Krijg sleutel niet meer in het slot

10-06-2010 15:05 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai allemaal,

Ik heb een probleempje met het slot van mijn voordeur. Ik krijg de sleutel er haast niet meer. Ik moet met de punt van de sleutel de hele tijd naar links en naar rechts draaien en dan krijg ik hem er met heel veel geduld eindelijk in. Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen? Of is dit een werkje voor een vakman?

Gr. Sisa
Lijkt me typisch een karweitje voor de vakman. Straks breekt je sleutel door het wrikken en kun je je huis niet meer in.
En kennelijk vindt Google Ads dat ook, want bij mij stond er direct een advertentie van een sleutelmaker onder .
haha!
Heb je geen reservesleutel? Kan je proberen of het aan je sleutel of aan het slot ligt. Als het aan sleutel ligt (beetje verbogen ofzo), zou ik gewoon een nieuwe laten bijmaken. Als het aan slot ligt zou ik er (in mijn geval dan ) een vakman bijhalen. Of een handige buurman oid.
grafietpoeder erin!

(geen olie of andere vette zooi doen....dat trekt weer vuil aan en dan zit de boel straks dicht met zand en stof)
Heb je een andere sleutel?? Wij hadden het laatst ook bij één sleutel die we niet meer in de voorkeur kregen en niet meer in de achterdeur (hebben cilindersloten met twee keer dezelfde sleutel) andere sleutel werkt weer wel..dus hebben de sleutel maar weggegooid.
Nee, het ligt niet aan de sleutel. Heb al diverse sleutels geprobeerd. Het lijkt wel alsof er speling in de cilinder zit en dat hij er daarom niet goed in kan.

Wat zal het kosten om er iemand naar te laten kijken?
WD40. Heeft bij mij ook geholpen.
kosten slotenmaker.....

bel er eens eentje in je buurt en leg het probleem voor..

misschien geeft ie een heel eenvoudige oplossing of hij komt langs.

En dan kun je van te voren vragen naar een prijsindicatie.
WD40!

Zou ik tenminste als eerste proberen, doet meestal wonderen. Kun je daarna kijken of je troep ziet zitten. Satéprikker kan dan altijd helpen.

En als dat het allemaal niet is.. Nieuw slot erop?

(Is trouwens niet zo moeilijk en een stuk goedkoper dan de slotenmaker, maar weet niet hoe handig je bent.)
anoniem_106435 wijzigde dit bericht op 10-06-2010 15:21
Reden: beetje mosterd
% gewijzigd
Nieuwe cilinder met sleutels kopen bij de bouwmarkt en zelf vervangen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
wd40,of wat grafietpoeder,maar zoals ik het lees,zit je slot scheef en zal je er toch echt een vakman bij moeten halen,of er zelf een nieuw slot in zetten.Want als je sleutel afbreekt,ben je verder van huis
Bedankt voor jullie reacties. Heb er toch maar een vakman bijgehaald, want ik heb 2 linker handen... Hij vertelde me dat het slot geforceerd was, vermoedelijk bij een poging tot inbraak... Dat was wel even schrikken dus! Maar het probleem is inmiddels opgelost. Ben wel 75 euro lichter...
en extra grendels?
Niet bij je Ex naar binnen proberen te gaan

WD40!!
quote:sisa schreef op 10 juni 2010 @ 16:41:

Bedankt voor jullie reacties. Heb er toch maar een vakman bijgehaald, want ik heb 2 linker handen... Hij vertelde me dat het slot geforceerd was, vermoedelijk bij een poging tot inbraak... Dat was wel even schrikken dus! Maar het probleem is inmiddels opgelost. Ben wel 75 euro lichter...

Ja dat is bij ons laatst ook gebeurd, poging tot inbraak! Met als gevolg dat wij het slot met geen mogelijkheid meer openkregen en buitengesloten waren. Naar idee..

Maar fijn dat je weer soepel naar binnen kan!
quote:sisa schreef op 10 juni 2010 @ 16:41:

Bedankt voor jullie reacties. Heb er toch maar een vakman bijgehaald, want ik heb 2 linker handen... Hij vertelde me dat het slot geforceerd was, vermoedelijk bij een poging tot inbraak... Dat was wel even schrikken dus! Maar het probleem is inmiddels opgelost. Ben wel 75 euro lichter...Ik wilde net zeggen; is er niet gemorreld aan het slot, maar ieks.... dat was dus zo! Schrikken zeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven