Muts poederbaas haken

30-11-2020 11:18 13 berichten
Hi Allemaal

Ik probeer al even een muts van poederbaas na te maken (baby formaat). Maar ik kom er niet uit welke steken ze gebruiken. Het lijken stokjes... heeft iemand een idee welke steek dit is?? :-) kan even geen plaatje plakken maar het is in ieder geval de baby variant.

Misschien kan iemand me helpen. Bedankt!!
Een dubbel stokje misschien? Daar lijkt het wel op, maar het is inderdaad niet heel makkelijk te zien, zo strak gehaakt.
https://www.poederbaas.com/nl/kleurrijk ... CREALw_wcB

Deze? Volgens mij zijn het inderdaad stokjes, maar in het rond gehaakt.
En dit helpt misschien ook: https://www.poederbaas.com/nl/blog/hoehaakikmuts/
Ja ik dacht zelf ook stokjes en dan met dubbele draad ofzo. Dan ga ik daar maar vanuit :)
Dubbel of enkel stokje trouwens?? :hihi:
Alle reacties Link kopieren
De muts uit de link hier boven is gehaakt met gewone stokjes (geen dubbele) en van dik garen. Je kunt ook een dubbele draad dunner garen gebruiken, maar vind persoonlijk dat dit minder mooi wordt.
Even goed kijken naar de maat haaknaald. Het het moet niet te los gehaakt worden, maar zeker ook niet te strak. Maar dat is een kweste van uitproberen.
Enkel stokje!
Ja precies dan zit ik goed met een enkel stokje :). Bedankt allemaal!!
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij enkel stokje, losse, enkel stokje enz. En dan de stokjes van de tweede toer om de lossen haken.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Ja dus 1 toer losse volgende toer stokjes. Of in 1 toer om en om stokje en losse?
Alle reacties Link kopieren
Stokje, losse, stokje, losse enz
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
happy2020 schreef:
30-11-2020 18:54
Ja dus 1 toer losse volgende toer stokjes. Of in 1 toer om en om stokje en losse?
Het zijn HDC’s (half double crochet): omslaan, insteken en weer een lus doorhalen (alsof je een dubbel stokje gaat maken) deze drie lussen dan in één keer doorhalen. Geen losse ertussen dan krijg je gatenkaas.

Om de strepen mooi recht te houden: iedere ronde met nieuwe draad opzetten (drie lossen, draadje vorige ronde ‘omhaken’, heb je alle sliertjes gelijk weggewerkt). Bij de wantjes zie je dat de eerste toer een Magic ring is met weer HDC’s om te meerderen. Daarna meerderen ze met vasten t/m de oranje streep. Vanaf daar weer HDC’s.
Nee heb je, ja kun je krijgen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven