Koelkast koelt niet goed

03-08-2013 13:55 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zojuist van alles weg moeten gooien uit de koelkast. Een thermometer vertelt me dat het bijna 10 graden is. De koelkast staat ingesteld op 5 graden.

Het is al een oudje, was van plan om hem te vervangen maar ben eigenlijk nog aan het sparen.

Hebben meer mensen last van een minder goed werkende koelkast met dit weer? Moet ik mijn koelkast zo snel mogelijk vervangen of is dit enigszins normaal?
Doubt kills more dreams than failure ever will
Dit is niet normaal, hij zou gewoon moeten koelen, ook bij warm weer.

Ik had het laatst ook, mijne was zelfs 15 graden. Het kan de thermostaat zijn, maar bij ons was er iets verstopt en doorgebrand en kon hij bij het grof vuil. Gelukkig nog garantie.

Je hebt vast geen garantie meer als het een oudje is en dan is het de reparatiekosten niet meer waard meestal.
Kun je de koelkast kouder afstellen? Misschien dat het 5 graden wordt als je hem op 1 graad zet?
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Of had je er net allemaal nieuwe (warme) spullen ingezet? Deur niet goed dicht?

Is de thermometer die je gebruikt hebt wel goed?

En anders idd snel een nieuwe koelkast kopen.
Als het toch al een oudje is, probeer hem dan zo snel mogelijk te vervangen. Scheelt je straks ook weer in de eindafrekening.
Moet het ijskastgedeelte niet eens een keer ontdooit worden? Dit heeft ook invloed op het koel gedeelte...

Vaker de deur openen, zorgt voor een heel snelle stijging van de temp, net als het leggen van nieuwe boodschappen in de koeling.
Heb ik ook een keertje gehad, toen bleek de thermostaat ofzo kapot. Gevalletje "weg ermee" want het was buiten kouder dan in de koelkast...

Balen hoor!
Heb je de koelkast ergens onderstaan, zodat de achterkant niet goed kan ventileren? Kijk eens of het achter de koelkast heel warm is.
Die temperatuur aflezen zegt niet alles hoor. Als alles koud aanvoelt is er niet zo veel aan de hand. Mijn thermometer geeft ook 8 graden aan, maar het drinken is heel erg koud, dus niets aan het handje.

Hoe warm is het in je huis? Hoe warmer, hoe meer moeite hij er voor moet doen. Dat hoeft geen probleem te zijn. Heeft de deur niet per ongeluk open gestaan?

Ik vind je wel wat rigoureus om alles meteen weg te gooien bij een temp. van 10 C.
Een wijs persoon leert meer door het stellen van een domme vraag dan een dom persoon leert van een wijs antwoord.
Hier geeft de koelkast +4 aan maar hij koelt veel harder,als ik er water in zet is het ijskoud heerlijk drinken maar soms zit er een klein stuk ijs tussen lijkt wel bijna diepvries ipv koelkast.
Ik heb de temperatuur nu op 2 gezet, kijken of dat iets helpt.

De spullen heb ik weggegooid vanwege schimmels... En dat leek me niet zo smakelijk.

Vriezer ontdooien is iets wat ik nog kan proberen inderdaad. Maar ik ga maar vast op zoek naar een mooie aanbieding voor een koelkast geloof ik.
Doubt kills more dreams than failure ever will

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven