Nieuwbouwhuis

15-12-2020 16:52 197 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij waren in de eerste instantie uitgeloot voor ons droomhuis in een nieuwbouw plan hier in de buurt. Na 2 weken dan toch het fantastische nieuws dat wij toch een optie hebben gekregen, omdat de andere mensen toch waren afgehaakt. En ook nog eens de woning van onze eerste keus zo blij!! Wij komen net bij de makelaar vandaan en hebben het meer en minder werk besproken en hij heeft materialen laten zien zo leuk allemaal. We hebben wel nog heel veel geduld nodig, want start bouw wordt ongeveer Juni volgend jaar en oplevering rond de bouwvak 2022. Klinkt nog erg ver weg, maar als wij in het nieuwe jaar zitten kun je toch zeggen volgend jaar zomer is de oplevering ongeveer.

Wij gaan deze week nog tekenen en naar onze financieel adviseur om de hypotheek te regelen.


Wij gaan ons eigen huis nog niet te koop zetten dus dat zal pas in 2022 worden. Spannend omdat je ook niet weet wat de huizenprijzen gaan doen, maar wij hebben nu een vrij lage hypotheek en huren wordt dan veel duurder dat is zonde.

Wie heeft er ook een nieuwbouw huis gekocht? En heeft zin om mee te schrijven?
Alle reacties Link kopieren
Ohh wat top. Gefeliciteerd!! :)
Alle reacties Link kopieren
Hier schuif ik even m'n stoeltje bij aan. Net een kavel gekocht en nu met verschillende aannemers in contact om alles af te wegen. Na dag één zie je door de bomen het bos al niet meer haha.

Maar leuk voor je! Nieuwbouw is het mooiste wat er is. Hoef je misschien wel nooit meer weg.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben in augustus 2018 nieuwbouw gekocht en eindelijk over 4 weken krijgen we de sleutel als de lockdown niet alsnog roet in t eten gooit.
Ons eigen huis hebben we afgelopen juli te koop gezet en dezelfde week verkocht. De overdracht is pas 2 maanden na de oplevering van ons eigen huis dus ook wij zijn er niet eerder uit gegaan.
Alle reacties Link kopieren
Daley71 schreef:
15-12-2020 17:28
Hier schuif ik even m'n stoeltje bij aan. Net een kavel gekocht en nu met verschillende aannemers in contact om alles af te wegen. Na dag één zie je door de bomen het bos al niet meer haha.

Maar leuk voor je! Nieuwbouw is het mooiste wat er is. Hoef je misschien wel nooit meer weg.
Wat spannend en wat komt er een hoop op je af he! Weten jullie al wat voor huis jullie willen laten bouwen?

Wij gaan van tussenwoning naar vrijstaand dus hopelijk een forever home idd.

Leuk dat je mee schrijft!
Alle reacties Link kopieren
truusperenat schreef:
15-12-2020 17:50
Wij hebben in augustus 2018 nieuwbouw gekocht en eindelijk over 4 weken krijgen we de sleutel als de lockdown niet alsnog roet in t eten gooit.
Ons eigen huis hebben we afgelopen juli te koop gezet en dezelfde week verkocht. De overdracht is pas 2 maanden na de oplevering van ons eigen huis dus ook wij zijn er niet eerder uit gegaan.
Wat heerlijk na zo'n lange tijd bijna verhuizen! Wat fijn te lezen dat jullie ook niet eerder jullie huis hebben verkocht en dat de verkoop zo snel is gegaan.

Als wij hem nu verkopen zijn wij hem idd zo kwijt. Het is een ruime tussenwoning waar je zo in kunt, maar je kunt niet in de toekomst kijken.

Jullie straks druk aan de klus? Wat laten jullie doen en wat gaan jullie zelf nog doen?

Wat hebben jullie voor vloer, keuken en wat op de muren gekozen?? Zo leuk om te lezen allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Alice2706 schreef:
15-12-2020 17:00
Ohh wat top. Gefeliciteerd!! :)
Bedankt!!!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben in 2017 een nieuwbouwhuis betrokken, en er liepen toen topics over. Was heel nuttig.
Wij zijn nog steeds heel blij, en het proces is tijdrovend maar heel leuk, once in a lifetime.
(al ben ik nu voor de tweede keer eerste bewoner van een huis).
Veel succes en plezier!
Alle reacties Link kopieren
Surebaby schreef:
15-12-2020 17:58
Wij hebben in 2017 een nieuwbouwhuis betrokken, en er liepen toen topics over. Was heel nuttig.
Wij zijn nog steeds heel blij, en het proces is tijdrovend maar heel leuk, once in a lifetime.
(al ben ik nu voor de tweede keer eerste bewoner van een huis).
Veel succes en plezier!
Wat leuk om te lezen dat jullie nog steeds heel blij zijn met jullie huis.

Ik heb dat oude topic idd al helemaal door gelezen en een heel stuk wijzer geworden haha. Daarom vond ik het zo leuk om nu een recent topic te openen om elkaar te helpen en te steunen bij eventuele tegenslagen.
Alle reacties Link kopieren
hopeful schreef:
15-12-2020 17:51
Wat spannend en wat komt er een hoop op je af he! Weten jullie al wat voor huis jullie willen laten bouwen?

Wij gaan van tussenwoning naar vrijstaand dus hopelijk een forever home idd.

Leuk dat je mee schrijft!
Hier een vergelijkbare situatie. Er is alleen geen we, alleen een ik. Momenteel woonachtig in een éénpersoons appartement en heb de keuze al gemaakt dat er een vrijstaande woonboerderij op komt te staan. Alleen die inrichting joh pfff... Welke deuren, kozijnen, tegels, kranen AAAHHH!! Nouja de hypotheek voor het huis moet eerst nog rond komen hoor, maar daar verwacht ik geen problemen mee.

Het is in elk geval spannend genoeg allemaal. Het bouwen kan pas beginnen in augustus volgend jaar, dus ik heb nog even.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd!
Super leuk een nieuwbouwhuis, één voordeel dat je heel veel dingen naar je zin kunt maken. Direct ook het nadeel; die keuzes zeg!
Wij hebben vorig jaar december binnen 3 dagen besloten en in juni de sleutel gekregen van ons nieuwbouwhuis. Na 2 maanden klussen eindelijk er in kunnen is wel het fijnste moment.

Tips:
- Bouwkundig expert inschakelen bij de oplevering, 35 euro jaarabo bij Vereniging Eigen Huis maar best veel profijt van gehad. Denk vooral ook aan de trapspijlen controleren. Bij ons viel er dus een trapspijl naar beneden.
- Als het weer kan ;) gewoon lekker gaan snuffelen overal en goed onderzoeken wat er is en wat je mooi/fijn vindt. Ga vooral ook bij mensen kijken hoe dingen uitvallen 'in het echt'.

Succes!!
Wat een stap om alleen te doen! Heb ik wel bewondering voor. Enerzijds misschien makkelijker qua keuzes, anderzijds komt wel álles op jouw schouders terecht. Mij/ ons houdt het idee tegen om met zo veel dingen tegelijk bezig te moeten zijn, ik zou het overzicht verliezen denk ik...
Alle reacties Link kopieren
Daley71 schreef:
15-12-2020 18:29
Hier een vergelijkbare situatie. Er is alleen geen we, alleen een ik. Momenteel woonachtig in een éénpersoons appartement en heb de keuze al gemaakt dat er een vrijstaande woonboerderij op komt te staan. Alleen die inrichting joh pfff... Welke deuren, kozijnen, tegels, kranen AAAHHH!! Nouja de hypotheek voor het huis moet eerst nog rond komen hoor, maar daar verwacht ik geen problemen mee.

Het is in elk geval spannend genoeg allemaal. Het bouwen kan pas beginnen in augustus volgend jaar, dus ik heb nog even.
Wat gaaf zeg een woonboerderij en wat spannend om dat alleen te doen. Zoveel keuzes idd spannend. Gelukkig heb je nog even.
Alle reacties Link kopieren
palmboom95 schreef:
15-12-2020 18:42
Gefeliciteerd!
Super leuk een nieuwbouwhuis, één voordeel dat je heel veel dingen naar je zin kunt maken. Direct ook het nadeel; die keuzes zeg!
Wij hebben vorig jaar december binnen 3 dagen besloten en in juni de sleutel gekregen van ons nieuwbouwhuis. Na 2 maanden klussen eindelijk er in kunnen is wel het fijnste moment.

Tips:
- Bouwkundig expert inschakelen bij de oplevering, 35 euro jaarabo bij Vereniging Eigen Huis maar best veel profijt van gehad. Denk vooral ook aan de trapspijlen controleren. Bij ons viel er dus een trapspijl naar beneden.
- Als het weer kan ;) gewoon lekker gaan snuffelen overal en goed onderzoeken wat er is en wat je mooi/fijn vindt. Ga vooral ook bij mensen kijken hoe dingen uitvallen 'in het echt'.

Succes!!
Bedankt voor de tips. Wat is jullie huis snel gebouwd zeg super fijn!!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Hopeful!

Ik schrijf graag mee. Wij hebben ons ingeschreven voor een kavel en hopen vlgd week ingeloot te worden voor ons 1e keuze (3 keuzes opgegeven).

Dit is mijn tweede vrije kavel, heb al ervaring met vrij bouwen.
Alle reacties Link kopieren
machathee schreef:
15-12-2020 19:51
Gefeliciteerd Hopeful!

Ik schrijf graag mee. Wij hebben ons ingeschreven voor een kavel en hopen vlgd week ingeloot te worden voor ons 1e keuze (3 keuzes opgegeven).

Dit is mijn tweede vrije kavel, heb al ervaring met vrij bouwen.
Thanks! Wat spannend zeg! Ik vond dat proces van wachten erg heftig! Gaan jullie nu totaal iets anders laten bouwen dan de vorige keer?
Alle reacties Link kopieren
Jazeker Hopeful, de situatie is nu compleet anders. Toentertijd gebouwd op een groot gezin, inmiddels is het merendeel van de kinderen uitgevlogen. Nog 1 zoon van 11 thuis. Inmiddels weet ik dat ik vooral veel leefruimte wil beneden, een praktijkruimte en max 3 slaapkamers, waarvan 1 met inloopkast. Veel grond willen we ook niet meer, een stukje van 600m2 is ruim voldoende. Zolang ik maar uitzicht heb.

Mocht 1 van de kavels niet door gaan dan kunnen we uitwijken naar een ander plan, welke in februari pas in verkoop komt. Wel veel grootschaliger, veel meer kavels (daar 64, huidige optie 16). Ik houd zelf wat minder van die grootschalige projecten, dus ik hoop dat we ingeloot worden.

Na veel georiënteerd te hebben op internet hebben we min of meer besloten om te bouwen met een bedrijf als Groothuisbouw of Selekthuis. In de omgeving hier worden veel vrijstaande woningen door hen gebouwd; je ziet amper een plaatselijke aannemer een vrijstaande woning bouwen.
Alle reacties Link kopieren
Daley71 schreef:
15-12-2020 17:28
Hier schuif ik even m'n stoeltje bij aan. Net een kavel gekocht en nu met verschillende aannemers in contact om alles af te wegen. Na dag één zie je door de bomen het bos al niet meer haha.

Maar leuk voor je! Nieuwbouw is het mooiste wat er is. Hoef je misschien wel nooit meer weg.
Gefeliciteerd!

Jullie kiezen bewust voor (plaatselijke) aannemers? Heb je al een ontwerp? Of weten jullie globaal welk soort huis jullie willen en laat je op die basis een berekening maken?
Alle reacties Link kopieren
machathee schreef:
16-12-2020 08:50
Jazeker Hopeful, de situatie is nu compleet anders. Toentertijd gebouwd op een groot gezin, inmiddels is het merendeel van de kinderen uitgevlogen. Nog 1 zoon van 11 thuis. Inmiddels weet ik dat ik vooral veel leefruimte wil beneden, een praktijkruimte en max 3 slaapkamers, waarvan 1 met inloopkast. Veel grond willen we ook niet meer, een stukje van 600m2 is ruim voldoende. Zolang ik maar uitzicht heb.



Spannend voor je duimen maar!
Mocht 1 van de kavels niet door gaan dan kunnen we uitwijken naar een ander plan, welke in februari pas in verkoop komt. Wel veel grootschaliger, veel meer kavels (daar 64, huidige optie 16). Ik houd zelf wat minder van die grootschalige projecten, dus ik hoop dat we ingeloot worden.

Na veel georiënteerd te hebben op internet hebben we min of meer besloten om te bouwen met een bedrijf als Groothuisbouw of Selekthuis. In de omgeving hier worden veel vrijstaande woningen door hen gebouwd; je ziet amper een plaatselijke aannemer een vrijstaande woning bouwen.
600m2 is een mooi stukje hoor.

Wij krijgen een vrijstaand huis op 485 m2 dus ook heerlijk. Gaan de woning verlengen met 2.10 zowel beneden als boven, dus dat is top!

Bij jullie geen problemen om een aannemer/bouwer te vinden? Dat is hier wel een probleem heb ik begrepen.

Spannend voor jullie duimen maar!
Alle reacties Link kopieren
ik schrijf ook graag mee. Hebben in oktober een nieuwbouwhuis gekocht. Hopelijk wordt de grond in februari gegund en kunnen ze gaan bouwen. Ruwbouw opties zijn inmiddels doorgegeven. Waren net begonnen met uitzoeken keuken en badkamer. Zijn laat ingestapt door een vrijgekomen hoekhuis en daardoor zijn de tijden om alles uit te zoeken kort. 25 Jan moeten we tekeningen voor badkamer en keuken er liggen, maar nu mogen we niet meer naar de showrooms. Benieuwd of het allemaal gaat lukken.

@hopefull, leuk dat het bij jullie ook gelukt is!
Alle reacties Link kopieren
guria schreef:
16-12-2020 16:17
ik schrijf ook graag mee. Hebben in oktober een nieuwbouwhuis gekocht. Hopelijk wordt de grond in februari gegund en kunnen ze gaan bouwen. Ruwbouw opties zijn inmiddels doorgegeven. Waren net begonnen met uitzoeken keuken en badkamer. Zijn laat ingestapt door een vrijgekomen hoekhuis en daardoor zijn de tijden om alles uit te zoeken kort. 25 Jan moeten we tekeningen voor badkamer en keuken er liggen, maar nu mogen we niet meer naar de showrooms. Benieuwd of het allemaal gaat lukken.

@hopefull, leuk dat het bij jullie ook gelukt is!
Wat balen zeg! Hopelijk gaat de boel 19 Januari weer open en gaat het uitzoeken van de keuken en badkamer voorspoedig. Hebben jullie al een idee wat jullie willen??

Ja zo blij dat het gelukt is. Wij gaan volgende week de opties voor de ruwbouw doorgeven!
Leukleuk! Wij hebben ook een nieuwbouwhuis gekocht. Ze zijn nu bezig met de fundering, dus alle opties etc. al geregeld. Destijds ook geprobeerd mee te schrijven met een topic. Alleen bloedde dat een tikje dood. Ik merk toch dat ik het altijd lastig vind om het bij te houden op een forum.
Alle reacties Link kopieren
hilo schreef:
16-12-2020 19:09
Leukleuk! Wij hebben ook een nieuwbouwhuis gekocht. Ze zijn nu bezig met de fundering, dus alle opties etc. al geregeld. Destijds ook geprobeerd mee te schrijven met een topic. Alleen bloedde dat een tikje dood. Ik merk toch dat ik het altijd lastig vind om het bij te houden op een forum.
Wat leuk dat ze zijn begonnen! Loopt het tot nu toe volgens planning? En wanneer is de verwachte oplevering?

Leuk om ervaringen enz uit te wisselen!
Alle reacties Link kopieren
Even topic weer omhoog halen, voordat het dood bloedt, zoals Hilo schrijft.

Morgen is de verloting voor onze eerste kavel keuze. Toch nog 7 gegadigden....Had ik niet verwacht om eerlijk te zijn. Hoe het dan gaat met onze tweede en derde keuze weet ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Wat spannend zeg! Hopelijk zitten jullie erbij! Duimen maar.

Wij hebben vandaag het meer en minder werk besproken.. helemaal een moe hoofd ervan! Zoveel opties en mogelijkheden... bij thuiskomst toch nog een keer alles op een rijtje aan het zetten want tijdens zo'n gesprek klinkt alles prachtig en onmisbaar haha prijzen liegen er niet om dus toch nog even kritisch kijken en schrappen wat niet perse nu hoeft

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven