mijn katten en onzeker over mening anderen

22-03-2010 19:51 60 berichten
even een oproepje aan de kattenmensen van ut forum

ik woon in een eensgezinswoning in een buitenwijk van een hele leuke stad en heb 4 katten.

heb mn hele leven al katten om me heen gehad dus ik weet niet beter.

t slaat werkelijk nergens op, dat weet ik, maar ik krijg best veel reacties van mensen die roepen dat 4 katten wel erg veel is.

het gaat echter prima, ze hebben ruimte zat en veel werk is het niet want katten zijn erg zelfstandig....

ik merk alleen dat ik toch de neiging heb om onzeker te worden omdat mensen het niet kunnen laten om hun mening te geven...

nogmaals ik vind deze topic vrij dom van mezelf maar ik heb ut ff nodig om te horen dat ik me weer es druk maak om niks

wat vinden jullie, een kat weg of lekker genieten van mijn pluizenbolletjes??

(met alle respect maar aan reacties van katten haters heb ik ff niet zo veel )

deze kan trouwens ook bij mijn eigen verzonnen bullshit topics...
Wij hebben er maar twee en mijn man vindt me al een poezenvrouwtje.....

Ik durf bijvoorbeeld niet naar een assiel, ben bang dat ik het hele spul opkoop.
Alle reacties Link kopieren
quote:Vl43inder schreef op 22 maart 2010 @ 20:04:

Ik denk dat je nog veel naardere meningen kunt verwachten als je een kat weg doet omdat anderen 4 katten niet ok vinden.

Als je de ruimte hebt en ze goed verzorgt is er toch niks mis met 4 katten? Er zijn zelfs mensen met 4 kinderen die in een eensgezinswoning in een buitenwijk wonen!En dan heb je ook nog idioten die met 4 katten én 4 kinderen in een eengezinswoning in een buitenwijk wonen. That would be me!
quote:pimpel schreef op 22 maart 2010 @ 21:00:

[...]

En dan heb je ook nog idioten die met 4 katten én 4 kinderen in een eengezinswoning in een buitenwijk wonen. That would be me! Maar met vier kinderen heb je toch ook gewoon vier katten nodig?
Zo kan je wel over van alles druk maken. Er zullen altijd mensen zijn die iets anders zouden doen of iets belachelijk vinden.

Ik bepaal voor mijzelf wat goed is en kan. Ik heb 3 katten, genoeg ruimte en te allen tijde kan ik ze goed verzorgen, incl. dierenarts.

Mijn grens ligt daar. Ik zou zo nog een kitten erbij willen maar ik zit nu financieel zwaar en dat vind ik dan niet verantwoord, inentingen, da, voer, evt. ziekte enz.

Mijn katten komen niet buiten dus niemand heeft ook last van ze.

En maakt voor mij de mening van andere dus ook niet uit.

Klinkt misschien heel egoistisch van mij, dat ben ik dacht ik niet maar ik ben andere hierover geen verantwoording verschuldigd. Een ander gaat op vakantie, of geeft zijn geld uit aan ............ wat dan ook. En ik geef mijn geld uit aan mijn katten.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Dierenartsen verzorgen is voor een andere pijler Mylenevalerie.
quote:Vl43inder schreef op 22 maart 2010 @ 21:07:

Dierenartsen verzorgen is voor een andere pijler Mylenevalerie.
Hier vier katten in een kleine eengezinswoning, geen centje pijn. Misschien komt er morgen een hoog bejaarde opvangkat bij. Normaal had ik geen vijfde in huis genomen, maar deze poes kan nergens heen en we gaan even kijken of het lukt met mijn vier poezels. Ze laten normaal ook de hele buurt binnen voor de borrel met hapjes, dus hopelijk gaat het goed.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
20!!!!!?????? daar moet ik toch een beetje niet aan denken...

lot: was absoluut niet van plan om 1 weg te doen, maar betrap mezelf op dat ik toch wel es denk dat er 1 weg moet...

is het trouwens sneu voor mijn beessies als ze wat minder naar buiten mogen? wil gezeik van mijn zeik-buren voorkomen ze hebben trouwens ook een balkonnetje, daar heb ik een luikje. tis geen tuin maar wel buiten...

weet niet meer wie dat zei, maar hoe doe je dat, dat ze de tuin niet uitkunnen??
Heerlijk van genieten, meis.

En de mening van anderen??.

Laat maar waaien.

Jij biedt 4 pluizen een lief tehuis, je houdt van hen, en zij van jou!

Wie gaat zich daar mee bemoeien?.

Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
quote:Poezewoes schreef op 22 maart 2010 @ 21:09:

Hier vier katten in een kleine eengezinswoning, geen centje pijn. Misschien komt er morgen een hoog bejaarde opvangkat bij. Normaal had ik geen vijfde in huis genomen, maar deze poes kan nergens heen en we gaan even kijken of het lukt met mijn vier poezels. Ze laten normaal ook de hele buurt binnen voor de borrel met hapjes, dus hopelijk gaat het goed. Wat ontzettend lief van jou.
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
quote:Vl43inder schreef op 22 maart 2010 @ 21:05:

[...]

Maar met vier kinderen heb je toch ook gewoon vier katten nodig?Ja, dat is zo! Eigenlijk zouden we er dan 6 moeten hebben... Maar ik laat het toch maar zo.
Ik heb 3 katten, een hond en het konijn is net een jaar dood. Is ook veel. Maar wel heerlijk om thuis te komen! Konijn stond altijd tegen het hok aan (stond binnen op het dressoir) en dan kriebelde ik hem even. Een poes stond op de trap voor dr aaitjes en de hond is altijd blij me te zien.

Het zal mij echt aan mn kont roesten wat een ander er van vind.

Van mijn moeder moest ik vroeger maar 2 katten weg doen, want dan kon ik die ene in een mandje meenemen. Dan kon ik wat vaker komen.... (alsof ik dat wilde, ik ben niet voor jan lul 50 kilometer verderop gaan wonen)

Meid, trek het je niet aan. Het commentaar van een ander, in jou geval dus ook je moeder. Boeien. Zij zal ook wel iets hebben waar jij commentaar op kan hebben en zo is er altijd wel wat.
quote:binkie14 schreef op 22 maart 2010 @ 21:11:

Heerlijk van genieten, meis.

En de mening van anderen??.

Laat maar waaien.

Jij biedt 4 pluizen een lief tehuis, je houdt van hen, en zij van jou!

Wie gaat zich daar mee bemoeien?.

aah wat zeg je dat lief

mijn mams liep laatst trouwens ook de brullen dat mijn vriend steeds maar aan komt zetten met die beesten zonder overleg e.d...

das een beetje krom, want ik vind het ook wel leuk en ga er toch zelf mee akkoord? bovendien vind ik veel katten wel gezellig... wou ik vroeger ook altijd..... maar goed ik word op zo'n moment wel onzeker dat ze dat zegt.....
MissPhoebe, jouw probleem is niet dat je teveel katten hebt maar dat je je teveel aantrekt van wat een ander ( je moeder) zegt.

Ik heb ook 4 katten en ik vang soms kittens op. Er zullen echt wel mensen zijn die dat veel vinden maar ik hoor ze er amper over. Want ik let er niet. Als een ander 4 kinderen heeft denk ik ook wel, ik moet er niet aan denken maar dat moet toch ieder voor zichzelf weten.
Mijn moeder heeft er wel eens 7 in huis gehad, allemaal Thais. Daarvan waren er dan wel minstens 5 kittens, die het huis vakkundig aftuigden. Met zijn vijven in de horredeur, een gangenstelsel in de bank, etc. Wat dat betreft heb ik dus niet zo veel te vrezen wat betreft opmerkingen over poezels.

Volgens mij heeft zij nooit opmerkingen daarover gekregen, en als dat al zo was dan had ze er geen last van.

Wordt je onzeker dat ze wat van je katten zegt of dat ze iets van je man zegt? Het laatste zou mij meer boeien namelijk.
Ach ik heb 3 katten en ok dat aantal vinden mensen veel. Ik vind het in ieder geval erg gezellig met mijn knuffel bolletjes.
Mensen hebben gewoon een probleem dat ze ongevraagd hun mening perse willen geven over bepaalde dingen die ZIJ anders zouden doen. Hoor mijn moeder nog zeggen ..................

Ja en? Jij bent anders. Niet beter en niet slechter. Gewoon jullie doen je eigen ding. Als je daar allemaal over na zou denken dan heb je geen leven meer. Want dan zouden we allemaal eenheidsworst zijn die hetzelfde zijn.

Ik heb het altijd sneu voor andere gevonden dat zij ermee zaten als ik dingen deed die zij niet zo zouden doen, want zij hebben een probleem, ik niet. Ik kan er niet wakker van liggen.

(moet wel eerlijk bekennen dat ik die kritiek van mijn moeder vroeger ook niet leuk vond hoor, maar ik ben toch mijn eigen weg ingeslagen)
quote:Vl43inder schreef op 22 maart 2010 @ 21:39:

Wordt je onzeker dat ze wat van je katten zegt of dat ze iets van je man zegt? Het laatste zou mij meer boeien namelijk.hahaha allebei eigenlijk...maar over mijn katten heeft ze geeneens goeie argumenten. dat het te klein is kan ze niet zeggen, dus idd. niks om me druk te maken...
Nergens wat van aantrekken zolang je geen overlast veroorzaakt..... We hebben zelf 2 katten, komen niet buiten. Wordt wel helemaal schijtziek van de buurtkatten die continu in onze tuin hun behoefte doen....
quote:Achybreaky schreef op 22 maart 2010 @ 22:06:

Nergens wat van aantrekken zolang je geen overlast veroorzaakt..... We hebben zelf 2 katten, komen niet buiten. Wordt wel helemaal schijtziek van de buurtkatten die continu in onze tuin hun behoefte doen....

Eigen katten buiten laten helpt het beste tegen kakkende buurkatten.

Ik heb twee mietjes maar ondanks dat kakken buurkatten (veel) niet in de tuin, de eigen katten wel, maar da's anders.
[quote]Missphoebe schreef op 22 maart 2010 @ 19:51:

ik woon in een eensgezinswoning in een buitenwijk van een hele leuke stad en heb 4 katten.

heb mn hele leven al katten om me heen gehad dus ik weet niet beter.

t slaat werkelijk nergens op, dat weet ik, maar ik krijg best veel reacties van mensen die roepen dat 4 katten wel erg veel is.

Vier katten lijkt me veel minder werk dan één kind.........
quote:Vl43inder schreef op 22 maart 2010 @ 20:11:

[...]

Maar jullie scheten niet in de tuin van de buren. Toch?

Nou nee, ik geloof het niet. Maar we stonden wel in de tuin ruzie te maken, met tennisballen tegen de zijmuur van de buren te gooien, dronken in de heg vallen, nog meer ruzie te maken, heel hard de radio aanhebben en meebleren, tot midden in de nacht met vriendjes te kletsen op zo'n toon dat de hele buurt mee kon luisteren.

Althans, als ik mijn moeder moet geloven, ik vond het nog wel meevallen hoeveel overlast wij veroorzaakten, maar ja, wij waren kinderen en pubers, dan heb je dat soort dingen niet helemaal door geloof ik.
quote:pimpel schreef op 22 maart 2010 @ 21:14:

[...]

Ja, dat is zo! Eigenlijk zouden we er dan 6 moeten hebben... Maar ik laat het toch maar zo.Zeker weten, Pimpel? Want ik heb je zo aan nog 2 kittens geholpen, hoor .
.
Ik heb dat ook wel een beetje, dat ik me opgelaten voel,

ik heb 3 katten maar ben continue oplossingen aan het zoeken voor de eventuele overlast van mijn katten. Er wonen een paar huizen verderop mensen met een volliere waarvan ik weet dat ze mede daardoor niet echt op katten gesteld zijn en voor mijn naaste buren vind ik het ook wel eens vervelend. Eerst hadden beide buren van mij een hond en durfden mijn katten niet in hun tuinen te komen maar sinds die dood zijn komen ze er graag. Toevallig gaan we dit weekend een soort kattenbak-huisje in de tuin maken, om te voorkomen dat ze in hun tuin poepen. In mijn hart wil ik ook graag een 4e kat erbij maar mede om die reden wacht ik dus nog maar .
hihi...

heb 1 kat en die telt voor 10, is erg dominant wat al genoeg reden is om er geen meer bij te nemen, maar inderdaad zou voor niemand mijn kat wegdoen, zou nog eerder verhuizen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven