Keukenmachine wegdoen…krijg ik daar spijt van?

21-10-2025 18:36 23 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Prachtig hoor zo een luxe merk keukenmachine op het aanrecht maar in werkelijkheid staat het vaker stof te vangen dan dat ik het gebruik. Ik bak hooguit eens in de maand wat soms zelfs eens in de 2 maanden en maak af en toe een pizza’tje maar verder doe ik er te weinig mee on het constant op het aanrecht te hebben staan.
Opbergen en het er steeds bij pakken wil ik niet want het is een mega zwaar ding en neemt in de kast ook veel ruimte in dus denk dat ik het weg wil doen maar ga ik daar spijt van krijgen?

Voor de mensen die net als ik de keukenmachine eigenlijk te weinig gebruiken vinden jullie het de ruimte die het inneemt waard?
En wat moet ik als vervanging nemen? Is zo een handmixer handig? Kan het echt pizzadeeg kneden?
Dit is zo persoonsafhankelijk denk ik. Kies je ervoor om zelf pizzadeeg te maken en dan de keukenmachine te houden of kant en klaar pizza deeg en keukenmachine uit huis?
Ik heb nog een gourmetstel en pizzarette staan die we nooit gebruiken. Twijfel nog om ze weg te doen
Niet iedereen die ronddwaalt is de weg kwijt
Ik volg even, want ik zit dus net te overwegen om er juist één te kopen. Dat wil ik al jaren maar ik vind het zo veel geld.
Huacachina schreef:
21-10-2025 18:47
Dit is zo persoonsafhankelijk denk ik. Kies je ervoor om zelf pizzadeeg te maken en dan de keukenmachine te houden of kant en klaar pizza deeg en keukenmachine uit huis?
Ik heb nog een gourmetstel en pizzarette staan die we nooit gebruiken. Twijfel nog om ze weg te doen
Ik ben echt aan het ontspullen … de keuken wordt vaak overgeslagen maar daar staat ook van alles wat je soms maar 1x in de zoveel maanden gebruikt. Ik wil wel zelf pizza’s blijven bakken maar denk voor die paar keer per jaar dat ik het doe kneed ik wel met de hand.
Ik gebruik hem soms maanden niet, maar zou nooit meer zonder mijn kitchenaid willen. Ik ben dus team houden. Maar voor die paar keer dat je hem gebruikt, lijkt me in en uit de kast tillen ook niet onoverkomelijk?
Snugbun91 schreef:
21-10-2025 19:08
Ik gebruik hem soms maanden niet, maar zou nooit meer zonder mijn kitchenaid willen. Ik ben dus team houden. Maar voor die paar keer dat je hem gebruikt, lijkt me in en uit de kast tillen ook niet onoverkomelijk?
Mijn oude is kapot, maar die laat ik maken zodat mijn dochter die kan gebruiken.
Zelf een nieuwe gekocht die beter in mijn nieuwe keuken past. Soms gebruik ik m een tijdje niet en dan weer regelmatig. Heb ook de pasta accesoire, ik vind vers gemaakte pasta zo lekker!
Mijn moeder vond hem duur, je kan toch makkelijk zonder? Tot dat ze zelf opmerkte dat ze wel heel vaak naar mij toe kwam om er gebruik van te maken, toen heeft ze er toch maar zelf een gekocht!

Ik zou hem niet weg doen, maar misschien in de keukenkast zetten en pakken als je hem nodig heb. Zoveel moeite is dat niet lijkt mij!
Ik heb zo’n 15 jaar een Kitchenaid. Loodzwaar ding! Soms gebruik ik hem een jaar niet en soms elke week. Ik berg hem wel op, neemt te veel plaats in op het aanrecht.
Zou hem niet willen missen…
Mijn kitchenaid wordt maar 1x per maand gebruikt en staat verder mooi te wezen op het aanrecht. Samen met de Creuset-pan, die wel vaker wordt gebruikt, is dat grotendeels haar functie. Ze zijn beiden items die zowel mijn aanrecht gezellig maken én een topding zijn wanneer ik ze gebruik. Ik zou er dus spijt van krijgen
Mixer met deeghaken, laatste stukje evt met de hand. Werkt prima voor mij! Maar heb je de ruimte echt nodig? Als ik er een had dan zou ik hem wel houden denk ik.
Fiorah schreef:
21-10-2025 18:57
Ik volg even, want ik zit dus net te overwegen om er juist één te kopen. Dat wil ik al jaren maar ik vind het zo veel geld.
Eigenlijk ben jij team "doe maar weg" om dan toe te slaan met " ik doe je een bod"? :clown:

TO, is het een idee om voor weinig geld eentje te kopen om uit te proberen? Ik zie dat een handmixer met deeghaken bij de Action nog geen tientje is. Mocht je het wat vinden en een betere willen kopen, dan kun je deze in zo'n weggeefkastje leggen of zo, of aan je buurmeisje/nichtje/neefje geven die net uit huis gaat.
irma_3110 wijzigde dit bericht op 21-10-2025 19:51
0.82% gewijzigd
Ik zou hem ook missen, ook al gebruik ik hem niet wekelijks.
Bij mij wordt de Kitchenaid heel weinig gebruikt, maar ik hou hem toch. Hij staat op het aanrecht, maar ik heb genoeg ruimte.
Cum non tum age
Hier staat hij in een hoog keukenkastje. Ik pak hem de laatste tijd weer regelmatig. Zoveel moeite kost dat niet vind ik :) Ik zou hem echt missen, maar ik bak dan ook graag.
Ik ben dolblij met mijn Bosch multitalent.
Daarmee kan ik blenden, hakken, raspen, dun snijden, kloppen, deeg kneden en sap persen.
De kitchenaid die daarnaast staat, staat sindsdien te verstoffen.
Ik heb dezelfde twijfel. Ik gebruikte die van mij best veel maar steeds minder. Hij is al van het aanrecht naar de kast verplaatst en staat daar nu voornamelijk niks te doen. Ik pak nu toch sneller de handmixer (maar deeg kneden deed ik er niet mee en met de handmixer doe ik dat ook niet).
drackie wijzigde dit bericht op 21-10-2025 20:09
25.00% gewijzigd
Ik heb jarenlang mijn keukenmachine op mijn verlanglijstje gehad. Uiteindelijk zo goed als nieuw gekocht van een oude vrouw die m te zwaar vond om uit haar keukenkastje te tillen. Ik heb m standaard op mijn aanrecht staan zodat m makkelijk kan gebruiken. Als ik m elke keer uit een kastje of berging moet pakken, zou ik m veel minder vaak gebruiken.
Irma_3110 schreef:
21-10-2025 19:47
Eigenlijk ben jij team "doe maar weg" om dan toe te slaan met " ik doe je een bod"? :clown:
😂 Ja, @TO zal ik je mijn Marktplaats account vast sturen? 😆

Ik wil eigenlijk ook gelijk een hele dure. Een KitchenAid in een specifieke kleur. En daarom doe ik het al jaren nooit, want luxeproduct, te duur, zonde om zo'n extravagante te nemen, etc.
Ik heb de mijne (ook zo'n dure&grote) verkocht op MP en ik heb hem nooit gemist.

Maar ik ben dan ook absoluut geen kok en ik vond het vooral veel gedoe om dat ding schoon te maken, en daarom stond hij al tijden stof te happen.
.
Barnsteen schreef:
21-10-2025 20:54
Ik heb de mijne (ook zo'n dure&grote) verkocht op MP en ik heb hem nooit gemist.

Maar ik ben dan ook absoluut geen kok en ik vond het vooral veel gedoe om dat ding schoon te maken, en daarom stond hij al tijden stof te happen.
Gelukkig zijn er nu keukenmachines waarvan de onderdelen in de vaatwasser kunnen.
Wij hebben bij de verhuizing ruim 2 jaar geleden alles bij zoon gelaten, behalve dat pasta ding, maar dat gebruikten we wekelijks. Nog geen gemis ervaren. Met een mixer met verschillende haken kun je net zoveel en voor uin of groente hakken gebruikte ik hem al nooit.
Afkoelen heeft gewerkt
Bij mij staat hij op het aanrecht wel een beetje in de weg. Ik gebruik hem eigenlijk nooit. Maar 20 jaar geleden was het mijn droom er een te hebben, en vorig jaar kon ik er goedkoop een kopen, en ik kijk er nog elke dag blij naar.
Ik maak nooit deeg. Maar ik gebruik mijn keukenmachine best vaak voor raspen en fijnhakken.
Harba lorifa
Voor de enkele keer dat ik deeg nodig heb doe ik het gewoon met de hand. Zoveel werk is dat niet.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven