muis in tuin

04-04-2016 16:32 51 berichten
hoi allemaal!

ik zag zojuist een muisje bij ons in de tuin lopen. totaal geen probleem mee, maar ik wil hem of haar niet in huis hebben.

kan ik de achterdeur wel open zetten zonder dat ik een ongenode gast binnen krijg?

ik zag de muis 2 meter van de achterdeur vandaan lopen.
Stel je niet zo aan. In elke tuin lopen muizen, dat hoort. Je ziet ze alleen normaal niet.
quote:Rhaegal schreef op 04 april 2016 @ 16:33:

Stel je niet zo aan. In elke tuin lopen muizen, dat hoort. Je ziet ze alleen normaal niet.Dit was een heel heldhaftig exemplaar; 2 meter bij de deur vandaan!
haha ja weet ik veel... heb er serieus nog nooit 1 in het wild gezien
Alle reacties Link kopieren
Of je nou de achterdeur open zet of niet, die muis komt echt je huis wel in als hij dat wil. Dan komen ze wel door een kiertje of een open raam.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
hahahaha Star...!
Wat leuk dat hij zo dichtbij liep! Ik zie ze altijd alleen maar uitgesmeerd over het terras
De muizen die je in je tuin ziet lopen willen doorgaans niet in je huis wonen. Geen zorgen. Ookal loopt hij naar binnen, je hebt niet opeens een muizenplaag. Misschien lópen er al wel muizen door je huis.
Alsof een muis jouw deur nodig heeft.
Tja, onverwacht bezoek kun je zo hebben.

Bij mij zat van de week een koolmeesje op een fotolijstje op de vensterbank te koekeloeren. Gelukkig vond die zijn weg naar buiten snel weer terug.
Hier ook wel eens een veldmuisje zien lopen. De volgende dag dreef hij in een emmer sop die ik was vergeten weg te halen... echt zielig. .

Daarna nog wel eens een verdwaalde muis gezien, maar nooit in huis.
Muiden komen door piepkleine spleetjes. Die komt echt niet netjes door een open deur wandelen. En in iedere tuin zijn muizen, die beesten komen overal.
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 04 april 2016 @ 16:38:

Tja, onverwacht bezoek kun je zo hebben.

Bij mij zat van de week een koolmeesje op een fotolijstje op de vensterbank te koekeloeren. Gelukkig vond die zijn weg naar buiten snel weer terug.

aahh gezellig!

wij hebben ook wel eens een duif op bezoek gehad. kwam gewoon binnen wandelen. mn man vroeg wat kom je doen? daar schrok hij van en vertrok weer. half uur later kwam hij weer binnen. zo leuk haha!
Geef 'm een naam en timmer een hokje voor 'm. Wordt het nog gezellig.

Om antwoord te geven op je vraag: ja, een muis kan naar binnen komen. Was het een veldmuis (zo'n heel kleintje) of een huismuis (de typische muis waar iedereen altijd gelijk aan denkt)? Een veldmuis wil doorgaans zo snel mogelijk weer naar buiten, een huismuis....niet.

Maar ook als je je deur dicht houdt, kan een muis binnen komen. En ook als 'ie niet in je tuin woont....
Oh dear, how sad, never mind.
ik zet lekker de deur open
quote:lolly-pop schreef op 04 april 2016 @ 16:39:

Muiden komen door piepkleine spleetjes. Die komt echt niet netjes door een open deur wandelen. En in iedere tuin zijn muizen, die beesten komen overal.

Ik zie ineens een beeld voor me van een keurige muis die netjes aan belt.
quote:Hayek schreef op 04 april 2016 @ 16:40:

Om antwoord te geven op je vraag: ja, een muis kan naar binnen komen. Was het een veldmuis (zo'n heel kleintje) of een huismuis (de typische muis waar iedereen altijd gelijk aan denkt)? Een veldmuis wil doorgaans zo snel mogelijk weer naar buiten, een huismuis....niet.

Maar ook als je je deur dicht houdt, kan een muis binnen komen. En ook als 'ie niet in je tuin woont....heb ff gegoogled maar het verschil is lastig te zien. ik Denk dat het een veldmuis was want hij was best klein.
quote:WaaromPorque schreef op 04 april 2016 @ 16:45:

[...]

Ik zie ineens een beeld voor me van een keurige muis die netjes aan belt.Jij kijkt teveel tekenfilms.
ik blijf maar naar buiten kijken in de hoop dat ik hem weer zie haha! de hele tuin is betegeld dus dan zou hij meteen opvallen.
Mocht 'ie in huis komen en niet meer willen vertrekken: haal bij een dierenwinkel ofzo een muisvriendelijke val. En zet 'm niet in je tuin weer uit, dan is 'ie sneller weer binnen dan jij.
quote:Hayek schreef op 04 april 2016 @ 16:40:

Maar ook als je je deur dicht houdt, kan een muis binnen komen. En ook als 'ie niet in je tuin woont....Ik dacht dat de veldmuis juist groter was dan de huismuis? Wij hebben ook muizen in huis helaas, en die zijn echt super klein. Ik nam aan dat dat huismuizen waren.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
quote:Hayek schreef op 04 april 2016 @ 16:46:

[...]

Jij kijkt teveel tekenfilms.Ja..een muis reikt natuurlijk nooit zo hoog tot aan de deurbel met die kleine pootjes!
quote:gioia82 schreef op 04 april 2016 @ 16:51:

[...]

Ik dacht dat de veldmuis juist groter was dan de huismuis? Wij hebben ook muizen in huis helaas, en die zijn echt super klein. Ik nam aan dat dat huismuizen waren.I stand corrected. Blijkbaar heb ik eens een jong veldmuisje in huis gehad.
quote:WaaromPorque schreef op 04 april 2016 @ 16:54:

[...]

Ja..een muis reikt natuurlijk nooit zo hoog tot aan de deurbel met die kleine pootjes!Dat is inderdaad de enige reden........
quote:Hayek schreef op 04 april 2016 @ 16:55:

[...]

Dat is inderdaad de enige reden........

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven