nieuwbouwhuis

12-12-2014 23:12 2859 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn misschien van plan om een nieuwbouw huis te kopen.

Ik ben mij aan het verdiepen in kosten, dingen waar je rekening mee moet houden enz.

Nu vraag ik mij af zijn er meer mensen die een nieuwbouw woning (redelijk recent) hebben gekocht? Zo ja op wat voor kosten kun je rekenen na het tekenen van de koopakte? Ik lees termen als bouwrente en depotrente.

Wat ik mij verder nog afvroeg was, Stel je ondertekend de koopakte in Maart. Je huis wordt opgeleverd in januari het jaar daarop. Moet je dan al betalen voor je hypotheek? Hoe gaat dit in zijn werk?

Hopelijk zijn er mensen hier op het viva forum die wat ervaringen willen delen.
Oke dan toch maar PVC overwegen...

ik kan op internet er niet echt aan uit wat de kosten zijn per m2. Iemand een idee? Hebben in totaal 130m2
quote:Zebra123 schreef op 01 oktober 2016 @ 21:06:

Wie heeft er trouwens ervaring met het uitzoeken van kleuren als je de muren met renovlies laat behangen? Werk je dan met RAL kleuren ofzo?In ons geval wel maar we mochten ook zelf een kleur aanleveren maar dat betekende wel een meerprijs.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:shadowfaxx schreef op 01 oktober 2016 @ 21:24:

Oke dan toch maar PVC overwegen...

ik kan op internet er niet echt aan uit wat de kosten zijn per m2. Iemand een idee? Hebben in totaal 130m2Incl leggen minimaal 45 euro. Das al wel scherp. Is incl egaliseren trouwens.
Vooral het goed laten leggen is van belang en prijzig.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Enn schreef op 01 oktober 2016 @ 21:34:

[...]

In ons geval wel maar we mochten ook zelf een kleur aanleveren maar dat betekende wel een meerprijs.Hmm oke gekke vraag misschien hoor maar hoe maak je die beslissing welke kleur het wordt? In een winkel kan je geen RAL kleuren bekijken toch
quote:Zebra123 schreef op 01 oktober 2016 @ 21:46:

[...]

Hmm oke gekke vraag misschien hoor maar hoe maak je die beslissing welke kleur het wordt? In een winkel kan je geen RAL kleuren bekijken toch Wij kregen tijdens de offerte bespreking die vraag en er werd ons toen een kleurenwaaier voorgelegd.

Wij hebben de 9010 gekozen; Zuiver wit

https://www.ralkleuren.com/
Oke dankje! Ik ga het bedrijf maandag maar is bellen. We willen 1 muur grijsgroen dus hoop dat dat bedrijf daar wel wat keuze in heeft.
Wij hebben de renovlieserbehangers staaltjes meegegeven van de kleuren die we op de muren wilde hebben, was een Histor kleur en twee Gamma kleuren. Onze overbuurman heeft RAL kleuren doorgegeven, maar wij zijn gewoon naar de bouwmarkt gegaan en hebben daar wat kleuren uitgekozen die we mooi vonden. Overigens is ons huis ook merendeels gewoon RAL 9010, is denk ik wel de meest gangbare wit, is bijv. ook de kleur van onze kozijnen.
quote:Zebra123 schreef op 01 oktober 2016 @ 21:59:

Oke dankje! Ik ga het bedrijf maandag maar is bellen. We willen 1 muur grijsgroen dus hoop dat dat bedrijf daar wel wat keuze in heeft.Wij moesten zelf met een kleur komen en zij hebben verf gemaakt.
quote:amby schreef op 01 oktober 2016 @ 22:29:

Overigens is ons huis ook merendeels gewoon RAL 9010, is denk ik wel de meest gangbare wit, is bijv. ook de kleur van onze kozijnen.Yup!
Voor de mensen die al verhuisd zijn naar hun nieuwe woning. Hoe lang duurde het voordat jullie je thuis voelden en wat heb je gedaan om je eerder thuis te voelen? Tips om te wennen aan je nieuwe huis?
quote:kaatje- schreef op 03 oktober 2016 @ 09:10:

Voor de mensen die al verhuisd zijn naar hun nieuwe woning. Hoe lang duurde het voordat jullie je thuis voelden en wat heb je gedaan om je eerder thuis te voelen? Tips om te wennen aan je nieuwe huis?Dat is een mooie vraag. Dit vraag ik me nou ook af. Vooral als ik naar woonprogrammas kijk, denk dan echt dat ik mijn huis nirt leuk en warm in kan richten?? Heb daar ook helemaal geen voorstelling bij

Voor de mensen die al verhuisd zijn naar hun nieuwe woning. Hoe lang duurde het voordat jullie je thuis voelden en wat heb je gedaan om je eerder thuis te voelen? Tips om te wennen aan je nieuwe huis?

Vanaf dag 1! Vond ik heel bijzonder. Maar misschien juist omdat je er al een jaar naartoe leeft, over droomt en elke week langs rijdt? En die maand klussen bouwt ook wel een 'band' op met je huis. Alles wat erin zit hebben we zelf gemaakt of laten maken en dat zorgt ervoor dat het meteen 'van ons' voelt.

En mijn huis is nog helemaal niet echt gezellig, heb nog geen raambekleding, plantjes of kaarsjes. Maar ik voel me er wel super thuis. Ik denk ook niet dat dat direct verband houdt met elkaar.

Moet er wel bij zeggen dat wij een jaar bij mijn ouders hebben gewoond en dat was natuurlijk een minder fijne woonsituatie. Kan me voorstellen dat als je uit een heel fijn ander huis komt, het anders is. Maar aan de andere kant: als je nu al heerlijk woont had je ook niet nieuw hoeven bouwen
Welke kleur kiezen jullie voor de woonkamer?

Ik vind early dew van flexa erg mooi, vriend is minder enthousiast

https://goo.gl/images/8XqmjC
Vind het een mooie kleur shadowfaxx! Wijzelf gaan voor lichtbeige en misschien een muur wat donkerder beige in de woonkamer, moeten we nog even kijken. We gaan wel absoluut voor Auro plantodecor verf, 100% natuurlijk en heeft ook hele mooie kleuren!
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Oja, bij ons ook nog een nieuwtje, de hypotheekadviseur kon maar één hypotheekverstrekker vinden die met ons in zee wilden, de rest niet. Hadden we ook wel n beetje verwacht, in principe telt bij mij het gemiddelde loon van 2013 tm 2015 omdat ik een tijdelijk contract heb (phd student). 2013 was mijn laatste studiejaar, dus toen verdiende ik amper 1000 euro (bijbaantje) dat jaar. De hypotheek die we nu krijgen wilde wel het huidige jaar meetellen, waardoor we ineens een véél hogere max. hypotheek konden krijgen. Eigenlijk best raar als je er zo over nadenkt, hadden we 1 jan 2017 de hypotheek aangevraagd dan konden ze waarschijnlijk allemaal wel.
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!

Bij ons huidige huis gelijk. Bij ons toekomstige huis weet ik het niet zo zeker. In ons huidige huis zijn onze kinderen geboren en hebben best veel mee gemaakt. Ik vind het ook een raar idee om te verhuizen. Ook al gaan we naar een gaaf huis.

Gave kleur. Het is een kleur die bij ons ook op het lijstje staat. Al is de kans op een grijstint met gele erin het grootst. We krijgen een keuken met een cashmir kleur. Als wij voor de grijstint gaan komt er een oker of zeegroen stuk muur bij de speelhelft van de kinderen.
Friction dat zijn gewoon stomme regeltjes, waarbij de persoon die jullie aanvraag regelde of niet verder keek of niet durfde. Misschien kan jullie hypotheek adviseur nog eens vragen aan een paar hypotheek verstrekkers met meer uitleg.
Wij hebben de kleur Cromarty van Farrow & Ball op onze lange muur in de keuken en woonkamer. Heel erg mooi geworden, heel subtiel kleurtje. Achteraf gezien had het 1 of 2 tinten donkerder grijs/groen gemogen, maar dat durfde mijn vriend niet aan. Ook hij geeft nu toe dat de kleur wat sterker had gemogen. Mijn tip dus: wees niet bang om een sterke kleur op de muur te knallen. Het is niet snel té. En als je ergens een beetje mee kunt experimenteren, is het wel met verf. Als het echt niet bevalt schilder je het in een middagje weer over.
Welk merk verf is dat Suuz393
Mooi die kleuren...

Wij willen ook zo iets.....mijn man is ook bang dat t snel te zal zijn alleen
quote:pat78 schreef op 04 oktober 2016 @ 18:53:

Welk merk verf is dat Suuz393Farrow & Ball. Google maar eens op die naam en dan Cromarty.
TVP ook nieuwbouwhuis gekocht, ze zijn deze week begonnen met heien en volgend jaar zomer moet het opgeleverd worden. Genoeg leesvoer hier zo te zien.
quote:Friction-90 schreef op 03 oktober 2016 @ 20:55:

Oja, bij ons ook nog een nieuwtje, de hypotheekadviseur kon maar één hypotheekverstrekker vinden die met ons in zee wilden, de rest niet. Hadden we ook wel n beetje verwacht, in principe telt bij mij het gemiddelde loon van 2013 tm 2015 omdat ik een tijdelijk contract heb (phd student). 2013 was mijn laatste studiejaar, dus toen verdiende ik amper 1000 euro (bijbaantje) dat jaar. De hypotheek die we nu krijgen wilde wel het huidige jaar meetellen, waardoor we ineens een véél hogere max. hypotheek konden krijgen. Eigenlijk best raar als je er zo over nadenkt, hadden we 1 jan 2017 de hypotheek aangevraagd dan konden ze waarschijnlijk allemaal wel.

Ik heb ook een nieuwtje! We hebben getekend voor een nieuwbouwhuis! Alleen maak ik mij zorgen over de hypotheekaanvraag, want bij mij geldt precies hetzelfde als bij Fiction: ik heb geen vast contract. Ik ben ook in 2013 grotendeels student geweest.

Welke geldverstrekker wil met jullie in zee?

Hebben anderen dit probleem ook gekend? Ik ben wel bezorgd hoor... Ik hoop ook dat geldverstrekkers waarde hechten aan het spaargeld dat ik in het huis stop (90k)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven