Laserspeeltje voor katten

02-03-2010 14:34 41 berichten
Ik kreeg van mijn zus informatie over een laserspeeltje voor katten. Dat apparaatje stuurt een laserstraal rond, vergelijkbaar met de zon die op een horloge schijnt waardoor een licht plekje op je vloer of muur ontstaat. Ik heb ooit een kat gehad die helemaal gek was van dat lichtpuntje, dus misschien is zo'n laserding ook echt leuk interactief spelen voor katten.

Het speeltje is nogal prijzig (rond de 30 euro), dus ik vroeg me af of er hier iemand is die het kent en er ervaring mee heeft?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zo'n luie poezenspeler en heb met kerst de Frolicat Bolt cadeau gekregen. Ik vind het een heel leuk ding! Het is nog leuker als je zelf de laser beweegt, want dan kun je zorgen dat je het rooie puntje telkens precies voor hun neus beweegt, maar op de automatische piloot doet 'ie het ook best aardig. Al maakt hij best een beetje lawaai. Maar Ik vind het wel een heel grappig ding en de katten vinden het leuk. We zetten hem regelmatig aan wanneer we weg gaan of gaan slapen, dan kunnen ze nog even hun energie kwijt.
quote:Thila schreef op 02 maart 2010 @ 15:13:

Het lijkt me voor zo'n kat wel frustrerend dat je denkt zo'n ding gevangen te hebben (je slaat er met je poot op) en dan ineens zit dat lichtje OP je pootje.

Daar zou ik echt gek van worden.Gelukkig zijn katten vele malen dommer dan jij. Of zou jij wel achter zo'n lichtje aangaan als je 'm ook echt zou kunnen vangen?
quote:ambrosia9 schreef op 02 maart 2010 @ 15:10:

[...]

Mijn vriend zegt daarover wel dat je daar extra voorzichtig mee moet zijn omdat die veel sterker zijn dan die speeldingen, daar kun je hun ogen echt mee beschadigen.Ik weet het. Niet in de laatste plaats omdat ik een vent heb die eerst in mijn ogen probeert te schijnen met dat ding.....
quote:Vl43inder schreef op 02 maart 2010 @ 15:16:

[...]

Gelukkig zijn katten vele malen dommer dan jij. Of zou jij wel achter zo'n lichtje aangaan als je 'm ook echt zou kunnen vangen? Psies. Mijn katten hebben niet eens door dat het lichtje op hun poot schijnt, want ze hebben hem immers gevangen, dus hij zit ónder hun poot. Nee echt.
Wauw, wat een reacties direct. En ik maar denken dat het een noviteit was maar een aantal van jullie hebben het spelen met lichtjes al lang ontdekt.

Het speeltje wat ik bedoel is inderdaad via internet te koop en kan zowel automatisch interactief gebruikt worden als zelf het lampje bewegen.

Ik hoop er eigenlijk een luie kat mee in beweging te krijgen, want hij is te dik en gewoon wandelen lukt niet. Spelen met dingen aan een touwtje zet ook niet zo veel zoden aan de dijk, want dit is een kat van het type "meester in de hinderlaag". Dit type kat is te herkennen aan een bewegelijk edoch dik grijs (in zijn geval) achterwerk wat onder, achter en naast diverse objecten (zoals gordijnen, planten, stoelen of opgehangen jassen) uitsteekt. Vanuit die superieure positie onderneemt hij uitvallen naar een object, om vervolgens weer 5 minuten onbeweeglijk te zitten loeren.
quote:Ann Liv schreef op 02 maart 2010 @ 15:15:

Ik ben zo'n luie poezenspeler en heb met kerst de Frolicat Bolt cadeau gekregen. Die bedoel ik ook Ann Liv.
Ze zijn dom genoeg om uberhaupt achter een lichtje aan te gaan jagen he....

Maar aan de andere kant: wat zou een kat van ons denken als ze ons op bijvoorbeeld een loopband te keer zien gaan.....Misschien dat ze daarom muizen meebrengen "dan hebben die stumperds thuis ook nog iets".
quote:Ikbenanoniem schreef op 02 maart 2010 @ 15:20:

Wauw, wat een reacties direct. En ik maar denken dat het een noviteit was maar een aantal van jullie hebben het spelen met lichtjes al lang ontdekt.

Het speeltje wat ik bedoel is inderdaad via internet te koop en kan zowel automatisch interactief gebruikt worden als zelf het lampje bewegen.

Ik hoop er eigenlijk een luie kat mee in beweging te krijgen, want hij is te dik en gewoon wandelen lukt niet. Spelen met dingen aan een touwtje zet ook niet zo veel zoden aan de dijk, want dit is een kat van het type "meester in de hinderlaag". Dit type kat is te herkennen aan een bewegelijk edoch dik grijs (in zijn geval) achterwerk wat onder, achter en naast diverse objecten (zoals gordijnen, planten, stoelen of opgehangen jassen) uitsteekt. Vanuit die superieure positie onderneemt hij uitvallen naar een object, om vervolgens weer 5 minuten onbeweeglijk te zitten loeren.

Oh, dan vindt ie het vast heel leuk.

Ik heb een slanke grijze en die voelt zich te goed voor gewone poezenspeeltjes, maar dit kan ze niet weerstaan
quote:Ikbenanoniem schreef op 02 maart 2010 @ 15:21:

[...]

Die bedoel ik ook Ann Liv.

Ik vind het echt een leuk ding hoor. Wel duur, maar daarom vond ik het leuk om hem cadeau te krijgen. Ik zette hem net aan, maar de batterij is op, dus het lichtje is slecht te zien, maar beide katten zitten te wachten in de door jou zo goed omschreven aanvalspositie tot 'ie het doet. Ik zal de batterijen even vervangen.

Heb je de filmpjes op youtube gezien? Of van de site van het apparaatje?
Ja, ik heb de filmpjes gezien.
Bij Zooplus.nl hebben ze een goedkope (Laserpointer)
http://www.zooplus.nl/sho ... lende/met_baterijen/25439

check!!! ik heb de zwarte dames variant.

Nu met de zon niet uit de vensterbank te krijgen.

Zal ook eens zo`n lichtje aanschaffen. Loop er al langer over te dubben maar komt er steeds niet van.
Onze kat vind het ook geweldig om achter zo'n stipje aan te vangen! Wij laten hem ook wel eens zoeken, stipje in bijvoorbeeld in een schoen laten verdwijnen. Hij gaat dan met zijn pootje in de schoen haken om hem er weer uit te krijgen of heel geduldig liggen wachten tot ie er weer uit komt! Zooo schattig!

Spelen met dingen aan een touwtje zet ook niet zo veel zoden aan de dijk, want dit is een kat van het type "meester in de hinderlaag". Dit type kat is te herkennen aan een bewegelijk edoch dik grijs (in zijn geval) achterwerk wat onder, achter en naast diverse objecten (zoals gordijnen, planten, stoelen of opgehangen jassen) uitsteekt. Vanuit die superieure positie onderneemt hij uitvallen naar een object, om vervolgens weer 5 minuten onbeweeglijk te zitten loeren.

Ik heb de zwarte herenvariant
Wij hebben een laserpointer gehaald bij media markt, en die kan je dus zelf op de grond laten schijnen. die van ons vind dat helemaal het einde, en je kan zelf bepalen hoe lang je er mee speelt, is voor de kat leuk en je hebt er zelf ook plezier van als je ziet hoe je kat er achter aangaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven