Mieren, in januari

10-01-2018 22:35 17 berichten
Ik trof net (weer!) mieren aan in huis. Iedere zomer heb ik er al last van maar nu is het verdorie januari :-( Ze komen ergens binnen in de badkamer, ook al zo eigenaardig. Hoe zou dat kunnen komen? Uit de dakgoot, of lopen ze tegen het huis aan? Het badkamerraam staat altijd op een kier, dus de weg is er. Dat kan ook niet dicht ivm schimmelvorming.
Iemand ervaring en/of een gouden tip?
Jeetje dan zijn ze al vroeg bij jou!
Ik heb vorig jaar van dat mierengif gekocht bij action. Zit in een geel busje/kokertje. Ideaal, heb sindsdien geen mier meer binnen gehad. Misschien dat je dat kan strooien?
Gif heb ik net gestrooid en lokdoosjes neergezet. Die heb ik gelukkig altijd op voorraad, ik vind het zo naar.
Hopen dat dat helpt dan..
Die lokdoosjes helpen bij mij echt geen moer helaas. Totdat ik de tip kreeg van dat gif.

Vorig jaar zomer was het echt drama hier. Honderden mieren in de keuken.. Verschrikkelijk.
Die zijn er vroeg bij dit jaar. Komt vast door de zachte winter.
Jullie doen er luchtiger over dan ik :-) Ik stond net te gillen in de badkamer dus mijn dochter dacht dat er iets vreselijks aan de hand was. Ik vind ze gewoon zo erg, en dan midden in de winter. Wat doe ik fout dat ik elke keer dat ongedierte heb?
Mieren houden niet van kaneel, dus een beetje kaneel strooien waar ze binnenkomen en dan blijven ze mooi buiten.
Nou dan heb ik zeker bourgondische mieren ofzo? Ik had die tip vorig jaar ook gekregen. Kaneel gestrooid maar ze bleven komen.
Alle reacties Link kopieren
Die groene busjes mierenpoeder van Kruidvat, dan maken ze rechtsomkeert.
Of de gele van de action.
Wij hadden ze in ins vorige huis ook. Hele zwarte streep van voordeur naar keuken, zoveel mieren: elk jaar weer

We hebben toen echt tijd geïnvesteerd om te achterhalen waar ze vandaan kwamen (nesten zijn njet altijd makkelijk te vinden, bijvoorbeeld onder wortels van klein struikje) en zijn bij de kern gaan uitroeien. Voelde echt als dierenmishandeling want Opzich zijn het nuttige diertjes. Maar niet in je keuken.

Lokdoosjes.. daar liepen ze bij mij gewoon om heen. Mierenpoeder van Vapona hielp hier erg goed
Heb je toevallig klimop in je tuin of op het balkon? Afgelopen zomer hadden wij er ook extreme last van, alles uitgehaald wat er te bedenken viel, en pas toen we alle klimop uit de tuin hadden verwijderd was het klaar. Geen mier meer gezien!
Ik kreeg ze van de zomer via de voordeur en heb meteen op het stoepje ervoor citroenallesreiniger gegoten en een streep citroenafwasmiddel bij de dorpel buiten.
Daarna de hele zomer regelmatig met een spuitfles citroenallesreiniger een beetje bijgehouden en ze niet meer binnen gehad :cheer2:
Wij hebben een ongediertebestrijder laten komen. We hadden enkele koninginnen om en nabij huis. Kostte wat, echter lokdoosjes etc waren niet toereikend.

Ligt niet aan jou of jouw hygiene. Blijkt veel voor te komen nav zachte temperaturen etc.
Op de mierenlooproute stuivers neerleggen ook al geprobeerd?
MinkeDeWit schreef:
10-01-2018 23:59
Jullie doen er luchtiger over dan ik :-) Ik stond net te gillen in de badkamer dus mijn dochter dacht dat er iets vreselijks aan de hand was. Ik vind ze gewoon zo erg, en dan midden in de winter. Wat doe ik fout dat ik elke keer dat ongedierte heb?
Die mieren vinden het gewoon hastikke gezellig bij jou :biggrin:

Maar even zonder gekheid. Op vakantie in Italië hadden wij altijd veel last van mieren. Ik nam een mierenpen van Bayer mee en streepte daar alle looppaadjes mee aan. Dat hielp prima.

En kijk eens kritisch naar de tuin. Toen wij het terras op gingen ophogen kwamen er enórme, echt waar, mierennesten onder de tegels vandaan... echt :sick:
Nadat de mieren waren uitgeroeid en het terras was opgehoogd hadden wij thuis nauwelijks nog last van mieren. Die beestjes komen érgens vandaan.
Toen ik elk voorjaar mieren in de keuken had, ben gaan uitzoeken hoe dat kwam. Het bleek de klimop te zijn, die bloemknoppen had. Dus klimop weghalen hielp al een boel, maar ze kenden de weg naar de keuken. Heb ze weg gekregen door water met een beetje keukenazijn over alle kozijnen en drempels te spoeien. Ze kunnen veel beter ruiken dan wij, dus geen onzin als schadelijk schoonmaakazijn gebruiken. De azijnlucht ontregelt hun geurspoor.

Dat werkte later ook op balkon. Eerst kijken wat de oorzaak is en dat verwijderen. Daarbij ontmoedigen met azijn. Ik was wel verrast dat het om de knoflookjes ging. Maar die verse scheuten bleken door luizen gewaardeerd te worden, dus daar zetten ze hun luizenkwekerij op.

Als je een zwart mierenspoor hebt, dan even over dat spoor spuiten te beginnen vanaf je woning en dan vertellen ze thuis welke rampspoed ze getroffen heeft op die route. Je huis wordt dan gemeden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven