Konijn van binnen naar buiten
woensdag 6 april 2011 om 11:53
Ons konijn is afgelopen winter uit nood binnen geplaatst. Zijn oude hok was te slecht om fatsoenlijk de winter door te komen. Inmiddels het hele hok opgeknapt en winterklaar gemaakt voor komende winter.
Ik vroeg me nu af wanneer is het de beste tijd om het konijn weer van binnen naar buiten te doen? Het buitenhok is wel compleet af te sluiten voor vind of dergelijke.
Ik vroeg me nu af wanneer is het de beste tijd om het konijn weer van binnen naar buiten te doen? Het buitenhok is wel compleet af te sluiten voor vind of dergelijke.
woensdag 6 april 2011 om 12:30
Het gaat er vooral om dat er geen te grote overgang is tussen de temperatuur van binnen naar buiten, dus als hij bijv. van de schuur naar buiten gaat dan kan dat nu al, maar als hij bijv. van de woonkamer naar buiten gaat is de overgang nog te groot, zelfs met een winddichte plek.
Kijk vooral ook naar de weersberichten wat betreft nachtvorst en de temperatuur 's-nachts en als de vorst weg blijft en de temperatuur een flinke tijd redelijk goed is kun je hem naar buiten laten gaan.
Loopt hij ook buiten of zit hij alleen vast? Dat is ook belangrijk, want soms bljven ze heel koppig 's-nachts ook buiten hun hok en dan moet je zeker weten dat zijn vacht (die binnen minder dicht is geworden) hier tegen bestand is.
Kijk vooral ook naar de weersberichten wat betreft nachtvorst en de temperatuur 's-nachts en als de vorst weg blijft en de temperatuur een flinke tijd redelijk goed is kun je hem naar buiten laten gaan.
Loopt hij ook buiten of zit hij alleen vast? Dat is ook belangrijk, want soms bljven ze heel koppig 's-nachts ook buiten hun hok en dan moet je zeker weten dat zijn vacht (die binnen minder dicht is geworden) hier tegen bestand is.
woensdag 6 april 2011 om 13:25
Als het s'nachts boven de tien graden is en overdag rond de 15 graden.Als het tussendoor een dagje wat minder is,is het geen probleem,maar nu is nog te vroeg.
Dit is voor als ze voor het eerst naar buiten gaan.Als je ze laat overwinteren,dan kunnen ze heel goed de vorst aan,mits ze dus inderdaad de lente/zomer buiten gewend zijn.
Succes!!
Dit is voor als ze voor het eerst naar buiten gaan.Als je ze laat overwinteren,dan kunnen ze heel goed de vorst aan,mits ze dus inderdaad de lente/zomer buiten gewend zijn.
Succes!!
woensdag 6 april 2011 om 18:10
Mijn konijn heeft van de winter ook binnen gezeten. Ze is buiten ziek geworden, was koud, en ik moest haar warm zetten, medicijnen toedienen en dwangvoeren. Ze raakte er helemaal bovenop. Toch zit ze al weer enkele weken buiten. Met dit warme weer gaat het prima. De vraag is alleen waar het hok staat. Het moet uit de wind staan, liefst nog onder een overkapping en dan moet er in het verblijf nog een ruimte zijn waar het konijn zich wat warmer terug kan trekken. Zeker op een dag als vandaag kan je je konijn weer naar buiten doen onder die omstandigheden.