Marktplaats: bij vreemde passen?

22-04-2016 20:18 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben even benieuwd naar jullie mening...

Ik koop zo nu en dan wat via Marktplaats, maar meestal gaat het om meubilair. Dan is het een kwestie van ophalen en klaar. Maar nu heb ik geboden op een kledingstuk en ik vroeg mij af: hoe doen jullie dat? Het is in de buurt, dus ik kan het ophalen, maar passen jullie dan ook gelijk? Is dat niet raar bij een vreemde?
Nou verkoop ik niets, maar ik zou je niet zo naar mijn slaapkamer laten gaan om daar iets te laten passen en jezelf in de spiegel te bekijken. Zou ik ook niet bij een ander willen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Via Facebook wel ja, via Marktplaats nog niet aan de hand gehad, maar dan zou je ook in de badkamer kunnen passen.
Ligt er aan wat. Dingen waar ik geen privacy voor nodig zou hebben (jas, schoenen, vest, evt. trui) zou ik wel even passen. Trouwjurk ook.

Andere dingen zou ik thuis pas passen en voor mezelf rekening mee houden dat het eventueel dus niet past of staat.
Ik koop weleens jurken van een specifiek merk maar ik bied en koop. Meestal per post, maar ook weleens opgehaald als het in de regio is. Niet eens aan gedacht om te passen, koop is immers gesloten. Jurk bleek niet mijn kleur, dus meteen weer op MP gezet en vlot verkocht, zelfs tientje winst....
Ik heb wel eens iemand hier gehad die positie kleding gepast heeft.

In de badkamer. Gelukkig is onze badkamer beneden en hoefde ze dus niet her hele huis door.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Ik zou het niet willen.
Ik koop alleen maar gedragen strings via marktplaats. Die hoef ik niet te passen.
Huh? Het is geen kledingwinkel!
Doe maar niet,lijkt me heel ongemakkelijk
Ik doe het in principe niet, het risico van niet passen is dan voor mij. Eén keer werd het aangeboden dat ik wel even mocht passen en dat ik heb ik toen wel gedaan. Maar ik ga er zeker niet vanuit dat ik kan passen.
Niet alleen gaan, misschien tref je een vies oud mannetje.
verba volant, scripta manent.
quote:ThunderassMan schreef op 22 april 2016 @ 20:34:

Ik koop alleen maar gedragen strings via marktplaats. Die hoef ik niet te passen.

Zou bij mij ook van de vérkoper afhangen. Vieze oude man in een aftandse stacaravan... nee, liever niet. Lekkere hunk in een villa... pas ik desnoods in de woonkamer.
quote:MarianneDavids schreef op 22 april 2016 @ 20:48:

Niet alleen gaan, misschien tref je een vies oud mannetje. die schoot mij ook gelijk te binnen (dirty mind)
Ik heb ooit eens een broek aangeboden en de dame in kwestie had het nodig voor de dag erna. Zij vroeg of ze het mocht passen. Ik vond het geen probleem. Ik had ook nog andere kledingstukken en die vond ze ook wel leuk, deze heeft ze ook gepast en zo heb ik aardig wat verkocht. Ze was trouwens met een manspersoon. Ik heb de persoon aangekeken en ik durfde het wel aan.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
Ik verzend alleen...

Als het niet past is het pech..kun je het weer doorverkopen
Ik heb regelmatig mensen laten passen, ik vind het geen probleem, ik snap het wel. Bij mij mag je ook terugsturen ben je alleen je verzendkosten kwijt, 2x indien het niet past. Ik doe er niet zo moeilijk over.
Als jij wil passen mag je passen. Waarom niet? Ik heb zelf nooit tweedehandskleding voor mijzelf gekocht op MP maar jasjes ofzo zou ik wel passen maar broeken oid zou ik sowieso niet kopen.
Ik heb alleen ooit een heuse designjurk die ik aan had gehad op een bruiloft (enige dure jurk in mn leven) verkocht en toen werd gevraagd of ze het mocht passen. Heb een grote spiegel neergezet en zelf even in de slaapkamer gewacht. Irritant was dat van tevoren afdingen al was geprobeerd en ik had aangegeven dat het een vaste prijs was en het anders wederzijds verspilde moeite en tijd was. Na het passen weer begonnen met zaniken. Ging om euro's op het bedrag van een paar honderd euro. Reden: 'ik had een mooi huis en zij moesten zo hard voor hun geld werken' (en ik blijkbaar niet;-)

Toen besloten er voortaan voor te zorgen dat mensen niet lang of ver genoeg binnen konden komen om enige conclusies te kunnen trekken. Dus passen via Marktplaats: aan de deur of liever niet.
quote:Bloemenzee schreef op 22 april 2016 @ 20:27:

Ligt er aan wat. Dingen waar ik geen privacy voor nodig zou hebben (jas, schoenen, vest, evt. trui) zou ik wel even passen. Trouwjurk ook.

Andere dingen zou ik thuis pas passen en voor mezelf rekening mee houden dat het eventueel dus niet past of staat.Goed punt. Het gaat in mijn geval om een galajurk, dus wel iets wat goed moet passen. Maar ja, ook weer iets waarvoor je je echt moet omkleden. Dat vind ik een beetje het lastige.
Als je de koper bent en graag wilt passen, zul je dat van te voren ( dus voor je langs gaat) moeten vragen. Ook zul je dit dan bij je bod moeten aangeven. En de verkoper moet hiermee akkoord gaan. als de koop al gesloten is, kun je achteraf geen eisen meer stellen.

Maar als je bij het zien van de gekochte kleding besluit om het toch niet te nemen, zal ook niemand zover gaan om je aan de koop te houden.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
quote:simbalabimba schreef op 23 april 2016 @ 15:10:

Als je de koper bent en graag wilt passen, zul je dat van te voren ( dus voor je langs gaat) moeten vragen. Ook zul je dit dan bij je bod moeten aangeven. En de verkoper moet hiermee akkoord gaan. als de koop al gesloten is, kun je achteraf geen eisen meer stellen.

Maar als je bij het zien van de gekochte kleding besluit om het toch niet te nemen, zal ook niemand zover gaan om je aan de koop te houden.Ben ik met je eens. Wat betreft openheid over het aankopen of niet, ervaar ik geen problemen. Ging mij meer om de vraag of je zelf graag zou willen omkleden en passen in het huis van een vreemde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven