Kosten plaatsen nieuwe kozijnen met dubbelglas

13-03-2010 23:34 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op dit moment hebben wij op de 1e verdieping van onze jaren '60 eengezinswoning bij twee ramen/kozijnen enkelglas. Omdat de kozijnen ook niet al te best zijn, willen we deze laten vervangen.

Om een beetje een idee te krijgen van de kosten (en ja, we laten nog verschillende offertes maken) vroeg ik me af of iemand zo'n klus al eens heeft laten doen, wat je daar toen voor kwijt was, en hoe lang ze daar mee bezig zijn geweest.

Het gaat om twee kozijnen, met een groot raam (ongeveer 2 bij 1,40 m), met een draairaam met bovenlichtje. Eentje aan de voorkant van het huis, en eentje aan de achterkant. Bij voorkeur komen er weer houten kozijnen in, maar ervaringen met kunststof zijn natuurlijk ook welkom
Toevallig hebben mijn ouders een jaar geleden een soortgelijk raam gekocht en laten inzetten,wel iets groter. Mijn vader durfde het zelf niet aan omdat hij bang was dat de bovenbalk aan gort was,gelukkig niet t geval. Raam zat er met 2uur keurig in. Kosten ..ik dacht 1800e.
Poelepoelepoelepoes!
maar dat was wel op de begane grond. Bij jou moeten ze een kraan huren om m in te zetten en dat zal wel wat duurder uitvallen denk ik zo.
Poelepoelepoelepoes!
Hmmm, moet zeggen dat ik 1800 euro nog best mee vind vallen... 't gaat me meer om een klein idee te hebben, of het inderdaad rond de 2000 euro is, of eerder 20.000 euro. Als het dat laatste zou zijn, wordt het nog een jaartje oplappen en heel hard doorsparen
Tieger zijn er niet meer buren die ook dubbelglas willen ?

dan zou je kunnen kijken naar een paar offertes waarmee ze ook een korting verrekenen omdat je met meerdere buren dit aanpakt.

Bij mij in het app. complex zijn ze daar nl ook mee bezig ...
Het ligt er ook aan of het een standaardmaat is of het kozijn op maat gemaakt moet worden. Maar voor één raam van 2 bij 1,4 hoef je echt niet in de tienduizenden gaan rekenen, kozijnen gaan meestal vanaf 500 tot 4000 per stuk is mijn idee. Zet je klus op werkspot of bel wat kozijnbedrijven, die kunnen je heel snel een globale indicatie geven.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Poeh, geen idee. We wonen er nu ruim een half jaar, de rest van de straat wel flink langer. Een deel van de mensen huurt volgens mij ook nog.
je kunt ook eens proberen contact op te nemen met die verhuurder, misschien zijn ze dat binnenkort van plan bij hun woningen en kun je meedoen?
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Vriend hier is kozijnenboer, jaja...

Hij denkt dat 't voor 4000 euro wel moet lukken, maar dat dat van zoveel verschillende factoren afhankelijk is. Wat voor dubbelglas, wat voor afwerking etc. Dus verschillende offertes aanvragen is zeker verstandig.

Het plaatsen moet in 1 à 2 dagen kunnen.

En zelf zou ik kiezen voor kunsstof, tegenwoordig ziet dat er hartstikke mooi uit en scheelt heel veel onderhoud.

Veel succes!
Voor dubbelglas kan je momenteel subsidie aanvragen. Google even op dubbel glas subsidie. Uiteraard zijn er wel een aantal eisen waaraan je moet voldoen.
Hey Tieger!

Wij hebben enige tijd geleden ons hele huis laten voorzien van nieuwe kunststof kozijnen door een Duits bedrijf(wonen vlak bij de grens). Wel in twee fasen gedaan, anders was het niet te betalen. In totaal waren we zo'n 15.000 euro kwijt. Op de bovenverdieping zijn vier ramen/kozijnen vervangen en beneden drie(twee grote en een kleintje. Daarnaast zijn de voordeur/achterdeur vernieuwd inclusief kozijnen en is de rand om de schuur vervangen door kunststof en ook onder het raam aan de voorzijde is het hout vervangen door kunststof. Als ik het me goed herinner zijn ze er ongeveer 2,5 week mee bezig geweest.

Het bevalt ons in elk geval heel erg goed!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven