nieuwbouwhuis

12-12-2014 23:12 2859 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn misschien van plan om een nieuwbouw huis te kopen.

Ik ben mij aan het verdiepen in kosten, dingen waar je rekening mee moet houden enz.

Nu vraag ik mij af zijn er meer mensen die een nieuwbouw woning (redelijk recent) hebben gekocht? Zo ja op wat voor kosten kun je rekenen na het tekenen van de koopakte? Ik lees termen als bouwrente en depotrente.

Wat ik mij verder nog afvroeg was, Stel je ondertekend de koopakte in Maart. Je huis wordt opgeleverd in januari het jaar daarop. Moet je dan al betalen voor je hypotheek? Hoe gaat dit in zijn werk?

Hopelijk zijn er mensen hier op het viva forum die wat ervaringen willen delen.
Wij hebben ons huis eerst verkocht voordat we tekenden voor het nieuwe huis. Er zit een lange periode tussen, maar het is zo'n opluchting als je huis verkocht is en die druk eraf is.

Wat betreft het stucen; wij vonden het erg duur (20 euro m2 voor fijn schuurwerk en dan moest je ook alles nog schilderen) en laten het nu spacken (dat spuiten ze erop in een kleur).

Je kunt scheuren krijgen, maar dat zien we dan wel weer. Aan glasvezel behang zitten ook weer nadelen... Het is lastig om te kiezen. En je weer nooit hoe jouw huis is qua vocht en scheuren enzo.

We zijn vandaag even wezen kijken (wij krijgen trouwens een twee onder een kap, of een half vrijstaand huis zoals de makelaar het in zijn verkooppraatje noemde 😬). Hek stond open, dus konden even dichtbij kijken en het is zo mooi geworden. Kunnen niet wachten 😀
@sneeuwitje: wat zijn de nadelen van glasvezelbehang? Wij kijken daar nu naar (Easy-Stuc) dus ben benieuwd.
Het schijnt ( paar verhalen gehoord) dat je het er eigenlijk niet meer af kunt/moet halen, omdat er dan een risico is dat je delen van de muur mee trekt.

Daarnaast vinden wij het stucen/spacken net iets mooier en je hoeft het niet meer te sauzen.
Ik weet van renovlies dat het onwijs verhecht met je muren, dus verwijderen is geen pretje. Ik zou het ook niet eigenhandig op de muren zetten, maar bedrijven zoals easy stuc brengen het echt naadloos aan. Dan vind ik het ook wel prima als het voor altijd op de muren blijft zitten. Wij vinden spack weer niet zo mooi, en de combo kosten/risico's van stucwerk wilden we niet voor lief nemen. Vandaar dat we nu voor renovlies hebben gekozen.
Wij hebben in onze huidige woning glasvlies op de bovenverdieping. Op zich ziet het er wel mooi uit, maar ik vind echt stuc mooier, het is strakker om te zien. Glasvlies doet wel iets warmer aan.
Bedankt voor de reacties! We kunnen binnenkort bij een nieuwbouwwoning gaan kijken waar Easy Stuc in werkt. Ben benieuwd hoe dat eruit ziet. Als het inderdaad naadloos en strak is, hoef ik ook niet snel iets anders op mijn muur.
Wij neigen ook naar easy stuc maar hebben natuurlijk nog wel ff om te beslissen.

Goed om te weten dat t er niet meer af kan. Maar indien t mooi strak is hoeft dat natuurlijk ook niet.

Spack hebben we beneden in ons huidige huis maar ben wel bang voor schuren dan .

Boven vind ik spack sowieso minder mooi.

Iedereen die zijn huis al verkocht heeft, hoe doen jullie dat ter overbrugging?

Of geluk met oplevering?

Wij zullen zeer waarschijnlijk tussen door moeten huren, lijkt mij best een gedoe.

Wellicht ook paar maanden op een camping in stacaravan ofzo dan hoeven de kasten iig niet helemaal in elkaar voor even.
Onze plafonds zijn gespoten (spack), de muren zijn gespachtelputzd. Als ik nu weer de keuze had zou ik de plafonds laten stuken, wand die spack is het net niet. Met de muren ben ik nog steeds erg blij. We hebben voor een vrij kleine korrel gekozen (1,5 mm), waardoor het reliëf niet heel grof is, maar wel 'leeft'.quote:jua schreef op 13 maart 2016 @ 09:40:

Wij zullen zeer waarschijnlijk tussen door moeten huren, lijkt mij best een gedoe.

Wellicht ook paar maanden op een camping in stacaravan ofzo dan hoeven de kasten iig niet helemaal in elkaar voor even.Dat hoeft natuurlijk ook in een tijdelijk huurhuis niet, je kunt er altijd voor kiezen om een deel van je spullen op te slaan tot je naar je nieuwe huis verhuist.
We slaan sowieso nu ook al op in opslag.

Maar in leeg huurhuis zullen we toch kasten nodig hebben. Om nu een half jaar alle kleding in dozen te hebben met 2 kleine kinderen. ....

In ons nieuwbouwhuis worden de plafonds ook gespoten.
Ik denk dat wij ook een periode zullen moeten overbruggen, er vanuit gaande dat we ons huis vlot verkopen. Wij zullen dan tijdelijk wat gaan huren. Wij hebben het geluk dat we in een regio wonen met heel veel vakantie huisjes
@leuk alle reacties over wat doe je op de muren?

Wij zijn nog wel een beetje aan het kijken naar stucwerk of renovlies/glasvezelbehang.

Maar neigen meer naar stucwerk. Vriend is bevriend met een stucadoor. Hij wilt onze woning in weekend/avonduren stucen voor ongeveer ¤ 13,00 per M2. Dit is incl materiaal. Het uiteindelijke bedrag is wel afhankelijk van wat we precies kiezen.:)

Onze plafons zijn gelukkig al klaar als de woning wordt opgeleverd.
Ik baal! Ik had een offerte opgevraagd bij easy stuc, maar waar ik woon is te ver weg voor ze :(

Ik had eigenlijk al mijn hoop daar een beetje op gevestigd. Ik weet nu echt niet meer wat ik met de muren aanmoet! Ik wil het graag laten stucen, maar niet eerst een jaar tegen kale betonnen wanden aankijken, dit leek me echt ideaal.

Als iemand hier een soortgelijk bedrijf weet dat in het oosten/noorden werkt dan graag!

En ik heb een offerte gekregen om de grootste spullen te verhuizen, dat komt uit op ongeveer 500 euro. Weet het nog niet, het scheelt veel werk en gedoe, maar het is maar voor vijf meubels... Dat geld kan ik ook goed voor andere dingen gebruiken in huis.
@kaatje dat is balen. Helaas weet ik even geen leuk bedrijf in het oosten noorden.

Wel stom dat ze in het noorden/oosten van het land niet komen. Zo doet de website van easy stuc niet voorkomen.
@kaatje als je op google intypt glasvezelbehang bedrijf en dan een grote woonplaats bij jou in de buurt, komen er vanzelf verschillende bedrijven op google voorbij. Ik zou als ik jou was gewoon bij een ander bedrijf een offerte aanvragen.
http://www.glasvezelbehan ... -behang/behang-eijffinger

voor jou kaatje
Wat vreemd Kaatje. Ook niet als je ze bij wijze van extra reiskosten betaalt?
Dat is matig Kaatje! Andere bedrijven die ik ken naadloos renovlies behangen zijn Janstotaal en Smartstuc, alhoewel ik over de laatste wisselende verhalen heb gehoord. Je moet sowieso even bij een woning gaan kijken waar ze het aangebracht hebben, waar je het ook af gaat nemen. Janstotaal en Smartstuc zitten beiden in Noord Holland, maar misschien dat zij wel bereid zijn de afstand af te leggen. Mogelijk kan je ook proberen met meerdere huizen offertes aan te vragen als je buren in spé er ook oren naar hebben, dat maakt het voor het behangbedrijf gelijk een stuk meer lonend.
Voor jullie misschien even een tip..

Ook wij hebben / hadden woning gekocht

Financiering is rond, ontbindende voorwaarden voorbij.

Alleen nog niet gepasseerd bij de notaris is mijn vriend vrijdag ontslagen.

We hebben meldingsplicht dus 10 procent boete en huis weg..

Ik weet niet hoe je het kan voorkomen maar ik kan je zeggen we zijn er kapot van
Oh nee llara, wat erg! Los van het kwijtraken van je huis, die boetes zijn echt enorm... Heel veel sterkte met deze rotsituatie. Moet zeggen dat ik hier geen seconde bij heb stilgestaan, terwijl wij ook twee maanden hadden zitten tussen einde ontbindende voorwaarden en gang naar de notaris.
@kaatje, dat is een domper zeg! Ik snap dat je baalt. Doet een plaatselijke behanger/schilder niet iets met renovatie behang?

@Ilara, dat is erg! Oh wat zuur met dit voor jullie zijn. Goed dat je dit aan ons mee geeft
Dit is wat ze zeiden: 'Helaas kunnen we vanwege de reisafstand geen passende offerte uitbrengen en indien nodig nazorg leveren.'

Ik snap het opzich wel, maar ik kon op de site ook niet vinden dat ze het hier niet zouden doen. Dus balen, heb wel teruggemaild of het mogelijk is als meerdere buren het zouden laten doen. Ik wacht af. En ik ga inderdaad maar even zoeken op de termen die je aandraagt Kaartje.
Jezus llara wat ontzettend kl*te! Ik heb hier ook geen moment bij stil gestaan. Wij zijn deze fase al ruim voorbij, maar wellicht voor de anderen een goede tip. Hoewel je dit natuurlijk niet kunt voorzien en al helemaal niet voorkomen. Sterkte!
Men.....Ilara dat is klote. .....zacht uitgedrukt.

Maar ook overmacht dan. Zo'n boete is enorm
Ilara wat enorm Kl*te! Sterkte. en die boete oneerlijk!
Jeetje ilara wat vreselijk zuur zeg!

Belachelijk die boetes! Helemaal met een rede als dit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven