nieuwbouwhuis

12-12-2014 23:12 2859 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn misschien van plan om een nieuwbouw huis te kopen.

Ik ben mij aan het verdiepen in kosten, dingen waar je rekening mee moet houden enz.

Nu vraag ik mij af zijn er meer mensen die een nieuwbouw woning (redelijk recent) hebben gekocht? Zo ja op wat voor kosten kun je rekenen na het tekenen van de koopakte? Ik lees termen als bouwrente en depotrente.

Wat ik mij verder nog afvroeg was, Stel je ondertekend de koopakte in Maart. Je huis wordt opgeleverd in januari het jaar daarop. Moet je dan al betalen voor je hypotheek? Hoe gaat dit in zijn werk?

Hopelijk zijn er mensen hier op het viva forum die wat ervaringen willen delen.
quote:iusco schreef op 30 augustus 2016 @ 15:55:

Ha iedereen, tijdje niet actief op het forum geweest, leuk om veel posts terug te lezen. Ik zie veel mensen wat zeggen over een 10% 'onvoorzien' potje. Maar ik vraag me af: waar gaat dat dan aan op? Moet ik die 10% zien als '10% boven budget' of '10%' aan dingen die echt onvoorzien zijn? Vriendlief en ik gaan af en toe over het budget van specifieke posten, maar komen vooralsnog niets onvoorzien tegen. Ben benieuwd, omdat ik een 10% onvoorzien echt niet erbij kan hebben, af en toe een post iets overschrijden lukt net Wij houden ook die 10% aan, deels voor onvoorziene kosten, rekeningen die toch duurder uitvallen bijvoorbeeld. Klein deel voor budgetoverschrijding, hoewel wij wel heel erg proberen om binnen het budget te blijven. Die onvoorziene kosten, daar verwacht ik wel mee te maken te krijgen, aangezien wij zelf de bouwregie doen. Hopelijk blijft er wat over van dat potje, dat kan dan mooi in de tuin.
Iedereen bedankt voor het warme welkom

Is het niet heel druk zo'n gemeenschappelijke tuin op een parkeergarage. Het lijkt mij niet fijn om m'n tuin te moeten delen, maar ben dan ook geen stadsmens en hou niet van drukte Maar wel handig overal dichtbij, voor en tegens ...

Een dakterras lijkt me daarentegen wel weer gaaf.

ik breng veel tijd door op Pinterest, zoveel mooie foto's en afbeeldingen. Het is echt leuk om een digitaal moodboard te maken, zo is goed te zien welke stijl er uitspringt. Erg handig en leuk om te doen.

'k Begrijp de uitdrukking 'keuzemoe' helemaal, ik heb de keuze van de tegels en kleur van de keuken dan ook even uitgesteld; Daar is nog tijd zat voor. Er moet tenslotte nog gestart worden met het bouwen. De keuzes die nu van belang waren zijn weloverwogen gemaakt.

Eind september eerst maar eens naar de VT wonen beurs, zin in! Hopelijk doen we daar nieuwe ideeën op en veel inspiratie om verdere keuzes te gaan maken.

We overwegen om eerst alle muren in de witte latex te zetten en pas later te laten stucen en boven te behangen. Zo kunnen de kosten gespreid worden en geen risico van scheuren oid. Of is dit een erg zuinig idee??
@coele; wij vonden de gemeenschappelijke tuin ook maar niks, en ben nog altijd blij dat we er niet voor gekozen hebben. Desalniettemin is onze woning wel erg stads. Voor nu vinden we dat leuk en vooral makkelijk, maar ik begrijp mensen die rustiger willen wonen ook heel goed.

Leuk idee van die VT wonen beurs, misschien ga ik ook wel. Ik zit ook veel op Pinterest, maar denk dat 3D wat meer voor me doet.

Betreft de muren; je kan eerst kiezen voor latexen of bouwbehang oid. Reden dat wij gelijk voor renovlies zijn gegaan is omdat we niet na een paar jaar alles overhoop wilden halen.
@iedereen hier even een tegenslag. Die mij best wel bezig houd.

Onze flat waar wij nu wonen wordt grondig gerenoveerd. Deze werkzaamheden gaan vanaf begin oktober beginnen. Waarschijnlijk zijn wij eind oktober aan de beurt. Dit betekend volledig slopen van badkamer, wc, muur,plafon en nog wel wat meer.

Werkzaamheden zullen ongeveer 3 weken duren. Minimaal 2 weken hiervan heb je geen stromend water. Je krijgt een chemische toilet. Douchen o.i.d. moet je in een unit doen. Ook is er 3 weken lang geen cv.

Helaas heeft de woningstichting besloten dat we wel in onze flat kunnen blijven wonen?!?!?

Gevraagd of onze renovatie uitgesteld kan worden naar januari. Maar helaas.

Goed nu dus de vraag waar wij die 3 weken gaan blijven + onze meubels e.d.

Eerste gedachte was het huis uit en tijdelijk terug naar ouders totdat ons huis af is. Meubels opslaan. Helaas staan ouders en schoonouders hier niet om te springen. (wat ik ook wel weer begrijpelijk vind) Ze vinden het wel prima als wij 3 weken komen logeren. Dus nu kiezen we voor deze optie.

Ook wel fijn. Na die 3 weken en wat opruim werk toch nog ons eigen plekje.

Maar goed we balen er behoorlijk van. Dit huis is misschien net klaar krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis.

Lekker logeren bij ouders en schoonouders slepen met spullen flat op orde maken en dan pas eigen huis op orde maken.

Sorry ik moest even zeuren hoor!!
Jeetje Kaartje, dat is wel vervelend zeg, je hebt wel wat anders aan je hoofd dan je oude huurhuis, weet ik inmiddels ook uit ervaring. Vind het ook krankzinnig dat ze vinden dat jullie daar kunnen blijven. Ik hoor meestal bij dit soort renovaties dat mensen (tijdelijk) verhuisd worden. Maar goed, daar heb je ook geen zin in zo vlak voor de oplevering van je huis.
@Kaartje, Pff dat is ook niet fijn zo net aan het einde van de huurperiode ... Wel fijn dat jullie terecht kunnen bij jullie ouders.

Hier nog steeds veel twijfel. Wel al eerste vrijblijvend gesprek met hypotheekadviseur gehad en die zei dat de hypotheek wel zou moeten lukken op basis van onze salarissen. Toch zijn we er nog niet helemaal over uit, het gaat om een erg definitieve keuze en zo'n groot geldbedrag, pff wel moeilijk. Aan de andere kant, tja je kan nog een tijdje verder zoeken en hopen dat er iets komt wat nog beter is (m.n. wat betreft locatie) maar misschien komt dat er wel helemaal niet...
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Nou Kaartje, daar zou ik ook van balen. Maar misschien ook wel handig om al het eea uit te zoeken en netjes in te pakken, dan heb je dat maar vast klaar.

Wij gaan volgende week uit ons koophuis, deze is verkocht, en gaan een huis huren welke al lang te koop staat. Als dat huis binnen een half jaar verkocht wordt, mogen wij nog een half jaar blijven zitten, daarna gaat het met 3 maanden op deze manier. In het ergste geval moeten wij dus nog een keer verhuizen voordat ons huis af is. Maar daar probeer ik ook maar niet aan te denken.

Friction, niet twijfelen, maar knoop doorhakken, de wet- en regelgeving rond hypotheken en belastingen wordt nog veel strenger de komende jaren. Voor je 't weet lukt het niet meer of minder gunstig.

Bovendien, je kunt altijd over een aantal jaar weer verkopen, wordt je hoogstwaarschijnlijk niet minder van met de stijgende huizenprijzen .....
@iedereen bedankt voor de berichten. Ik moest het gisteren even van mij afschrijven. Nu denk ik maar zo mensen die koophuis hebben en die verkocht hebben moeten ook 2x verhuizen.

@amby ik had het prima gevonden als wij ergens anders tijdelijk woonruimte hadden gekregen. Vakantiehuisje o.i.d. Wanneer we niet bij (schoon)ouders konden verblijven hadden we echt hier moeten blijven. Dan 3 weken zonder stromend water, keuken toilet en douche. ( ik ga trouwens nog wel proberen om de woningstichting te overtuigen dat bovenstaande niet kan. Volgens hun is ons huis tijdens de bouw periode bewoonbaar volgens mij niet. )

@friction lastig zo'n keuze. Een hypotheek is niet zomaar wat. Toch is dit een hele goede periode om te kopen.

Weet je wat mij heel erg heeft geholpen bij die twijfels. Wat wordt het bedrag wat je per maand moet betalen aan de hypotheek.

Vind je dit acceptabel? kun je dit betalen? blijft er genoeg geld over voor leuke dingen enz?. Het bedrag wat wij straks moeten betalen lukt gemakkelijk.

Mocht er iets gebeuren. of wij willen in de toekomst wat minder gaan werken dan kunnen we dat goed opvangen.

Dat gaf mij wel een fijn gevoel.

Verder schrijf je ook nog dat de plek waar het huis komt niet helemaal naar wens is? Kun je daar meer over vertellen?

@coele veel succes met jullie verhuizing. Ik zal duimen dat jullie tot oplevering nieuwbouw huis daar kunnen blijven.

Goede tip om i.d. al dingen te gaan uitzoeken. Dan hoef ik dat straks niet meer te doen.
@coele, klopt wel wat je zegt. Echter waren wij niet van plan heel vaak (lees: liefst niet meer) te gaan verhuizen hieerna en gewoon de hypotheek helemaal af te betalen daar.

@kaartje, de kosten zullen vergelijkbaar blijven als wat we nu aan huur betalen en dat gaat idd prima. Echter zou t wel lastiger worden als 1 vd 2 zonder baan komt te zitten. Sowieso heb ik nog maar 1 jaar werk en daarna moet ik weer gaan solliciteren, tenzij ik kan blijven maar ik acht die kans niet groot (doe een PhD). Qua ligging is het vooral voor mij vervelend omdat ik erg beperkt ben in waar ik kan solliciteren (aangezien ik niet meer dan 1 uur wil gaan reizen voor mn werk). Voor mn vriend is het daarentegen wel weer ideaal en hij heeft een vast contract. Doet het ook erg goed op het werk dus zal wsl nog wel vele jaren daar blijven.
Oei Kaartje dat is vervelend!

Hopelijk kan je de woningcorporatie nog overtuigen!

Wel fijn dat je anders bij je (schoon)ouders terecht kunt.

Qua spullen en meubels...dit is de perfecte tijd om alvast te gaan ruimen. Goed selectief kijken naar wat echt mee moet en wat niet.

Friction,

Wat andere ook al aangeven. Dit is DE tijd om een huis te kopen, zowel qua rente als het percentage dat je mag lenen. Dan zijn de huizenprijzen ook nog steeds gunstig, maar zit er wel een klim in waardoor de waarde waarschijnlijk alleen maar gaat stijgen in de komende tijd. Mocht het allemaal dus toch niet zo bevallen qua ligging, dan kunnen jullie over een paar jaar weer verder kijken op de woningmarkt met waarschijnlijk wat overwaarde.

Daarnaast snap ik je gevoel wel hoor! Wij hadden ook het besef dat je een grote financiële verantwoordelijkheid aangaat, wat best wel overweldigend kan voelen op momenten.

Coele,

Goed idee hoor om eerst te witte latex en dan later te kijken voor andere opties.

Als je je maar wel realiseert dat je later wel weer troep in je huis hebt en je van alles moet verschuiven en doen. Als je dat geen probleem vindt, dan gewoon doen.

All,

Hier weer wat taken die van mijn lijst af kunnen

We hebben een glasvezelaanbonement afgesloten, de keuken gister avond besteld bij Ikea (moet straks alleen nog even terug om het af te ronden, zat er gister na sluitingstijd nog), ik heb de keukenapperatuur van Siemens besteld en het sanitair vandaag besteld.

Het huis schiet echt al op. Ze zijn nu met de schuren bezig, binnen wordt de spachtelputz binnenkort gespoten. Voor ons huis krijgt de speeltuin ook al vorm, dus die is waarschijnlijk af als wij de sluiten krijgen. Het wordt echt gaaf allemaal.

Hopelijk kunnen we volgende week woensdag nog even binnen kijken.

Helaas krijg ik steeds meer last van mijn bekken.....dus ben ik bang dat ik niet heel veel kan betekenen qua klussen. Tegen die tijd maar even kijken wat wel en niet gaat.

We hebben gelukkig nog versterking van familie uit het buitenland. Die komen rond de oplevering om te helpen en voor de baby natuurlijk, echt heel lief.
Hallo iedereen, ik ben een trouwe meelezer aangezien wij ook sinds een tijdje een nieuwbouwwoning hebben gekocht. Heel veel informatie heb ik al gevonden via dit topic, maar ik vroeg me nog het volgende af. Hopelijk kunnen jullie mij hierbij helpen.

Aangezien onze nieuwe woning binnenkort opgeleverd wordt, vroeg ik me af hoeveel weken jullie rekenen vanaf het moment van oplevering en de daadwerkelijke verhuizing. Een maand? 2 maanden? Of misschien wel veel langer? We moeten de badkamer, toiletten, vloer, en dergelijke nog allemaal installeren, maar vind het zo lastig om in te schatten hoeveel tijd dit ons gaat kosten (we besteden dit uit aan derden dus hoeven het niet zelf te doen.
quote:Smaak1986 schreef op 02 september 2016 @ 18:23:

Hallo iedereen, ik ben een trouwe meelezer aangezien wij ook sinds een tijdje een nieuwbouwwoning hebben gekocht. Heel veel informatie heb ik al gevonden via dit topic, maar ik vroeg me nog het volgende af. Hopelijk kunnen jullie mij hierbij helpen.

Aangezien onze nieuwe woning binnenkort opgeleverd wordt, vroeg ik me af hoeveel weken jullie rekenen vanaf het moment van oplevering en de daadwerkelijke verhuizing. Een maand? 2 maanden? Of misschien wel veel langer? We moeten de badkamer, toiletten, vloer, en dergelijke nog allemaal installeren, maar vind het zo lastig om in te schatten hoeveel tijd dit ons gaat kosten (we besteden dit uit aan derden dus hoeven het niet zelf te doen.

Ik gok bijna wel op twee maanden aangezien de badkamer en wc's vaak al minimaal 2 weken kost. In doe tijd kun je de vloer niet egaliseren tenzij er op de gang niet hetzelfde komt. De vaklui moeten namelijk over de vloer. De muren doen terwijl er nog genoeg materiaal langs moet is ook niet handig. Daarnaast moeten de vaklui ook nog precies kunnen als het allemaal op elkaar aansluit.

Wat ik zou doen en ga doen is vragen wat de verschillende leveranciers nodig hebben (ruimte en tijd) en de hand daaraan kijken wanneer die zou kunnen en in welke volgorde.
Dank je wel voor je post Leoni! We gaan nu inderdaad ook uit van ongeveer 10 weken. Hopelijk is dit voldoende. Zou zonde zijn als we nog een extra maand dubbele lasten hebben, maar als het moet, dan moet het natuurlijk.

Mocht iemand anders nog haar ervaringen willen delen, heel graag!
quote:Smaak1986 schreef op 02 september 2016 @ 20:35:Mocht iemand anders nog haar ervaringen willen delen, heel graag!

Ik wil best mijn ervaring delen, maar wij waren aan de snelle kant. Wij zijn na 3 weken verhuisd, en het had in 2 gekund als de werklui direct hadden kunnen beginnen. We hadden een week nodig voor de muren en een week voor de vloeren, maar we hadden wel al de badkamers en het toilet klaar. Ik merk wel dat de laatste buren nu na een maand of 2,5-3 pas intrekken, die hebben dan nog veel aan hun huis laten doen en/of tegenvallers gehad. Ik hoorde van een buurvrouw, dat het leggen van de (houten) vloer door het hele huis 6 weken kostte, i.p.v. de afgesproken 2 weken. Ander buren hadden problemen met hun keuken, die opgelost moesten worden voordat ze hun (wederom houten) vloer konden leggen.

Veel zal afhangen van de werkzaamheden die verricht moeten worden, en wanneer de werklui kunnen beginnen. Zou gewoon gaan plannen en waar nodig marges aanhouden. Als je een huurhuis hebt, zo laat mogelijk opzeggen, en dan ook rekening houden met de dingen die je evt. nog in je huurhuis moet doen.

Spannende tijd hoor! Veel succes met alles.
@fontyen, lekker bezig, zo fijn is het om dingen van de lijst af te strepen. Ik heb redelijk in m'n hoofd wat we allemaal nog moeten doen, ondanks dat het ong. een miljoen dingen zijn, maar soms pak ik ook nog even m'n lijst erbij om af te strepen voor de voldoening.

@friction, ik kan alleen maar uit eigen ervaring spreken. Wij zijn richting mijn vriends werk verhuisd, maar dat is gelukkig ook een centrale plek, zodat we nog makkelijk van baan kunnen wisselen in de toekomst. Wij hebben ook absoluut geen intentie te verhuizen, dus dit huis moest absoluut toekomstbestendig zijn. Bij twijfel zou ik het persoonlijk niet doen. Heb je trouwens al gecheckt of je een intentieverklaring kan krijgen van je werkgever, indien jullie twee inkomens nodig hebben voor de hypotheek? Mijn universiteit deed daar nl. niet aan, gelukkig was ik er niet afhankelijk van in de tijd dat we ons huis kochten.
Goedemorgen dames.

een tijdje terug schreef ik mee op dit forum omdat wij ook bezig waren met een nieuwbouwhuis.

Ondertussen hebben we de hypotheek rond en het de verwachte opleverdatum is eind oktober! Komt dus in zicht en wij hebben het geluk dat we niet zo lang moeten wachten.

Wel zal het even duren voordat we erin kunnen, heb helaas net een operatie achter de rug (vandaar dat ik ook even niet meer mee schreef) en zal me 0.0 kunnen bemoeien met uitvoer van de nodige klusjes.. Gelukkig kunnen we eind deze maand tijdelijk ergens inwonen (waar we onze eigen 80m2 krijgen) voor 100euro in de maand. We hebben dus wel de tijd om er wat langer over te doen. Een enorme luxe positie gelukkig.

We zijn er qua keuken (ikea) en apparatuur (siemens/atag), verfkleuren, vloeren boven er al helemaal uit. Alleen de vloer in de woonkamer is nog even een dingetje.. Ik hou van eiken en gelukkig vind mijn vriend dit ook mooi. Maar twijfel zo welke laminaat-keuze goed is. Jammere is dat ik nu aan huis gebonden ben en niet op stap kan om het e.e.a. te bekijken. Maargoed, vanaf half oktober mag ik dat weer dus dan zullen we wat sneller keuzes moeten maken.

Wie kiest er nog meer voor laminaat?
Goedemorgen dames.

een tijdje terug schreef ik mee op dit forum omdat wij ook bezig waren met een nieuwbouwhuis.

Ondertussen hebben we de hypotheek rond en het de verwachte opleverdatum is eind oktober! Komt dus in zicht en wij hebben het geluk dat we niet zo lang moeten wachten.

Wel zal het even duren voordat we erin kunnen, heb helaas net een operatie achter de rug (vandaar dat ik ook even niet meer mee schreef) en zal me 0.0 kunnen bemoeien met uitvoer van de nodige klusjes.. Gelukkig kunnen we eind deze maand tijdelijk ergens inwonen (waar we onze eigen 80m2 krijgen) voor 100euro in de maand. We hebben dus wel de tijd om er wat langer over te doen. Een enorme luxe positie gelukkig.

We zijn er qua keuken (ikea) en apparatuur (siemens/atag), verfkleuren, vloeren boven er al helemaal uit. Alleen de vloer in de woonkamer is nog even een dingetje.. Ik hou van eiken en gelukkig vind mijn vriend dit ook mooi. Maar twijfel zo welke laminaat-keuze goed is. Jammere is dat ik nu aan huis gebonden ben en niet op stap kan om het e.e.a. te bekijken. Maargoed, vanaf half oktober mag ik dat weer dus dan zullen we wat sneller keuzes moeten maken.

Goedemorgen dames.

Goedemorgen dames.

Las hierboven dat iemand zo'n garagetuin krijgt. Wat tof dat dit gewoon bovenop een garage mogelijk is zeg. Geeft toch meer kleur aan de omgeving (al denk ik dat hele hoge bomen enzo niet zullen 'aarden', maar genoeg andere (groene) oplossingen!

Een gemeenschappelijke tuin lijkt me lastig. In de nieuwbouwwijk van mijn zus is dit concept ook toegepast maar zorgt dit eerder voor veel burenruzie's (vanwege onderhoud, inrichting, doeleinde). Want sommige mensen willen dat de tuin ook gebruikt kan worden voor een balspel voor de kinderen, anderen willen er een moestuin van maken etc. Om over het onderhoud nog maar te zwijgen.. :-) Hopelijk geldt dit niet voor alle gemeenschappelijke tuinen. Wij krijgen dadelijk ook een gemeenschappelijk stuk. Onze huizen (3 rijen) worden in een U gebouwd. In het midden van de U komt een prive-parkeerterrein voor de bewoners. We zullen dit ook gezamenlijk moeten gaan onderhouden. Gelukkig bestraat de gemeente dit wel :-)

@ Kaartje, wat een nare situatie met de woningbouw. Ik kan me goed voorstellen dat je daar echt niet op zit te wachten!

Is het een optie om de meeste spullen ergens in een opslag op te bergen? Zodat je die niet weer terug hoeft te verhuizen naar je flat?

@Amby, dat hebben jullie snel gedaan.

Ons huis wordt opgeleverd met badkamer en wc al klaar, dat scheelt wel veel tijd denk ik!

Wij moeten de muren, vloeren en keuken plaatsen. Ik denk dat wij ongeveer 2 a 3 maanden bezig gaan zijn. Maar dit komt ook omdat mn vriend net een nieuwe baan heeft en amper vrije dagen heeft opgebouwd. Klussen zal dus vooral in de weekenden gebeuren :-)
-dubbel-
Nou we hebben het huis nu onder optie staan, kunnen we nog even rustig e.e.a. uitzoeken tm eind september.

@Shadowfaxx, wij zijn van plan om op de hele bovenverdieping en zolder (behalve onze slaapkamer) het laminaat wat we nu in het huurhuis hebben liggen neer te leggen, fijn hergebruiken, geen extra kosten, en ziet er nog prima uit (ikea laminaat). Op onze eigen kamer waarschijnlijk ook ikea laminaat maar n tintje donkerder omdat ons bed en kast/nachtkastjes ook al zo licht zijn. Beneden willen we gaan voor een grove keramieke vloer met een warme donkergrijze toon (http://www.totaaltegel.nl ... 289ec3ef7ca9be3d0da40.jpg).

We kiezen voor deze omdat ons hondje op gladde vloeren (zoals t laminaat wat we nu hebben) snel uitglijdt en niet stabiel kan staan. Daarnaast is het makkelijk schoon te houden en krast het niet snel
@iedereen wat leuk dat het topic nog zo actief is.

@fonteyn zo jij bent goed bezig geweest. Van alles en nog wat besteld! Leuk is dat he? (behalve als je naar de kosten kijkt dan).

Jullie huis gaat echt hard. Vervelend dat je last krijg van je bekken. Gaat de rest van je zwangerschap nog wel goed?

@friction. Een optie tot eind september is wel fijn. Kunnen jullie nog rustig even nadenken en dingen uitzoeken.

@shadowaxx Jullie oplever data komt zeker inzicht. Trouwens nog een goed herstel gewenst na de operatie.

Je idee over spullen opslaan en niet meer terug verhuizen vind ik zeker goed. Wij hadden dit ook bedacht. Maar schoonouders en ouders zitten er niet op te wachten dat wij tijdelijk weer thuis komen wonen. Het is trouwens wel mogelijk om onder een afdekzeil een aantal spullen in de woonkamer te laten staan. We gaan dit met bank, eettafel, tv meubel koelkast/wasmachine wel doen. Kastje die mij meer waard is gaat naar mijn ouders en komt weer bij ons na verhuizing. Evenals elektrisch apparatuur.

We zullen zien het komt vast goed!

@smaak1986 ik vind het een goede vraag van jou wanneer kun je na oplevering je huis in. Ook wij vinden dit lastig inschatten.

Wij rekenen nu op ergens tussen de 4 en 8 weken. We hopen nadat we afspraken hebben gemaakt met de leveranciers beter te kunnen inschatten hoe lang alles gaat duren.

@hier ons huis schiet aardig op. Ik zag de ze begonnen waren met het isoleren van het huis. Verder liggen de pannen klaar om gelegd te worden. Bij 1 huis in ons blok zitten de binnenmuren ook in het huis. (na wat ik kon zien).

a.s. woendag weer een kijk middag. Ik ben benieuwd.

Ik zit nog met een vraagje. Ik ben mij aan het verdiepen in het stucwerk. Ik vind gladde stuc wel mooi. Maar mijn vriend heeft er liever wat structuur in. Iemand hier ideeën of tips over?

Verder heb ik deze week een pechweek. Mijn auto is helaas niet meer te repareren. Op zoek naar een nieuwe dus.

Op zich wel leuk. Maar ik had het liever een jaartje uitgesteld.
Nog ongeveer 2 maanden en dan krijgen we de sleutel! Ben nu bezig met de muren beneden. EasyStuc spreekt me niet zo aan, ik heb nu ook glasvezelbehang en het valt me tegen hoe erg het is verkleurd na 5 jaar. Zon grauwe, grijzige gloed zit er op aan de onderkant van de muren.

Ik denk dat we voor glad stucen gaan. Iemand hier ervaring mee? Zelf daar over heen sauzen lijkt me een makkie, of hebben jullie andere ervaringen?
@zebra ik heb hetzelfde idee. Glad stucen. Maarja nu moet ik vriend nog even overtuigen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven