nieuwbouwhuis

12-12-2014 23:12 2859 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn misschien van plan om een nieuwbouw huis te kopen.

Ik ben mij aan het verdiepen in kosten, dingen waar je rekening mee moet houden enz.

Nu vraag ik mij af zijn er meer mensen die een nieuwbouw woning (redelijk recent) hebben gekocht? Zo ja op wat voor kosten kun je rekenen na het tekenen van de koopakte? Ik lees termen als bouwrente en depotrente.

Wat ik mij verder nog afvroeg was, Stel je ondertekend de koopakte in Maart. Je huis wordt opgeleverd in januari het jaar daarop. Moet je dan al betalen voor je hypotheek? Hoe gaat dit in zijn werk?

Hopelijk zijn er mensen hier op het viva forum die wat ervaringen willen delen.
Wij hebben ook gekeken naar een badkamer Caso of niet maar wij vonden het verschil te groot.
Waren nu 5000 kwijt en als we het casco zouden opleveren dan 18000. Van dat laatste bedrag was het geld wat we terug kregen van de brouwer al vanaf. Het enige verschil was dat we dan vloerverwarming hadden gehad.
Alle reacties Link kopieren
Balen van die boete Itismee.

Wij hebben casco badkamer. Er is bij ons sowieso geen projectbadkamer mogelijk. Bouwer doet dat niet omdat zoveel mensen in dit project voor casco gingen.
We moeten nog op zoek, dus we gaan zien hoeveel het kost.

Gisteren kregen we bericht dat de hypotheek rond is! Over twee weken naar de notaris!

Tip voor anderen die nog de hypotheek moeten regelen en nu ook een hypotheek hebben die voor 2013 is afgesloten: vraag alvast je inkomstenbelastingaangifte uit 2012 op. Die heb je dan misschien nodig. Het kan max acht weken duren voordat je die ontvangt van de belastingdienst. Dat gooide bij ons bijna roet in het eten.
zizo wijzigde dit bericht op 20-05-2017 11:29
Reden: Tikfout
0.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook een badkamer vanuit het project uitgekozen. Waarschijnlijk iets duurder, maar het is wel klaar als we de sleutel krijgen. Nu we wat gedoe mee trouwens. We hadden een douche WTW als meerwerk maar nu blijkt de pijp toch niet te kunnen waar het gepland was. We denken dat ze een aanpassing in de vloer vergeten zijn waardoor het niet meer lukt maar toon dat maar eens aan.
Hier ook maar een update.
Ook wij een keramische vloer (voor de al oudere meelezers :rofl: ) en een afspraak om te komen leggen.
De keuken lijkt ook al rond en wordt naar verwacht ook geleverd in de week die wij willen.
We hebben de standaard badkamer gekozen dus die zit er al in.

Ons huis lijkt wel af, we hadden sausklaar laten opleveren en ook al spierwitte muren. Het wachten is nu op de aanleg van de nuts voorzieningen etc.
Heel frustrerend :-D.
Soms fietsen we langs en staan de deuren open en dan zie je de deuren al geplaatst, toiletpot etc.
Wij kunnen er naar verwachting half juli in.
Dakkapellen hebben we nog maar afgezegd. We hebben al wel een leverancier gevonden.
De projectleverancier was erg duur en een man die bij de halve buurt heeft geplaatst vonden wij te vaag. We hebben nu een andere gevonden .
We willen het van de overwaarde betalen dus misschien dan toch handiger pas na oplevering huidige woning te betalen :-)
Verder zijn we nog druk op zoek naar vloerbedekking voor boven etc.
Dar ik een man heb met een smaak is dat nog een uitdaging :-)
Ik kan soms echt jaloers zijn op vrouwen die dat helemaal zelf mogen regelen, al levert het wel veel moois op achteraf gezien.
Maar nu vind ik het nog vermoeiend ;-)
Alle reacties Link kopieren
@het-groepje, voor jullie komt het al dichtbij. Spannend hoor.

Hier ook weer leuke ontwikkelingen in een paar dagen tijd.
We hebben gister ons nieuwe adres te horen gekregen. Erg leuke straatnaam, al zeggen we het zelf ;-)

verder hebben we de keuken uitgezocht. En vandaag ook een badkamer.
We wilden wat offertes laten opmaken en waren vandaag bij Brugman (dat was de eerste) . Ze kwamen eigenlijk precies met wat wij wilden en dachten echt heel goed mee. En we kwamen uiteindelijk ook nog wat lager dan ons budget uit. Ze wilden uiteraard heel graag dat wij vandaag zouden tekenen ...we twijfelden of we wel meteen moesten beslissen en daardoor ging er steeds meer van de prijs af.....We twijfelden niet aan de inrichting van de badkamer en uiteindelijk hebben we toch getekend. De andere afspraken gaan we nu dus afzeggen.
Wel fijn dat we dit nu ook van ons lijstje kunnen afstrepen.

We weten nu wel waarvoor we moeten sparen ;-)
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaal,
een heeeeele lange tijd geleden heb ik hier mee geschreven maar ik ben afgehaakt toen onze nieuwbouw woning een vertraging opliep. Maaaar donderdag is het dan eindelijk zo ver, dan krijgen we de sleutel!

Voor degene die al hun huis opgeleverd hebben gekregen, wat hebben jullie als eerst gedaan? Schoonmaken? z
Zaterdag begint het renovlies mannetje.
Roola schoonmaken heeft vaak helemaal geen zin omdat er nog van alles moet gebeuren.
Wij hebben in de wc's en badkamer stukloop neergelegd ter bescherming van de tegels. Langs de wanden hebben wij dat ook gedaan. Omdat bij het renovlies en schilderen ze wel eens wat morsen. Onze vloer is strak afgeleverd en hoeft dus niet meer geeagliseerd te worden zolang er niets op komt.
Verder hebben wij wat werkzaamheden aan de trapkast en gangkast gedaan omdat veel andere dingen werden
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel de wc en badkamer schoongemaakt om eerste cementsluier te verwijderen.
Verder schoonmaken weinig zin nog.....

Veel plezier donderdag!!!

Hier zo aan 't genieten van ons huis...
Bij ons dat hadden ze de ramen gezeemd, de wc's en badkamer schoon gemaakt en de vloeren gezogen voor de oplevering. Geeft een beter gezicht en dan geeft een beter gevoel dus vaak minder klachten heb ik begrepen
Alle reacties Link kopieren
Wow dat is netjes leoni

Nou ja....Hier blijkbaar ook. Want stond een plas in het plateau bij bad bij voorschouw. Dat was door schoonmaak gebeurt zei uitvoerder

Maar ondanks dat was het echt niet schoon hoor ( haha kun je nagaan als 't niet gebeurt was)
Vooral de ramen ook....
Alle reacties Link kopieren
Hier heb ik eindelijk offerte kunnen aanvragen voor de hypotheek. Ik verwacht nu snel naar de notaris te kunnen. Heeft allemaal zo lang geduurd.

Heb ook de elektra tekeningen ontvangen ter controle.

Leuk om te lezen dat sommigen al druk aan het klussen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn bij de notaris geweest voor de overdracht van de grond. Ze beginnen waarschijnlijk over enkele weken met bouwen.
We zijn nog niet naar winkels geweest voor badkamer en vloeren. We hadden het nogal druk met andere dingen, dus dat komt nog wel.
Ik ben erg benieuwd wie onze buren worden. Ik hoop ze over een paar weken te ontmoeten bij de start van de bouw.

Hebben jullie de buren al ontmoet? Ook veel geregeld met dd buren qua schutting etc?
Alle reacties Link kopieren
Zizo wij hebben een besloten fb groep. Vandaar uit zijn ook offertes aangevraagd voor uitgraven grond en schuttingen.
Wij hebben het gezamenlijk met ons rijtje van 5 gedaan.
Zozo wij hebben een mailgroep, een door de projectontwikkelaar opgezette fb groep en met de naaste buren een app groep.
Heel handig. Zo hebben een groep buren dezelfde schutting bijvoorbeeld genomen met korting en is er een dakkapelbedrijf dat groepskorting geeft.
Alle reacties Link kopieren
Hmm ik denk dat ik bij de start van de bouw ook maar mailadressen ga verzamelen. Wie weet, kunnen we zo ook nog wat groepskorting regelen. Blijkbaar gebeurt dat toch wel vaak. Dankjewel
Zizo hou er rekening mee dat de bouwer in principe geen gegevens mag verstreken van andere klanten ivm privacy. Wat je kan doen is hun vragen of ze jouw vraag willen doorzetten maar de rest.
Alle reacties Link kopieren
Ik kom ook weer meer uit de meeleesstand. Ons huis wordt opgeleverd in week 28-30 (tussen 10 en 24 juli). Onze planning is nu dat we 9 september overgaan. Ik deed naast mijn gezin, baan, nieuw huis ook een studie en ben half mei afgestudeerd. Nu kan ik me helemaal richten op het huis, heerlijk! Nu krijg ik dus ook weer zin hier te gaan mee lezen.
De planning van stukadoor en tegelzetter (ook keramisch parket :-D ) keukenboer e.d. is al rond, maar ik ben nog aan het dubben of ik olijfgroen op de lange muur in de woonkamer wil of donker petrolblauw. Ik ben benieuwd naar ieders mening hierover, groen of blauw? Dit: Afbeelding of dit: Afbeelding
a_nick_is_crini wijzigde dit bericht op 12-06-2017 23:15
1.51% gewijzigd
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Alle reacties Link kopieren
dit wordt onze vloer: Afbeelding
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben zelf voor Lush Pistache (donkergroen) op de muur gekozen, omdat ik bang was dat het met blauw sneller kil zou ogen.. Het ligt er natuurlijk ook heel erg aan waar je het mee wilt combineren, heb je lichte of donkere meubels bijvoorbeeld..


Wij zitten nu trouwens zo'n 1,5 maand in ons nieuwe huis en het bevalt erg goed. De laatste paar dingen moeten nog geregeld worden, de tuin is bijvoorbeeld nog precies hetzelfde als bij de oplevering, oke, wat meer onkruid maar goed..
En de laatste verhuisdozen moeten ook nog uitgepakt, vooral spullen waar ik nog even niet zo snel een plek voor weet, maar dat komt wel :D
Alle reacties Link kopieren
jua schreef:
08-05-2017 21:24
quote:strandjutter2 schreef op 08 mei 2017 @ 21:15:

Op een ander topic las ik over keramisch parket. Wat is daar de prijs van per m2. En waar koop je het of vind ik een goede legger / tegelbedrijf



Dat is heel afhankelijk van het keramisch parket. Je hebt goedkoop tot duur.

Die van ons is normaal zo'n rond 55/60 m2 maar online deal gemaakt voor 39,00 m2

Is volgens tegelzetter ook echt heel goede kwaliteit.



We hebben heel veel soorten gezien. Sommige ( goedkope) vielen dood ( qau vlakheid bv.. en leven) andere waren wel heel tegelachtig qau glans en structuur.

Veel verschil in.



Tegelzetter via via is fijn natuurlijk maar kwamen wij dus niet aan. Heb verschillende offertes aangevraagd en deze voelde het beste.

Ook heel tevreden over.



Wij zijn ok zeer blij met onze vloer. Nog mooier dan gehoopt
Jua, mag ik vragen via welke website je die goede tegeldeal hebt gevonden??
Mooie vloer lijkt op die van ons alleen hebben wij visgraat en echt hout. Het ligt erg aan je meubels of blauw of groen mooi is. Als je lichte meubels heb kan blauw erg mooi zijn. Als je donkere meubels heb lijkt het me te donker.

Hier volgende week verhuizen.
a_nick_is_crini schreef:
12-06-2017 23:13
dit wordt onze vloer: Afbeelding

Mooi zeg!
Het-groepje schreef:
14-06-2017 20:14
Mooi zeg!

Ik zou zeggen blauw maar heb aan de andere kant het idee dat dat nu een 'trendkleur' is.
Alle reacties Link kopieren
Wow mooie vloer!!
Blauw is gaaf op de muur.

Ik ga over een week of 2/3 naar de notaris. Grond wordt eindelijk door de gemeente overgedragen.
Vandaag ook alle stukken aangeleverd bij hypotheekverstrekker. Dus ik verwacht begin volgende week definitief akkoord

Dan nu maar wachten op de eerste paal die de grond in gaat
Alle reacties Link kopieren
cacaovulling schreef:
14-06-2017 19:15
Jua, mag ik vragen via welke website je die goede tegeldeal hebt gevonden??
Bij tegeldeal.nl

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven