L-vormige woonkamer

03-11-2016 12:16 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
In januari krijgen mijn vriend en ik de sleutel van ons huisje samen.

Nu hebben we al een nieuwe vloer uitgezocht

De woonkamer heeft een een L vorm. De lange muur lange muur is 8 meter. In de bovenkant van de L zit de doorgang naar de keuken.

In dit lange gedeelte komt onze eethoek. Hier komt de eettafel (eiken dubbel gerookt) met 3 stoelen (antraciet) en een eetbank (antraciet).

Rechts in de korte kant van de L zit een schouw met sfeerhaard. Aan de bovenkant van de korte kant komt een tv meubel (eiken dubbel gerookt) met daarop de tv. (daar zit de tv aansluiting). Daarvoor zetten we een salontafel (eiken dubbel gerookt) en hoek bank (antraciet) neer.

De muren zijn nu allemaal spierwit. Hier hou ik helemaal niet van. Nu heb ik al allerlei ideeën bedacht, zoals de lange muur in een accentkleur, rest licht grijs of de helft van de lange muur behangen (om de muur te breken), korte kant accentkleur en rest licht.

Maar hier kom ik dus niet over uit.

Hebben jullie nog andere ideeën ? (welke muur, welke kleur)
quote:-Isabella- schreef op 03 november 2016 @ 14:42:

[...]

Waarom eigenlijk niet? Als het niet mooi is verf je gewoon later overnieuw. Dat heb ik al zo vaak gedaan Omdat ik momenteel al een heel huis in mijn eentje aan het verven ben. Alle deur kozijnen zijn hier in de jaren 90 blijven hangen (oranje aah). Dus voorlopig heb ik al genoeg verf werk. Als dat klaar is ga ik mij druk maken over kleuren op de muren. Kozijnen worden nu mooi zacht grijs wat wisselt van licht naar donker, maar net hoe het licht erop valt.
quote:Bosbessen schreef op 03 november 2016 @ 22:56:

[...]

Omdat ik momenteel al een heel huis in mijn eentje aan het verven ben. Alle deur kozijnen zijn hier in de jaren 90 blijven hangen (oranje aah). Dus voorlopig heb ik al genoeg verf werk. Als dat klaar is ga ik mij druk maken over kleuren op de muren. Kozijnen worden nu mooi zacht grijs wat wisselt van licht naar donker, maar net hoe het licht erop valt.

Oh ja, dan heb je al werk genoeg nu

Grijze kozijnen lijken me ook echt wel mooi. Dat zou ik dan weer niet durven, teveel werk om dat vaak overnieuw te doen.
quote:-Isabella- schreef op 03 november 2016 @ 23:11:

[...]

Oh ja, dan heb je al werk genoeg nu

Grijze kozijnen lijken me ook echt wel mooi. Dat zou ik dan weer niet durven, teveel werk om dat vaak overnieuw te doen.Zeker waar! Een muurtje is zo gedaan maar die kozijnen.. Wit en crème vind ik niet mooi. Licht grijs past overal bij. Al dat oranje schittert nu ook op de muren (die zijn gelukkig wit) daardoor kan ik ook nog niet goed bedenken wat qua kleur leuk is. sorry voor de offtopic TO!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven