Lengte kitten/kattenstaart

03-02-2011 23:46 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goede dag,

Sinds de komst van ons kitten verbaas ik me steeds over de lengte van haar staart.

Ze is nu 4 1/2 maand en de lengte van haar staart is 28 cm.

Ik google graag en veel, maar over dit onderwerp heb ik weinig tot niets kunnen vinden.

De informatie die ik vond ging over raskatten, maar ik heb een gewoon huis, tuin en keukenmodel, een Europese korthaar.

Wie heeft informatie, of weet waar ik die kan vinden?

Thanks!
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Informatie heb ik niet voor je, maar ik lees geïnteresseerd mee! Hier 'n katertje van 5 maanden met 'n flink lange staart. Wilde opmeten hoe lang, maar kan nergens 'n centimeter, rolmaat, liniaal of duimstok vinden...
Mijn Griekse vriend heeft ook een langere staart dan de oude BritsKorthaar dames..

Maar hoe die verhouding als kitten was????
Ik heb gelukkig wel een rolmaat, én een kitten dat heel vaak blij met d'r staart omhoog staat. Ik vind 28 cm gewoon zo lang voor dat kleine lijfje, ze is ook vrij smal.
quote:biebelien schreef op 04 februari 2011 @ 00:01:

Mijn Griekse vriend heeft ook een langere staart dan de oude BritsKorthaar dames..

Maar hoe die verhouding als kitten was????Ik neem aan dat je het over een kat hebt toch?
quote:Tickel schreef op 04 februari 2011 @ 00:03:

[...]

Ik neem aan dat je het over een kat hebt toch?

Ja

(ik woon samen met een Nederlandse man en een Griekse kat)
maar ik noem hem altijd/vaak/meestal mijn grote zwarte vriend.

(en dan heb ik het wéér over de kat)

zal even zij staart nu meten ...maar hij is al volwassen.

26 cm en hij keek me heel verbaasd aan
Een BritsKorthaar staartje hier is maar 22 cm.
Mijn kat 'duimt' altijd op zijn staart, zo lang is-ie dus. Hij kan op zeker drie centimeter sabbelen. Hij heeft ook net iets langere oren, naar mijn idee.

Ik schat in dat ie siamees bloed heeft, naast oerhollands zwart-met-witte-pootjes. Hij vreet zich ongans maar is zo plat als ee dubbeltje.
Das niet superlang Biebelien, nu maar hopen dat deze kittenstaart niet te lang door groeit
*gaat centimeter zoeken voor staart- en oormeting*
Ik ben mijn eigen bananenschil
Hier 2 Burmezen (Oosterse katten)

Kat 1) staart: 31 cm (!)

oren: bijna 6 cm

leuke extra: achterpoten: 14 cm

Dit is dus ook een joekel van een beest

Kat 2) staart: 27 cm

oren: bijna 5 cm
31 cm dat is lang!

Ik ben benieuwd of er nog meer mensen staarten gaan meten, ik wacht af.
Ja, ze hebben allebei een flinke lange zwiepstaart, maar goed, dat hoort bij het ras dus. Jouw kat heeft echt een enooorme lange staart voor haar leeftijd, ik hoop wel dat die eerder is uitgegroeid dan de rest Ik vind het wel erg mooi hoor, een lange staart.

En ik zie nu allerlei forummers voor me die met een centimeter aan het meten slaan
Voor het benodigde tegengas: hier een dwerg-poes Cypertje op leeftijd met een in verhouding goed staartje maar wel kort. Ook korte pootjes en kleine oortjes. Maar wat is het een lekker ding. Hoop haar nog lang te hebben.
als ik hier nu op zoek ga om de kat en de rolmaat te zoeken dan wordt er direct een wit busje gebeld. Als het weer dag is zal ik de staart van onze maine-coon 5mnd. even meten.
Oosterse katten hebben een langere staart dan andere rassen, net als dat ze vaak dunner zijn, hoger op de poten staan en grote oren hebben.

Als iets hiervan genetisch in een HTK-kat terecht komt kunnen ze ook een lange staart krijgen en dan zijn het meestal de tengere katjes die ook hoog op de poten staan.
Kruising europese korthaar met siamees, slank lijf, hoog op de poten en lange staart. Prachtig beest om te zien, geen staart-complex :-)

Maakt toch nie uit hoe lang staart is? Kitten europees korthaar kreeg hele grote voorpoten in groei, is nu een sierlijk poesje om te zien!!!
Mijn Maine Coon heeft ook een belachelijk lange staart. Vergeleken met de andere 2 katten.
Stressed is just desserts spelled backwards
De "Norm" is dat de staart iig tussen de schouderbladen moet komen
quote:Olijfje_ schreef op 04 februari 2011 @ 00:39:

En ik zie nu allerlei forummers voor me die met een centimeter aan het meten slaan
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Toen mijn Coontje nog kitten was, leek het net een eekhoorntje als hij snel langsrende, met die lange pluimstaart, zo schattig!
Stressed is just desserts spelled backwards
Mijn HTK dames van 3 en 5 hebben een staart van respectievelijk 30 en 28 cm (bij benadering, want ze liepen iedere keer weg.)

De jongste is klein en bonkig gebouwd met een "lange" staart en de oudste is heel tenger en wat groter, maar met een "kleinere" staart dus.

(Wat een heerlijke non-informatie)
Mijn inmiddels volwassen kater (gewoon uit een nestje- vader onbekend) had dat ook als kitten. Is nu ook een grote kat geworden, met spitse oren, hoge lange poten en een lange staart. Zal wel iets anders in de genen zitten. En het is een eigenzinnig geval.
Mijn ene kater is heel grof, met dikke poten, een dikke katerkop en een dikke staart en mijn andere kater is veel fijner gebouwd met een dunne staart (en een hangbuikje van het lekkere eten ).

Mijn poesje is 16 jaar, maar zo groot als een halfwasje en uitzonderlijk tenger: een mager lijfje, hoog op poten, een klein koppie en minivoetjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven