hoop me komende week wat beter te voelen en op pad te kunnen om materialen te kopen.
Ik heb met hulp mijn eigen bloemstukken gemaakt voor de bruiloft telt dat ook? Als jullie het leuk vinden plak ik wel een plaatje want ben er best trots op.
Verder ben ik net begonnen met het maken van een harry potter monopoly. Nu ben ik nog bezig met welke plaatsen waar, hoe wil ik het geld doen, wat ipv stations en dat soort dingen.
Ik hoop me komende week wat beter te voelen en op pad te kunnen om materialen te kopen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
zaterdag 30 september 2017 om 22:15
Leuk motto ibi
Verder ben ik niet zo erg van het knutselen maar denk als ik zo naar de foto's van het frisse huis van To kijk dat ik binnenkort maar weer eens met het schoonmaakdoekje de keuken te lijf ga. Wel mooie maaksels die hier geplaatst zijn.
Ik heb trouwens wel ooit een kastje gebeitst dat van de tweedehands kwam.

Verder ben ik niet zo erg van het knutselen maar denk als ik zo naar de foto's van het frisse huis van To kijk dat ik binnenkort maar weer eens met het schoonmaakdoekje de keuken te lijf ga. Wel mooie maaksels die hier geplaatst zijn.
Ik heb trouwens wel ooit een kastje gebeitst dat van de tweedehands kwam.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

vrijdag 6 oktober 2017 om 13:19
Superleuk topic!
Ik heb vooral wat half-opgeknapte dingen in huis staan. Stoelen die wel zijn geschuurd en/of waarvan de zittingen een enkele laag verf gehad hebben, maar die we voor de verhuizing niet af konden maken, dat soort dingen
Maar ik vind opknappen en zelf maken wel erg leuk, dus ik wil eigenlijk er wel mee verder!
Ik heb vooral wat half-opgeknapte dingen in huis staan. Stoelen die wel zijn geschuurd en/of waarvan de zittingen een enkele laag verf gehad hebben, maar die we voor de verhuizing niet af konden maken, dat soort dingen

vrijdag 6 oktober 2017 om 14:18
Echt leuk!hvm schreef: ↑02-05-2017 21:57quote:YellowLemon schreef op 02 mei 2017 @ 21:31:
[...]
Dat vind ik ook heel leuk om te zien! Ben je op dit moment met iets bezig?Afgelopen weekend heb ik dit jurkje nagemaakt
Had bij de Action zwarte basisjurkjes (ja jurkjes!) gekocht voor 0,99 per stuk. En bij de kringloopwinkel vond ik een topje van zwart kant voor 2,00.
Ik weet niet eens of ik het ook echt ga dragen, maar ik vind het leuk om te zien of het me lukt om het na te maken.
Nog leuker om van enkele afgedankte kledingstukken een hip original te maken.
Knip van een oud spijkerjack de mouwen eruit en zet de mouwen van een gebloemde blouse of iets anders wat je leuk vind erin.
Of knip van een oude hoody de capuchon en mouwen eraf en zet die in op dat afgeknipte spijkerjack.
Zo maak je van al je afgedankte kleding weer wat nieuws ,het kost je niets en goed voor het milieu!

vrijdag 6 oktober 2017 om 14:24
Ik ben heel creatief,maar ook ongeduldig. Soms heb ik al weer andere ideeen in mijn hoofd terwijl ik iets anders nog niet af heb en dan wil ik eigenlijk al weer aan iets nieuws beginnen en dan heb ik soms gewoon een aantal half afgemaakte spullen er nog staan. Dan erger ik me aan mezelf. Eerst iets afmaken en dan pas het volgende!Fresiaatje schreef: ↑02-05-2017 22:13Dingen maken kan ik niet zo goed. Wel dingen pimpen. Ik heb enkele oude kastjes en kasten van de kringloop geschilderd en andere knoppen of greepjes erop gezet. Ik heb een lamp gemaakt door het grote blankhouten kralen aan het snoer te rijgen tot aan het plafond en de lampenkap is een ouderwetse van de kringloop waar ik het stof vanaf heb gehaald en het frame witgespoten. Ook spuuglelijke beeldjes ban de kringloop wit gespoten en als stilleven neergezet. Ook stoeltjes geschilderd. Ik ben meer van het schilderen en dingen een 2e leven geven. Ik ben niet heel creatief helaas.
Ik ben ook meer van het oude dingen hergebruiken tot iets origineels nieuws.
Laatst was ik in de kringloop in Deventer bij Het Goed. Daar zijn ze de boel weer gedeeltelijk aan het herinrichten. Bij de schilderijen/lijstenhoek hadden ze wat schilderijen opgehangen waarvan ze de bovenste helft geheel in kleur hadden gespoten en de onderste helft zag je het originele schilderij dan nog.Erg leuk als decoratie.