Kosten verbouwing

09-08-2015 22:11 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben onlangs een huis gekocht, waar we binnenkort in gaan trekken. We gaan er op dit moment nog niets aandoen, behalve wat kleine dingen etc. In de toekomst willen we gaan verbouwen, maar daar willen we eerst voor sparen. We willen heel veel zelf gaan doen, maar ik heb geen flauw benul hoeveel dat gaat kosten. Enige dingen waarvoor we iemand zullen moeten inhuren zijn elektriciteitsdingen en loodgieters werk. Ik snap dat er ook enorme variatie is in prijzen van materiaal, maar wat zijn richtlijnen waarbij je gemiddelde prijzen aanhoudt en bijna alles zelf doet:

- nieuwe badkamer

- nieuwe keuken

- uitbouw woonkamer

- houten vloer
Wij laten ook alles doen. Kost wat maar dan heb je ook wat. En tenminste in een beetje knappe tijd
Ik weet eerlijk gezegd niet of het dan lonend is. Was het in mijn geval wel, maar ik heb alles zelf gedaan, van het slopen tot regelen, van leidingen verleggen tot het laatste plintje.

Met echt goed materiaal waar jij het over hebt.
Wij laten veel door familie doen, dat zijn bouwvakkers (ikzelf niet, zoals je waarschijnlijk al hebt gemerkt).
En dan kan ik achteraf zeuren als het niet goed is en als manlief het zelf doet zegt hij altijd doodleuk dan doe je het de volgende keer toch lekker zelf. Daarnaast begint mijn man altijd heel

Enthousiast en komt er gaande weg achter dat het toch wel ingewikkeld is dus na jaren van gedoe hebben wij ons lesje geleerd en laten we de mensen die het voor hun vak doen het gewoon doen. Ze zijn ook een stuk minder lang bezig!
Doornroosje dan kunnen die je toch ook vertellen wat een uitbouw, gemiddelde badkamer en keuken kosten. Die kunnen je huis ook zien en rekenen waarschijnlijk geen arbeidsloon maar zijn tevreden met bijv een heerlijke BBq als het klaar is
quote:Doornroosje777 schreef op 09 augustus 2015 @ 23:28:

[...]

Nee, in eerste instantie is het de bedoeling dat de keuken op een andere plek komt, dus dat zou ook verandering in leidingen betekenen.

Maar als het daardoor op giga bedragen komt, of het is helemaal niet wenselijk/handig, dan stappen we daar vanaf.

Ik kan m'n vraag ook anders stellen; wat kan er allemaal gedaan worden voor 50.000?

Welke materialen zijn zo duur dat je op 50.000 uitkomt voor een uitbouw? (Kan hoor, kan me er alleen niks bij voorstellen).Ik kwam dus helemaal niet in de buurt van 50.000, geen aanbouw, maar ik was wel verbaasd over het bedrag dat je kwijt bent aan al die dingetjes die eigenlijk amper wat kosten. Of bedrading, ik heb wel veel meer dan 100 meter elektriciteitsdraad getrokken, in een keuken van ongeveer 2 bij 2. Dat soort dingetjes dus bij alles.
Jaren in mijn vaders bouwbedrijf gewerkt, dus ik doe niet onder voor de gemiddelde bouwvakker

To jij verwacht serieus dat iedereen gratis jouw huis komt verbouwen? Wauw...
quote:jadaiswa schreef op 09 augustus 2015 @ 23:38:

Jaren in mijn vaders bouwbedrijf gewerkt, dus ik doe niet onder voor de gemiddelde bouwvakker

To jij verwacht serieus dat iedereen gratis jouw huis komt verbouwen? Wauw...Misschien doet zij wel andere dingen voor die bouwvakkerfamilie, waar de bouwvakkers niet zo goed in zijn.
Ja en nee, ze hebben al gekeken en veel adviezen gegeven en wat goed/handig, mooi zou zijn, ze blijven vaag in prijs, dat doen ze 'ff' en uit het verleden is mijn ervaring dat de prijzen een stuk hoger uitkomen dan hun schatting.

Als ik zeg 'we' doen alles zelf, bedoel ik ook de hele familie, zijn ook echte vakmannen, die idd geen arbeidsloon vragen (gelukkig kan ik ze ook vaak genoeg op andere manieren helpen)
quote:jadaiswa schreef op 09 augustus 2015 @ 23:38:

To jij verwacht serieus dat iedereen gratis jouw huis komt verbouwen? Wauw...

Ja ik verwacht dat iedereen zomaar gratis bij mij het huis komt verbouwen...

We zijn familie en helpen elkaar altijd...gratis, is ook niet de 1e x dat het gebeurt, bij andere familieleden ook.

En ja, ik sta ook altijd voor hen klaar als ik ze ergens mee kan helpen.
quote:Mevrouw75 schreef op 09 augustus 2015 @ 23:39:

[...]

Misschien doet zij wel andere dingen voor die bouwvakkerfamilie, waar de bouwvakkers niet zo goed in zijn.Nou idd zeg.
Ik kan niet begrijpen dat iemand die in staat is om nagenoeg alles zelf te doen niet in staat is om een nauwkeurige prijsraming te maken.
Niet geschoten is altijd mis
Bij een wat oudere woning moet je niet vreemd opkijken dat werkelijk de volledige elektrische installatie vervangen moet worden en aangepast moet worden naar de huidige wettelijke maatstaven.

Verkijk je daarbij niet op de kosten. Laat je dit doen, schrik dan niet van een bedrag van 2000 á 3000
Niet geschoten is altijd mis
quote:Bitje93 schreef op 09 augustus 2015 @ 23:53:

Ik kan niet begrijpen dat iemand die in staat is om nagenoeg alles zelf te doen niet in staat is om een nauwkeurige prijsraming te maken.

Ik ben niet in staat om het zelf te doen, met 'we' bedoel ik (naaste) familie.

Als ik hen echter vraag wat de kosten zullen zijn, dan is alles 'ff' en een hele optimistische prijs schatting (en voor je het weet zijn er plannen km het hele huis te verbouwen).

Een aantal mensen hebben hier al geopperd om een offerte te laten maken en dat gaan we ook wel doen, maar in dit stadium vind ik dat nog niet nodig (we moeten de eerst 3-5 jaar nog sparen) en ik wil een richt bedrag weten waar we naar toe moeten sparen (en of ons richt bedrag realistisch is).
Misschien is dit handig?

https://www.eigenhuis.nl/ ... reiding/kosten-indicatie/
10k voor de keuken en 10k voor de badkamer ben je zo kwijt. Een aanbouw is denk ik ook wel 20k, een houten vloer is ook een paar duizend euro. Alles is duur. En het gaat met duizendjes tegelijk, helaas. En een badkamer slopen en een nieuwe erin en muren verzetten etc is zeker een week werk, misschien wel langer, dan zou ik toch wel na gaan denken over een vergoeding voor je familie.
Ik gok dat deze lijst best specifieke info geeft, en een van de bouwvakkerfamilie kan inloggen.

http://www.bouwmaat.nl/diensten-service ... sZj2Dcmiw=
Vergis je niet in de kosten van zaken die je niet direct ziet. Heien voor de aanbouw, elektra en water want misschien wil je wel een kraantje in de tuin(noem maar wat), stalen balk voor de buitenmuur om de draagmuur die je mogelijk weghaalt te vervangen, vloer storten, muren metselen, dakbedekking, stucwerk en dan moet je gelijk de hele wand nemen en niet alleen het stukje aanbouw want dat blijf je zien, idem voor plafond, vloerverwarming of radiator erin, kozijnen of deuren zijn ook niet goedkoop, vloer, raambekleding. Zo kan ik nog wel even doorgaan. Familie komt vast graag helpen met je aanbouw, badkamer, keuken, etc. maar een half jaar lang elk weekend naast hun eigen werkzaamheden en gezin? Ik betwijfel het.

Mijn ervaring leert dat je zo rond de 70.000¤ uitkomt. En dan ga ik uit van goede materialen.
Ik vind het geen probleem om ze te betalen, maar ik weet hoe het gaat binnen onze familie.

Mijn eigen man kan en doet trouwens ook enorm veel.

De websites die hier zijn gegeven, zijn echt heel handig, bedankt!
Wij hebben recentelijk een dichte keuken opengebroken en andere muurtjes laten plaatsen.

Nieuwe keuken erin, incl leidingen verleggen en laten plaatsen, de keuken en hal laten stucen, nieuwe wat luxere deur erin van de hal naar de keuken toe, electra laten verleggen.

De oude keuken en muren slopen hebben we zelf gedaan, wel een grote container gehuurd om de zooi af te voeren.

De keuken is nu een open keuken geworden, grenzend aan de woonkamer.

De keuken is niet groot, de totale lengte is 3 meter keuken geworden ( met een knik erin)

En aan de overkant hebben we twee hoge kasten in een nis in laten bouwen voor de koelvriescombinatie , en een voorraadkast met Inbouwmagnetron.

De keuken heeft nog twee hoge Bovenkasten en er staat een los groot fornuis in met 6 pitten en mega oven, grote afzuigkap erboven en een vaatwasser.

Oh en er zitten twee ruime ladeblokken bij.

Even voor de beeldvorming.

We hebben een klusser in de arm genomen voor het maken van een nieuwe doorgang , muren plaatsen en electra verleggen , een loodgieter voor leidingen verleggen,een stukadoor en het keukenbedrijf de keuken laten plaatsen.

Niets zwart, alles met erkende bedrijven.

Totale kosten, schrik niet..

6800 euro

Het kan dus zo duur en vooral goedkoop worden wat je er zelf van maakt.

Flink de prijzen uitpluizen en niet over 1 nacht ijs gaan.

Verfwerk heb ik allemaal zelf gedaan, daar de woonkamer ook compleet in meegenomen.

De woonkamer is daarmee ook gelijk opgeknapt, ik schat zo'n 200 euro aan verf, 150 euro behang, 100 euro nieuwe plinten en wat klein materiaal van de gamma voor ongeveer 100 euro, nieuwe vensterbanken zelf gemaakt van Steigerhout was 50 euro.

Voor 600 euro dus. ( reken er wel op dat bij verbouwen, je altijd nog even dit of dat graag wil doen voor de finishing touch)

De badkamer gaan we nog doen.

Geven we ook uit handen.

Ik heb daar 7500 euro voor staan. Moet het ook heus voor gaan lukken.

Een houten vloer , ik heb geen idee hoeveel m2 je nodig zal hebben maar zeg een gemiddelde ruimte van 30m2 en je laat het leggen ehm... 3000 euro voor een hele mooie houten vloer.

Een vriend heeft 2 jaar geleden een uitbouw laten maken door een aannemer van ongeveer 15 m2

Incl openslaande deuren en lichtkoepel heeft hem 20.000 euro gekost.

Komt nog een stukadoor bij kijken natuurlijk en verfwerk, dat zal max 1000 euro zijn geweest voor die ruimte.

Ik reken de bedragen even ruim voor het gemak en omdat er altijd hier en daar nog wat sluipende kosten bij zitten.

Zou het op 40.000 euro komen.

Maar goed, je moet het nog bij elkaar sparen en dat heb je vast ook niet binnen een jaar gedaan dus hoe reeel dat bedrag over een paar jaren is weet ik niet.

Reken dat je minimaal 50.000 euro nodig hebt. En dan kun je niet al te gek doen of met dure materialen werken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven