mijn lieve kat moet weg..

10-10-2011 13:40 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een besluit gemaakt; mijn besluit staat zo goed als vast.

Maar nu komt het moment dat het echt gaat gebeuren.. mijn kat moet weg.

Ik heb nu 3 jaar een kat, welke ontzettend lief is. Maar hij poept dagelijks naast de bak. Ik heb werkelijk álles geprobeerd om het te verhelpen maar niets helpt.

Hij gaat naar een boerderij waar hij lekker buiten kan lopen en waar het dus ook geen probleem is dat hij ergens poept, hier is mijn kat een binnenkat en kan hij niet naar buiten.

Hij moet dus weg maar dat doet zó'n vreselijk pijn!

Het voelt net of ik gefaalt heb, dat ik niet goed voor een dier kan zorgen. Ik ben bang dat ik hem zo vreselijk ga missen..

Maar nog 10 jaar elke dag poep opruimen of.. een baby die over een paar jaar over de grond kruipt en poep aan zijn handen krijgt dat KAN toch niet...

Ik vind het echt heel erg maar ik kan het voor mezelf gewoon niet goedpraten dat ik 'voor mezelf kies'.
Wat zei de gedragstherapeut?
nou op een boerderij zal het beestje het toch goed krijgen.

Maak jezelf geen verwijten, je hebt het netjes opgelost.
Een van mijn katten doet dit na een TIA ook, ik leg een krant voor de bak, daar komt het op terecht
Tjee, dit is rot voor je. Ik begrijp je beslissing, en ik begrijp hoe rot dit voor je is. Maar deze situatie is ook niet om te doen.

Heel veel sterkte! Je kat komt wel goed terecht, lekker op de boerderij.... veel prikkels, veel beweging.
Wat naar voor je. Maar je hebt wel een mooi leuk nieuw huis voor hem geregeld!
Je hebt in ieder geval voor een goed huisje gezorgd en dat is al erg fijn. Hij gaat er niet op achteruit in ieder geval. Dat moet toch wel een flinke troost zijn?
Het komt op mij over dat je juist kiest voor wat het beste is voor je kat. Beter kan toch niet?
Prima toch. Katten horen buiten, hij gaat het goed hebben daar.
Voel je niet schuldig. Jij hebt uitzondelijk veel geduld gehad en met de kat komt alles goed.

Kunnen we je nog helpen met tips voor de tussentijd of gaat hij al snel weg?
Je hoeft je echt niet schuldig te voelen of te schamen hoor. Sommige katten zijn nu eenmaal niet gemaakt voor het binnenleven.

Zolang het geen zwerfkat wordt en hij een sterk karakter heeft, zal hij zich vast niet slecht gaan voelen op een boerderij.
Je hoeft je niet schuldig voelen hoor! Kan je af en toe naar de boerderij om te kijken hoe het met poezebeest gaat?

Als ik zie hoe fijn de poezen het hier hebben op de boerderij, dan gaat jouw kanjer het vast ook geweldig vinden!

Lekker overal poepen, muizen vangen, spelen en ga zo maar door!!
Lekker toch zo op een boerderij. Het beestje zal er niet slechter door worden ;)

Vraag me wel af wat je allemaal gedaan hebt? Wat was de conclusie van de gedragstherapeut en de dierenarts?
Ik hoop dat hij het fijn gaat krijgen op de boerderij, dat zal waarschijnlijk wel lukken. Ik zou als ik jou was niet meer aan katten beginnen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Mylene_Valerie schreef op 10 oktober 2011 @ 16:01:

Ik zou als ik jou was niet meer aan katten beginnen.

want?

Misschien is er gewoon iets mis met de kat, en heeft het niks met TO te maken.
Stressed is just desserts spelled backwards
Kan hij op de boerderij ook naar binnen? Ik hoop dat de kat niet teveel stress krijgt van zon grote omslag omdat het een binnenkat is (reageren sneller op stress).

Hopelijk zal hij het fijn hebben daar.
Simone 250 een boerderij? Weet 100% dat je kat het zeker naar zijn zin krijgt, welke kat wilt dat nu niet,lekker buiten struinen

Je hebt geduld gehad met je kat en hebt een uitstekende oplossing gevonden, dus voel je niet schuldig, nergens voor nodig.

Wens je heel veel sterkte met het wegbrengen en huilen mag!
Je hoeft je niet schuldig te voelen hoor. Je hebt gedaan wat je kan en een dier wat maar gewoon overal binnen poept is gewoon niet te harden meer op een gegeven moment. En het is een kat, geen hond die je uit z'n roedel rukt en trouw is aan zijn baasje, dus hij zal je waarschijnlijk niet al te lang missen. Sterkte met het afscheid.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven