Nieuwbouw: Hoeveel procent van de mensen…

08-02-2010 19:03 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel procent van de mensen die zich inschrijft voor een nieuwbouwwoning koopt ook daadwerkelijk de woning?

Wat denken jullie?

Percentages zeggen natuurlijk niets, maar we willen zo graag een woning in een bepaald project kopen en we staan op de reservelijst.

Misschien kunnen jullie in ieder geval een beetje voor ons duimen

Percentage dat de woning daadwerkelijk koopt

Totaal aantal stemmen: 9

Meer dan 75% (44%)
75% Geen stemmen
50% (11%)
25% (11%)
Minder dan 25% (33%)
Moet je bij Festen zijn, die heeft nogal wat ervaring.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:nouschi schreef op 08 februari 2010 @ 19:09:

Moet je bij Festen zijn, die heeft nogal wat ervaring.

Ja dat las ik ook in een topic toen ik aan het speuren was

Festen! Festen! *roept heel hard en hoopt dat ze komt*
Ik denk dat het in deze tijd steeds meer voorkomt dan men in de tijd tussen inschrijven en "betalen"bijvoorbeeld baan verliest of iets dergelijks en dus niet meer kan betalen. Er is dus een kans dat jullie dan naar voren schuiven. Hoeveelste zijn jullie op de reservelijst?
Feiten weet ik niet, maar kan je wel uit eigen ervaring zeggen dat je het heus nog niet op moet geven als je op de reservelijst staat. Enig idee hoeveelste je op die lijst bent? Wij werden uitgeloot, ontzettend balen natuurlijk totdat we een maand later opeens wel een huis aangeboden kregen! Daar hoefde maar 1 koper voor af te vallen! Nu mogen we bijna onze koop-overeenkomst tekenen dus we zijn helemaal blij! En mocht het nu echt niet lukken: er zijn gelukkig veel meer mooie huizen! (Maar ik snap ook hoe het is om je zinnen op 1 project te hebben gezet hoor...)
wij stonden ook op de reservelijst.

Nu jaar later en krijgen aankomende vrijdag de sleutel
Gefeliciteerd met jullie huisjes Kiss En Wishfull!

Het lastige is dat er niet echt meer van dit soort projecten zijn. Het is een constructie waarbij de prijzen erg laag zijn.

Het is in de fase dat mensen een optie hebben. Dus nog niemand heeft getekend. Wij waren te laat met inschrijven. We staan 14e in een project met 22 huizen. Waarvan een klein gedeelte ook hoekhuizen zijn die we niet kunnen betalen. Onder de 14 zitten ook mensen die alleen een hoekwoning willen (Ik word zo wel heel herkenbaar, dus haal het straks maar weer weg).

Ik dacht eerst wow dat gaat hem dus niet worden. Tot ik dacht wat als 50% het niet neemt of het toch niet kan betalen. Dan is het allerlaatste huis misschien wel voor ons (dus 50% van de mensen die nu een optie hebben en 50% van de wachtlijst)
Ik zal wel blond zijn, maar als je 14de sta in een project van 22 huizen heb je er toch 1?

Of sta je op de wachtlijst als 14de? Dan zou ik er niet vanuit gaan als ik jou was.

Wij hebben een huis gekocht in een nieuwbouwproject met 24 huizen. Daarvan zijn er 2 afgehaakt. Prijsklasse 160.000 tot en met 359.000
Misschien heb ik ook wel te veel hoop hoor. Er zijn er in ieder geval nu al 3 afgevallen. En ik sta 14e op de reservelijst.
Oeh, ik klink wel heel negatief... Ik hoop met je mee goed!
Ik stond 143e op de reservelijst. Dus.. het kan zomaar goedkomen!
Geeft niet hoor Als het gewoon de waarheid is.... Jouw voorbeeld zegt wel veel.

Anderen met ervaring?

Ik dacht dat misschien best veel mensen afvallen, omdat het in het begin vooral leuk is en later toch wel erg spannend. Dat merk ik in ieder geval bij mezelf. En dan nog de mensen die het niet kunnen betalen natuurlijk.

*droomt fijn verder*
quote:Vinyl schreef op 08 februari 2010 @ 20:22:

Ik stond 143e op de reservelijst. Dus.. het kan zomaar goedkomen! Dan waren er vast heel veel huizen?
Ik heb een huis uit een project wat in september te koop kwam. Dit huis heb ik in maart het jaar erop gekocht. Twee huizen van dit project hebben nog lang te koop gestaan.

Vriendin van mij had ook een huis gekocht in een ander project. Het heeft heel lang geduurd voordat ze daadwerkelijk gingen bouwen omdat de projectontwikkelaar pas ging bouwen als 90% van de huizen verkocht was.

Inschrijving voor een project zegt volgens mij nog niets dan heb je alleen nog maar informatie opgevraagd. Pas als je daadwerkelijk een optie op een huis hebt wordt het serieuser.

Dan gok ik dat bij 22 huizen slechts 2 of 3 mensen zullen afhaken. Maar dat kun je natuurlijk nooit met zekerheid zeggen. Maar bij alleen nog maar inschrijven zullen er nog behoorlijk wat mensen afvallen gok ik zo. Dus je hebt nog best kans.
Wij stonden 8e en toch ook een huis gekregen!
Ik dacht laat de mensen die het toch nog lezen even weten dat we wel aan de beurt zijn gekomen! JEEH!

Nu de financiering nog...
.
Hoi

ik heb afgelopen mei mijn koop aannemingscontract getekend van een nieuwbouw app. Er zijn er 24 en tot nu toe zijn er 19 verkocht. Deze zijn eigenlijk allemaal rond mijn tijd gekocht en daarna is er niemand meer bijgekomen. Dat verwacht ik ook pas als het klaar is....

Dus hier was geen sprake van inschrijving denk ik dus kan je geen antwoord geven. Gaat het bij jullie echt om een nieuwe wijk of wordt er tussen bestaande gebouwen gebouwd? Als het om een wijk gaat komt er misschien nog een fase 2? Hier achter zijn ze ook flink aan het bouwen en daar zijn ze nu na 3 jaar bezig met fase 3!

en ohja niet iedereen die het wil kan uiteindelijk een hypotheek krijgen omdat de banken niet meer zo scheutig zijn. Zij willen wel redelijk wat zekerheid dat de hypotheek betaald gaat worden dus ik dnk dat er deze periode toch meer mensen afvallen dan voorheen... en er zullen veel mensen ingeschreven zijn die het daarna pas gaan proberen om geld te krijgen of ze kunnen hun huis niet verkopen ed.

Groetjes
Ohh boom gefeliciteerd!!!!! lees het nu pas!

Veel plezier met de rest

groetjes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven