Kunstgras en kattenurine

zaterdag 1 maart 2025 om 13:01
Kunstgras is echt een stuk minder onderhoud heb ik ervaren. Heb beide gehad en het gewone gras hier ben ik veel meer tijd mee kwijt om dat mooi te houden. Dus waarom zou iets wat niet waar is als feit gesteld moeten worden?moizer schreef: ↑01-03-2025 12:08Dit zouden ze al feit moeten stellen!
Kunstgras is hooguit om op te sporten, maar verder niet doen!
Antwoord op je vraag: ik hoop dat het gore gele uitgebeten plekken achterlaat en een enorme stank die inbrandt in de zon. Dan nemen misschien minder mensen een plastic tuin!
Wist trouwens niet dat katten urine produceren. Altijd gedacht dat het pis was.
En waarom meteen zo onvriendelijk doen zeg? Je kan ook gewoon normaal reageren.
zaterdag 1 maart 2025 om 13:20
Blijkbaar zijn kunstgrashaters enigszins driftig aangelegd. Nou ja, degene die hier reageren dan.Irregular_Choice schreef: ↑01-03-2025 13:01Kunstgras is echt een stuk minder onderhoud heb ik ervaren. Heb beide gehad en het gewone gras hier ben ik veel meer tijd mee kwijt om dat mooi te houden. Dus waarom zou iets wat niet waar is als feit gesteld moeten worden?
En waarom meteen zo onvriendelijk doen zeg? Je kan ook gewoon normaal reageren.
Ik heb ook echt veel minder onderhoud aan het stukje kunstgras in mijn tuin. Dat deel ligt bijna de hele dag in de schaduw, en er wil echt heel weinig groeien. Omdat het ook precies de plek is waar mijn kind kan spelen in de tuin, is verwilderd mos, struiken of schaduwplanten geen goede optie. Nou ja, foei voor ons dan maar, dat we onze eigen tuin ook graag willen gebruiken.
zaterdag 1 maart 2025 om 13:22
moizer schreef: ↑01-03-2025 12:08Dit zouden ze al feit moeten stellen!
Antwoord op je vraag: ik hoop dat het gore gele uitgebeten plekken achterlaat en een enorme stank die inbrandt in de zon. Dan nemen misschien minder mensen een plastic tuin!
Je doet raar en een beetje kinderachtig.
En op deze onvriendelijke manier, ga je heus niemand overtuigen géén plastic gazon te nemen.
zaterdag 1 maart 2025 om 13:23
Overigens is kunstgras om op te sporten echt iets totaal anders dan het betere kunstgras voor in je tuin. Sport-kunstgras is inderdaad vaak min of meer een groen tapijtje, dat lijkt niet op echt gras. Dat is dan ook niet het doel ervan. Als je goed tuinkunstgras heb, kun je daar niet fantastisch op tennissen of hockeyen, daar is het te lang voor. Dus mensen die op basis van een kunstgras sportveld, of een groen kleedje op een balkon roepen ‘het is altijd spuuglelijk’, die begrijpen ook gewoon niet helemaal waar het om gaat.

zaterdag 1 maart 2025 om 13:29
toulouse_74 schreef: ↑01-03-2025 13:01Nou idd. Je hoeft je niet te verdedigen hoor TO, als je een stukje kunstgras in je tuin wilt.
Sommige mensen zijn zo overtuigd van het feit dat hun pad het enige goede pad is, dat ze niet kunnen begrijpen dat andere mensen andere keuzes maken. En daar ook nog eens over menen te mogen oordelen.
Ik verdedig me ook zeker niet.
Iedereen maakt keuzes die slecht voor het milieu zijn. Ook de mensen die hier zo boos worden als iemand kunstgras neemt.

zaterdag 1 maart 2025 om 13:44
moizer schreef: ↑01-03-2025 12:08Dit zouden ze al feit moeten stellen!
Haha hilarisch maar dit meen je toch niet? Als ze het toch koopt kan het maar beter zo lang mogelijk mooi blijven ipv elke 2 jaar vervangen. Iedereen zijn eigen keuze zolang een ander er niet direct veel nadeel van heeft lijkt dat me prima.
zaterdag 1 maart 2025 om 14:36
Eens. Kunstgras waar dochter op voetbalt heeft van die zwarte bolletjes er tussen ook. Lijkt totaal niet op gras en voelt al helemaal niet lekker aan. Wij hadden een dure soort met verschillende lengtes grassprietjes en ook van die bruine sprietjes ertussen. Na 4 jaar was het nog steeds heel mooi en het was lekker zacht. Ook niet bloedheet in de zomer en liet goed water door. Prima stuk kunstgras vond ik hetnausicaa schreef: ↑01-03-2025 13:23Overigens is kunstgras om op te sporten echt iets totaal anders dan het betere kunstgras voor in je tuin. Sport-kunstgras is inderdaad vaak min of meer een groen tapijtje, dat lijkt niet op echt gras. Dat is dan ook niet het doel ervan. Als je goed tuinkunstgras heb, kun je daar niet fantastisch op tennissen of hockeyen, daar is het te lang voor. Dus mensen die op basis van een kunstgras sportveld, of een groen kleedje op een balkon roepen ‘het is altijd spuuglelijk’, die begrijpen ook gewoon niet helemaal waar het om gaat.

zaterdag 1 maart 2025 om 14:56
MissClooney schreef: ↑01-03-2025 13:29Ik verdedig me ook zeker niet.
Iedereen maakt keuzes die slecht voor het milieu zijn. Ook de mensen die hier zo boos worden als iemand kunstgras neemt.
Wat ik persoonlijk vervelend vind aan sommige reacties, is dat er vrijwel meteen vanuit wordt gegaan dat je met een stuk kunstgras in je tuin, je vast een natuur onvriendelijk, dichtgetimmerd en dicht gestraat pleintje als tuin hebt. Waar nooit een bloem, vogel, bij of vlinder te bekennen is, want wat hebben die te zoeken temidden van al dat steen, beton en kale schuttingen!
Mijn tuin is 'ondanks dat vreselijke kunstgras' zo helemaal niet ingericht.
Ik heb geen schuttingen, maar coniferen en hedera hagen.
Er staan 4 grote kersenbomen. Een grote eik, grote palmboom, vlinderstruiken, seringen, hortensia's, lavendel etc.
Allerlei diertjes maken daar op allerlei manieren gebruik van.
Ik heb verschillende nestkasten aan het huis hangen en die zijn voor zover ik kan zien, ieder jaar bezet.
Maar een echt gazon ga ik gewoon niet meer aan beginnen. Dat werd me echt een te vieze boel. Ik stak er ontzettend veel tijd in en het werd nooit wat.
Het maakt mijn tuin niet meteen compleet verkeerd of egoïstisch ingericht ofzo.
zaterdag 1 maart 2025 om 18:24
Nou, je hebt mij niet zien schrijven dat ‘iedereen’ die kunstgras heeft, verder een betonnen vlakte heeft of dat de hele tuin dan meteen niks is hoor. En uiteraard maakt iedereen zijn/haar eigen keuzes en dat is prima.Hallodaar schreef: ↑01-03-2025 14:56Wat ik persoonlijk vervelend vind aan sommige reacties, is dat er vrijwel meteen vanuit wordt gegaan dat je met een stuk kunstgras in je tuin, je vast een natuur onvriendelijk, dichtgetimmerd en dicht gestraat pleintje als tuin hebt. Waar nooit een bloem, vogel, bij of vlinder te bekennen is, want wat hebben die te zoeken temidden van al dat steen, beton en kale schuttingen!
Mijn tuin is 'ondanks dat vreselijke kunstgras' zo helemaal niet ingericht.
Ik heb geen schuttingen, maar coniferen en hedera hagen.
Er staan 4 grote kersenbomen. Een grote eik, grote palmboom, vlinderstruiken, seringen, hortensia's, lavendel etc.
Allerlei diertjes maken daar op allerlei manieren gebruik van.
Ik heb verschillende nestkasten aan het huis hangen en die zijn voor zover ik kan zien, ieder jaar bezet.
Maar een echt gazon ga ik gewoon niet meer aan beginnen. Dat werd me echt een te vieze boel. Ik stak er ontzettend veel tijd in en het werd nooit wat.
Het maakt mijn tuin niet meteen compleet verkeerd of egoïstisch ingericht ofzo.
Ik promoot zeker een groene tuin, en wat mij betreft zijn er mooiere keuzes dan kunstgras. En dat echt gras altijd zaligmakend is: zeker niet! Ik moet jaarlijks druk in de weer om mijn gazon een beetje netjes te houden en dat vind ik totaal niet leuk. Vanuit dat oogpunt bezien snap ik dus best dat iemand die niet steeds in de weer wil zijn met echt gras, kiest voor een alternatief.
Maargoed, kunstgras is dus niet onderhoudsvrij, katten vinden het prima om er hun ding op te doen en dat moet je dus schoonhouden. Als jij blij bent met je tuin inclusief kunstgras, is dat toch helemaal oké?
zaterdag 1 maart 2025 om 18:36
In de 4 jaar dat wij kunstgras hadden, heeft er 2 keer een kat op gepoept. En ik stofzuigde het gras 2 keer per jaar. Heel onderhoudsgevoelig wil ik dat niet noemenTuingravin schreef: ↑01-03-2025 18:24Nou, je hebt mij niet zien schrijven dat ‘iedereen’ die kunstgras heeft, verder een betonnen vlakte heeft of dat de hele tuin dan meteen niks is hoor. En uiteraard maakt iedereen zijn/haar eigen keuzes en dat is prima.
Ik promoot zeker een groene tuin, en wat mij betreft zijn er mooiere keuzes dan kunstgras. En dat echt gras altijd zaligmakend is: zeker niet! Ik moet jaarlijks druk in de weer om mijn gazon een beetje netjes te houden en dat vind ik totaal niet leuk. Vanuit dat oogpunt bezien snap ik dus best dat iemand die niet steeds in de weer wil zijn met echt gras, kiest voor een alternatief.
Maargoed, kunstgras is dus niet onderhoudsvrij, katten vinden het prima om er hun ding op te doen en dat moet je dus schoonhouden. Als jij blij bent met je tuin inclusief kunstgras, is dat toch helemaal oké?

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in