Mijn kat bijt gaten in de slang van de wasmachine

08-08-2017 19:54 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben iets waar wij bijna elke week tegenaan lopen met onze kat. De kat bijt gaten in de slang van de wasmachine waardoor er dus elke keer als ik een wasje doe water uit de slang loopt. In het begin heeft een klein gedeelte van de keuken onder water gestaan. We hebben tape eromheen gedaan, de gaatjes dicht gemaakt (hoopten en dachten we) met een druppeltje secondelijm en er vervolgens ook nog bescherming omheen gedaan (officieel voor de kabels) maar daar komen z'n tanden gewoon tussen en dus ligt er wederom weer water in de keuken. Achter de apparaten in de keuken (vaatwasser en oven) krijg je het water ook niet zo snel weg. Ik word hier op het zachts gezegd behoorlijk chagrijnig van. Wie weet je of er misschien iets veiligs bestaat wat ik erop kan smeren wat bv zo vies smaakt dat hij er geeneens meer aan wil komen (net zoiets als wat wij soms gebruiken tegen 't nagel bijten)? Niet leuk maar ik ben ten einde raad. Wij wilden eerst ook de fabrikant van de wasmachine bellen voor een nieuwe slang maar zolang hij dit blijft doen blijven wij bezig natuurlijk. Verder ligt hier voldoende kattenspeelgoed. Ik dacht dat dat hem misschien zou afleiden maar gaten in de slang van de wasmachine bijten is blijkbaar een grote hobby.

Door deze toestand hou ik ook niet van m'n kat. En ik vertrouw hem niet meer daardoor. Vaak als hij naar de keuken gaat ga ik mee, om hem in de gaten te houden. Maar ja, ik ben er niet altijd natuurlijk.

Wie heeft er tips of adviezen?
Alle reacties Link kopieren
sushilala schreef:
08-08-2017 20:09
Sambal? :-o

Kun je er niet een harde buis omheen doen?
Of een lat aan de zijkant maken zodat hij er niet achter kan komen.
We hebben er van die dikke plastic kabelbinders omgedaan en tape. Maar hij vind elke keer een manier
Alle reacties Link kopieren
Een*Nieuwe*Lente schreef:
08-08-2017 20:44
Wat een vervelend probleem. Zelf al hele leven katten en weet hoe hardnekkig ongewenst gedrag kan zijn.
Ik denk aan "klassieke conditionering". Dat kun je doen door kat heel erg te laten schrikken als hij weer aan de slang zit. De koppeling "slang = schrik" moet in hoofd van je kat worden gelegd. Zorg er bij deze methode voor dat je kat jou nooit, nooit ziet, anders is het de koppeling "baasje - schrik". Ga om een hoekje staan en wacht af tot ze het weer doet. Prik dan een ballon stuk (kat mag jou dus daarbij niet zien en moet denken dat dat harde geluid komt, omdat ze aan de slang bijt). Als het goed is, dan leert kat het ongewenste gedrag dan zeer vlug af.

Ik hoop voor jullie dat het helpt. Kan me je ergernis overigens echt goed voorstellen.
Dank je wel voor je reactie. Ik ga 't onthouden
Alle reacties Link kopieren
Vandaag niks. Het is nationale Kattendag :yes: :hyper:
Je houd om deze reden niet meer van je kat?

Ik dacht dat ik last had van hormonen. :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
je zult een manier moeten vinden om de slang buiten bereik te houden van de kat die door de kat niet te omzeilen is. Prullenbak klinkt leuk, maar dat is kinderspel voor een kat. Onthou sowieso dat een kat overal in kan zolang zijn koppie er door kan
Kun je er geen plank voor maken?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Natuurlijk kun je een draaiende wasmachine wel uitzetten!

En zorg gewoon dat je kat niet meer bij de slangen kan komen. Baricadeer of verschuif de boel of zorg dat je kat niet meer in de keuken komt. Daar kun je zelf toch wel op komen?
Alle reacties Link kopieren
Marlin1879 schreef:
08-08-2017 21:07
Dank je wel voor je reactie. Ik ga 't onthouden
Koop een nieuwe slang en koop ook een aluminium buis in een ruime diameter.
Als je de diameter ruim houdt dan kan je kat zijn kaken er ook niet omheen krijgen.
Bij de wasmachine en waterkraan even bevestigen met wat tyraps.

Afbeelding
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Azijn?
Alle reacties Link kopieren
Misschien wat oude handdoeken erom heen proppen? Zodat hij er helemaal niet meer bij kan komen? Dat doe ik nu in mijn bijkeuken zodat mijn kittens niet achter alle apparaten terecht komen..
Alle reacties Link kopieren
lotus77 schreef:
08-08-2017 19:58
Sambal erop smeren.
Werkelijk hoe bedenk je het? :@@: Hoe zou jij het vinden als je nieuwsgierig gedrag vertoont iemand gloeiend heet spul in je mond spuit?

To, slang beschermen met een 'pool noodle'. En verder...verdiep je eens in je beestje. Hier zijn ze ook heel nieuwsgierig als ze water horen stromen. Als kittens knaagden ze door de oplader kabels heen. Vonden ze vast lekker. Ik zou ook even met de da overleggen.

Oh ja... niet meer houden van vanwege irritant gedrag. Doe maar geen kindjes maken.

Afbeelding
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
toeffie schreef:
08-08-2017 21:10
Je houd om deze reden niet meer van je kat?

Ik dacht dat ik last had van hormonen. :facepalm:
Je moet wel goed lezen. Ik heb nooit van m'n kat gehouden omdat dit al speelt vanaf 't begin
-Kia-Ora- schreef:
08-08-2017 21:26
Werkelijk hoe bedenk je het? :@@: Hoe zou jij het vinden als je nieuwsgierig gedrag vertoont iemand gloeiend heet spul in je mond spuit?
Ik denk dat de geur van sambal de kat al genoeg informatie geeft om te besluiten niet te gaan bijten. Toch?

Maar ik zou dan weer niet graag saus op mijn slang smeren :D Ik hou het toch op een paar drupjes lavendelolie.
anoniem_304001 wijzigde dit bericht op 08-08-2017 21:33
Reden: Deel van quote verwijderd owv nvt
33.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
rosanna08 schreef:
08-08-2017 21:10
je zult een manier moeten vinden om de slang buiten bereik te houden van de kat die door de kat niet te omzeilen is. Prullenbak klinkt leuk, maar dat is kinderspel voor een kat. Onthou sowieso dat een kat overal in kan zolang zijn koppie er door kan
Kun je er geen plank voor maken?
Nee, helaas lukt dat niet. Wij hebben daar 2 slangen zitten, één voor de vaatwasser en 1 voor de wasmachine. Maar die 2 slangen moeten we wisselen omdat 't water via maar 1 buis weg kan. Wij kunnen dus niet de vaatwasser en de wasmachine tegelijkertijd gebruiken
Ik dacht ook aan een Pool noodle of aan verwarmingsbuisisolatie om de slang heen te doen. Dempt het geluid vast ook wat maar als hij er toch in bijt, dan bijt hij niet diep genoeg om de slag lek te krijgen. Wel goed vasttapen.
Afbeelding

Een harde buis eromheen schuiven kan ook werken, bv pvc afvoerbuis kun je net wat wijder dan een wasmachineslang kopen. Bij de bochten kun je kleinere stukjes zagen en als een soort kralen eromheen laten gaan.

Beetje creatief denken! Je kunt je kat echt wel te slim af zijn!
anoniem_281915 wijzigde dit bericht op 08-08-2017 21:38
29.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
-Kia-Ora- schreef:
08-08-2017 21:26
Werkelijk hoe bedenk je het? :@@: Hoe zou jij het vinden als je nieuwsgierig gedrag vertoont iemand gloeiend heet spul in je mond spuit?
...
Ik zou het behoorlijk kut vinden. En daarna zou ik het nooit weer doen. Missie geslaagd.
Dieren wennen namelijk in tegenstelling tot mensen nooit aan pittig. Sterker nog, waarschijnlijk gaat het beest van de geur alleen al definitief wegblijven bij die slang dus hoeft er niemand in de achgossiezieluuughoezoujijdatvindensteljeochermvoordatheteenkindjeis-modus.
Alle reacties Link kopieren
Marlin1879 schreef:
08-08-2017 21:31
Je moet wel goed lezen. Ik heb nooit van m'n kat gehouden omdat dit al speelt vanaf 't begin
Zoek alsjeblieft een fijn huisje voor je kat.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Marlin1879 schreef:
08-08-2017 21:31
Je moet wel goed lezen. Ik heb nooit van m'n kat gehouden omdat dit al speelt vanaf 't begin
O wauw.
Marlin1879 schreef:
08-08-2017 21:33
Nee, helaas lukt dat niet. Wij hebben daar 2 slangen zitten, één voor de vaatwasser en 1 voor de wasmachine. Maar die 2 slangen moeten we wisselen omdat 't water via maar 1 buis weg kan. Wij kunnen dus niet de vaatwasser en de wasmachine tegelijkertijd gebruiken
Dan zorg je dat er twee afvoeren komen. Bel een loodgieter en laat het fixen. En daarna barricadeer je de boel.
Kun je meteen met je kat in therapie.

Verder kun je hem nog steeds gewoon uit de keuken houden toch?!
Alle reacties Link kopieren
[quote=Foodsandbeats post_id=27403729 time=1502220924 user_id=281915]
Ik dacht ook aan een Pool noodle of aan verwarmingsbuisisolatie om de slang heen te doen. Dempt het geluid vast ook wat maar als hij er toch in bijt, dan bijt hij niet diep genoeg om de slag lek te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
lotus77 schreef:
08-08-2017 21:36
Ik zou het behoorlijk kut vinden. En daarna zou ik het nooit weer doen. Missie geslaagd.
Dieren wennen namelijk in tegenstelling tot mensen nooit aan pittig. Sterker nog, waarschijnlijk gaat het beest van de geur alleen al definitief wegblijven bij die slang dus hoeft er niemand in de achgossiezieluuughoezoujijdatvindensteljeochermvoordatheteenkindjeis-modus.
Ik vind het heel sneu voor een dier als jij moedwillig hem zeer gaat doen. En dan kun je mij wel proberen weg te zetten als een één of ander leeghoofdig bomenknuffelaartje, dat gaat weer eens nergens over natuurlijk.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
Marlin1879 schreef:
08-08-2017 21:33
Nee, helaas lukt dat niet. Wij hebben daar 2 slangen zitten, één voor de vaatwasser en 1 voor de wasmachine. Maar die 2 slangen moeten we wisselen omdat 't water via maar 1 buis weg kan. Wij kunnen dus niet de vaatwasser en de wasmachine tegelijkertijd gebruiken
dan maak je iets met een luikje zodat je er wel bij kunt of iets wat je weg kunt halen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Marlin1879 schreef:
08-08-2017 21:31
Je moet wel goed lezen. Ik heb nooit van m'n kat gehouden omdat dit al speelt vanaf 't begin
ik zou ook in slangen gaan bijten als ik jouw kat was. Hij heeft zich als kitten gedragen en jij doet alsof ie het doet om je te pesten
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
-Kia-Ora- schreef:
08-08-2017 21:42
Ik vind het heel sneu voor een dier als jij moedwillig hem zeer gaat doen. En dan kun je mij wel proberen weg te zetten als een één of ander leeghoofdig bomenknuffelaartje, dat gaat weer eens nergens over natuurlijk.
Ik doe helemaal geen dieren moedwillig zeer. Zoals ik al zeg: door de geur alleen laat zo'n beest het wel uit zijn hoofd. Daarom verwerken sommige autofabrikanten ook peper-extract in de coating van de kabels.

Ik heb meerdere probleemkatten tijdelijk opgevangen en dit werkt altijd als een tiet. Zonder dat er dieren kreperend door mijn huis lopen. Er heeft er zelfs nog nooit een van moeten niezen.
Alle reacties Link kopieren
Marlin1879 schreef:
08-08-2017 21:33
Nee, helaas lukt dat niet. Wij hebben daar 2 slangen zitten, één voor de vaatwasser en 1 voor de wasmachine. Maar die 2 slangen moeten we wisselen omdat 't water via maar 1 buis weg kan. Wij kunnen dus niet de vaatwasser en de wasmachine tegelijkertijd gebruiken
Dan zet je zo'n koppelstuk ertussen. Zal je hooguit een tientje kosten.
Afbeelding
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
-Kia-Ora- schreef:
08-08-2017 21:48
Dan zet je zo'n koppelstuk ertussen. Zal je hooguit een tientje kosten.
Afbeelding
Oh kijk, Kia kan dat gewoon zelf :yes:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven