Lekkage in de keuken

27-06-2019 06:28 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb lekkage in mijn keuken waardoor de vloer onder de keuken doorweekt is evenals de vloer en muur in de ruimte er naast. Ik heb de kraan van de afwasmachine dichtgedraaid want ik vermoed dat daar het probleem zit. Maar wat kan ik nu het beste doen? Ik kan niet echt bij het probleem komen zonder mijn halve keuken te slopen en het vocht wat in de muren stinkt ontzettend. Iemand tips wat te doen. Ik heb een koopwoning en heb dit nog nooit aan de hand gehad gelukkig maar ik merk dat ik spontaan niet meer weet wat te doen. Dit zal ongetwijfeld een duur grapje worden dus alle tips zijn welkom.
Alle reacties Link kopieren
Hoe kan ik trouwens de fout in de titel wijzigen?
Alle reacties Link kopieren
Je opstalverzekering inschakelen.
Als die waterschade buiten jouw schuld is ontstaan krijg je een vergoeding.

Bij grote bedragen willen ze wel eerst zelf de schade controleren.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
27-06-2019 06:42
Je opstalverzekering inschakelen.
Als die waterschade buiten jouw schuld is ontstaan krijg je een vergoeding.

Bij grote bedragen willen ze wel eerst zelf de schade controleren.
Dit. In de tussentijd raam/deur open zetten indien mogelijk, tegen de stank en zodat het vocht er een beetje uit trekt.
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
27-06-2019 06:42
Je opstalverzekering inschakelen.
Als die waterschade buiten jouw schuld is ontstaan krijg je een vergoeding.

Bij grote bedragen willen ze wel eerst zelf de schade controleren.
Nooit gedacht dat ik daar voor de verzekering kon bellen. Dit gaat op het lijstje om straks te doen.
Alle reacties Link kopieren
schorpioentje28 schreef:
27-06-2019 06:46
Dit. In de tussentijd raam/deur open zetten indien mogelijk, tegen de stank en zodat het vocht er een beetje uit trekt.
Ramen en deuren gaan straks weer open. Al is het alleen maar vanwege de geur.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
27-06-2019 06:42
Je opstalverzekering inschakelen.
Als die waterschade buiten jouw schuld is ontstaan krijg je een vergoeding.

Bij grote bedragen willen ze wel eerst zelf de schade controleren.
Dit ja. De meeste verzekeraars zullen onder voorbehoud van dekking direct een bedrijf inschakelen voor een lekdetectie. Zodra duidelijk is wat de exacte oorzaak is kunnen ze je direct vertellen of het onder de dekking van de verzekering valt en zo ja, je ook helpen bij het vinden van een bedrijf dat het op kan lossen/een bedrijf sturen waar zij mee samenwerken.
Alle reacties Link kopieren
Wat de rest zegt inderdaad de verzekering. Toen wij hier pas woonden( eerste bewoner nieuwbouw) hebben wij ook lekkages gehad en alles is gemaakt en betaald door de verzekering.
Alle reacties Link kopieren
stel dat het niet de afwasmachine is maar een leiding ernaast/ervoor?

misschien beter maar gewoon helemaal je water afsluiten hoor....
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
turquasi schreef:
27-06-2019 08:17
stel dat het niet de afwasmachine is maar een leiding ernaast/ervoor?

misschien beter maar gewoon helemaal je water afsluiten hoor....
Wat ik heb gezien is dat het echt uit de afwasmachine komt. Die stond namelijk aan en als ik de normale kraan gebruik lekt er niks weg.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
27-06-2019 07:56
Wat de rest zegt inderdaad de verzekering. Toen wij hier pas woonden( eerste bewoner nieuwbouw) hebben wij ook lekkages gehad en alles is gemaakt en betaald door de verzekering.
Waar moet ik aan denken dat een verzekeraar vergoed? Ik bedoel: mijn keuken is blijkbaar helemaal verlijmd door de vorige bewoner dus wil je bij de leidingen komen dan moet je de halve keuken slopen. En ook de muur die dus helemaal vol zit met vocht zit achter de keuken. Nu snap ik dat ik niet een volledige keuken vergoed krijg maar het ziet er wel een beetje naar uit dat een groot deel gesloopt moet worden. En budgettechnisch zat een nieuwe keuken nog even niet in de planning. Kan echt wel een potje janken. Misschien een beetje overdreven maar ik heb net alle ramen laten vervangen en de boel laten schilderen dus mijn spaargeld is flink gedaald hierdoor. Dus er is wel lichte paniek.
Alle reacties Link kopieren
ok, klinkt plausibel inderdaad en verder... jouw huis, jouw beslissing
Lorem Ipsum
Heb je de afvoer en filters gecontroleerd? Als de afvoer is aangesloten op gootsteenafvoer moet je die ook controleren.

Gezien de geur denk ik namelijk dat het niet zozeer de leiding is.
Ja, dit valt onder een verzekering als het goed is. Ik had dit jaar een corroderende leiding van de verwarmingsketel achter de keukenkastjes langs en toen ik de verzekering belde zeiden ze dat dit 100% vergoed wordt zonder eigen risico.

Ook als je nav de schade dingen wil vernieuwen (vloer of kastje) dan zal er wel naar de ouderdom van je vloer gekeken worden voor een percentage vergoeding.
pijnboompitjes schreef:
27-06-2019 08:49
Waar moet ik aan denken dat een verzekeraar vergoed? Ik bedoel: mijn keuken is blijkbaar helemaal verlijmd door de vorige bewoner dus wil je bij de leidingen komen dan moet je de halve keuken slopen. En ook de muur die dus helemaal vol zit met vocht zit achter de keuken. Nu snap ik dat ik niet een volledige keuken vergoed krijg maar het ziet er wel een beetje naar uit dat een groot deel gesloopt moet worden. En budgettechnisch zat een nieuwe keuken nog even niet in de planning. Kan echt wel een potje janken. Misschien een beetje overdreven maar ik heb net alle ramen laten vervangen en de boel laten schilderen dus mijn spaargeld is flink gedaald hierdoor. Dus er is wel lichte paniek.
Bel ze.

En ja, dat soort dingen gebeuren. Adem in en uit.

Wat ze vergoeden verschilt per verzekering/verzekeraar. Dus ligt aan je dekking en of het een beetje schappelijke verzekeraar is. Ook hanteren sommige dagwaarde van wat er vervangen moet worden. En als ze dat niet doen gaan ze wel uit van een vergelijkbare geschatte waarde en arbeodsuur als iemand het moet komen doen. Je kan zelf hebben dat als je het zelf kan doen ( of iemand die je kent) arbeidsuren vergoed krijgen.

Dus bel gewoon. Niemand hier kan er echt iets zinnig over zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Verzekering bellen. Wij hebben de optie "extra uitgebreid" erbij, en alles werd vergoed incl. de vervolgschade.
We konden kiezen: geld of een bedrijf die alles kwam doen. Gekozen voor het bedrijf, anders moesten we zelf op zoek naar een loodgieter, stucadoor en tegelzetter.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
safrat schreef:
27-06-2019 09:01
Heb je de afvoer en filters gecontroleerd? Als de afvoer is aangesloten op gootsteenafvoer moet je die ook controleren.

Gezien de geur denk ik namelijk dat het niet zozeer de leiding is.
Ik kan er moeilijk bij dus ik heb er nog niet verder naar gekeken. De geur die ik ruik is duidelijk de geur van nat beton en ik vind dat niet zo’n aangename geur. Voorlopig gebruik ik geen kranen in de keuken totdat ik meer weet.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
27-06-2019 09:36
Bel ze.

En ja, dat soort dingen gebeuren. Adem in en uit.

Wat ze vergoeden verschilt per verzekering/verzekeraar. Dus ligt aan je dekking en of het een beetje schappelijke verzekeraar is. Ook hanteren sommige dagwaarde van wat er vervangen moet worden. En als ze dat niet doen gaan ze wel uit van een vergelijkbare geschatte waarde en arbeodsuur als iemand het moet komen doen. Je kan zelf hebben dat als je het zelf kan doen ( of iemand die je kent) arbeidsuren vergoed krijgen.

Dus bel gewoon. Niemand hier kan er echt iets zinnig over zeggen.
Ik snap dat er niet veel over te zeggen valt en dat velen dit al eens mee hebben gemaakt. Het is ook niet zo dat ik compleet in de stress zit maar toen ik het ontdekte baalde ik wel flink vandaar ook de tranen. Ik snap dat dat overdreven is maar laten we het maar ophouden dat dit net een dingetje te veel was in een vervelende periode. Ik heb gebeld naar mijn contactpersoon van de verzekering maar die kreeg ik niet direct te pakken dus heb de voicemail ingesproken.
pijnboompitjes schreef:
27-06-2019 09:49
Ik kan er moeilijk bij dus ik heb er nog niet verder naar gekeken. De geur die ik ruik is duidelijk de geur van nat beton en ik vind dat niet zo’n aangename geur. Voorlopig gebruik ik geen kranen in de keuken totdat ik meer weet.
Het verschil ruik je denk ik wel. Mocht de lekkage in de leiding zitten dan heeft het niet gebruiken van de kranen in de keuken geen enkele zin toch? In dat geval kan je beter de hoofdkraan afsluiten. Het lek kan ook in de aanvoerslang zitten. Dat weet je nu nog niet.
Alle reacties Link kopieren
Het hangt ook van de kleine lettertjes af. Als je pech hebt staat daarin dat flexibele leidingen buiten de verzekering vallen. Wij weten niet hoe jij verzekerd bent....

Ellendig hoor, hopelijk kunnen ze je goed helpen!
Bel ze want het is afhankelijk van de verzekering. Mijn ouders kregen na een brandje en waterschade van het bluswater toch echt oa een hele nieuwe vloer.
Alle reacties Link kopieren
Deuren en ramen open, verwarming flink opstoken (aiiiii..) ontvochtiger huren bij de bouwmarkt. Loodgieter inschakelen zodat die kan onderzoeken waar de lekkage vandaan komt en het misschien op kan lossen.
Verzekering bellen. Mijn opstal dekt niet de oorzaak van lekkage maar wel de gevolgen. In mijn geval: de onhandige goot die ik moest vervangen werd niet gedekt, maar de gevolgen in mijn huis door de lekkage van die onhandige goot wel.

Maar eerst drogen en iemand met verstand van zaken laten zoeken naar de oorzaak en de oplossing.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven