Met dekentje op de bank?

17-10-2021 21:29 168 berichten
Nu de energiekosten stijgen, en mensen de verwarming zo lang mogelijk uit willen laten, komen er vast weer meer dekentjes tevoorschijn. Tenminste ik hoor zo vaak dat mensen lekker met een dekentje op de bank zitten en zie het vaak bij vlogs die ik kijk.

Ik heb zelf van thuis uit meegekregen dat je alleen als je ziek bent met een deken of dekentje op de bank ligt/zit en anders dus niet. Inmiddels zit ik ook als ik het koud heb met een dekentje maar omdat ik het van huis uit niet gewend ben blijft het voor mijn gevoel toch een beetje raar.

Dus ik ben benieuwd hoe normaal het eigenlijk is :hihi:

Met dekentje op de bank nu het kouder wordt?

Totaal aantal stemmen: 449

Ja (90%)
Nee (7%)
Anders (3%)
Alle reacties Link kopieren
Ja, hoor ; heerlijk !
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ook als het niet koud is heb ik lekker mijn dekentje op de bank. Iedereen heeft een eigen dekentje hier in huis.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Oh ik zit soms gerust met mijn hele dekbed op de bank. Snurkende kat erbij, thee erbij, boek lezen of Netflix, heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk!
Alle reacties Link kopieren
Dat vind ik echt raar, dat je dat alleen 'normaal' vindt bij ziek zijn. Ik zit zelfs in de zomer met een dekentje op de bank (niet als het bloedheet is natuurlijk), gewoon omdat ik het fijn vind om iets op me te hebben liggen. Dus ja, nu al helemaal 😂
Alle reacties Link kopieren
ik zit zelfs met een dekbed op de bank. Zalig. Gaat wel de kast in als ik bezoek heb, hoor.
Alle reacties Link kopieren
Dekbed gaat me dan wel weer te ver, vind ik ook niet zo fris ofzo. Maar verder ook geen oordeel als anderen dat wel doen hoor.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Televisiemeubel schreef:
17-10-2021 21:33
Dat vind ik echt raar, dat je dat alleen 'normaal' vindt bij ziek zijn. Ik zit zelfs in de zomer met een dekentje op de bank (niet als het bloedheet is natuurlijk), gewoon omdat ik het fijn vind om iets op me te hebben liggen. Dus ja, nu al helemaal 😂
Dit heb ik dus ook. Ik kan ook niet zonder iets op me slapen, dus slaap ook altijd onder minstens een laken.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Zeker met een dekentje. Daarbij ben ik een mega koukleum, dus staat de verwarming hoog en heb ik ook nog een dikke trui aan en een dekentje erbij.
Dekbed, thee en Expeditie Robinson kijken.
Alle reacties Link kopieren
Anders gestemd, mijn deken ligt er altijd.
Alle reacties Link kopieren
Heel normaal. Ook hier van huis uit, alleen met ziek dekentje op de bank.
Nu hadden we thuis een houtkachel dus echt koud was het nooit.

In eigen huis zeker met een dekentje op de bank. Verwarming heb ik inmiddels wel aan. Maar deze zet ik eigenlijk pas rond 17/18u aan. Even de kilte eruit.
Ook al zegt thermostaat dat het nog steeds 18gr is, het is in de avond stuk killer in huis.

Zet de Verwarming dan een of twee uur op 19,5 of 20gr. Dan is de kil eruit en heb ik het onder mijn dekentje lekker warm en zet ik hem weer op 16gr. Als ik dan naar bed ga, is het nog steeds 19gr in huis.
Alle reacties Link kopieren
Lekker een opengebreid wollen dekentje op de bank :) Ligt er het hele jaar (gaat af en toe in de machine hoor). Met een dekbed op de bank deden we vroeger (als kind) alleen als we ziek waren, maar niet te ziek om tv te kijken ;)
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, lekker. Man en ik samen onder een dekentje, maar we hebben er wel een stuk of vier in de zithoek liggen. Zelfs hond heeft een eigen :)
Een dekentje heeft bij mij niets met temperatuur te maken. Vind het gewoon comfortabel.
Ja, fijn!
Ik behoor tot een minderheid :'(
Alle reacties Link kopieren
Altijd een dekentje. Tv aan, dekentje, thee en met een beetje geluk komt de poes er ook bij liggen.
Je hoeft niet overal iets van te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Hier altijd onder een dekentje, zelfs als het hoogzomer is. 🙈
Alle reacties Link kopieren
Ja op een of andere manier is het 's avonds toch wat kouder, en als je stil zit ook.
Dan kun je de verwarming wel laten loeien 10 minuten voor je gaat slapen omdat het Het RECHTTT hebt om in een t-shirt te lopen, maar dan moet je niet meer klagen over je energierekening.
Geef mensen geen informatie waar ze niet mee om kunnen gaan.
Alle reacties Link kopieren
Yess, dekentjes hier. Voor mij en vriend. Ook voor 1 van de honden, die ligt ook graag onder een dekentje.
In België ook hoor!

Eerst terwijl ik met computer op schoot zit, deken over mijn benen geslagen. Dan TV kijken (onder mijn fleecedeken) in mijn lekkerste krulletje gedraaid. En tot slot onder mijn dekentje in slaap vallen op de zetel.

Heerlijk!

ps: en zoals sommigen hier, ook in de zomer als het geen hittegolf is.
Het gaat mij niet om de energierekening (dan nog eerder om het milieu), maar ik vind het gewoon gezellig met mijn dekbed.
anoniem_64d8b3a64b8a0 wijzigde dit bericht op 17-10-2021 21:49
2.02% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Heeeuuurlijk in deze tijd van het jaar. Borrel erbij en genieten maar. Staat overigens los van energieprijzen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven