Nieuwe bank en vier katten...
dinsdag 21 oktober 2025 om 12:33
Nou ja, in het kort, hoe zorgen we ervoor dat die ettertjes onze nieuwe bank niet gaan slopen?
We zijn al bewust voor een goedkope bank gegaan, maar dan nog, het zou leuk zijn als ze hun manicures niet op de bank doen. We hebben al meerdere krabplekken in huis, maar ja, katten hè.
Gouden tip? Gewoon woonkamerdeur dicht houden?
We zijn al bewust voor een goedkope bank gegaan, maar dan nog, het zou leuk zijn als ze hun manicures niet op de bank doen. We hebben al meerdere krabplekken in huis, maar ja, katten hè.
Gouden tip? Gewoon woonkamerdeur dicht houden?
dinsdag 21 oktober 2025 om 12:52
Je kan van die plastic platen kopen om je bank te beschermen.Mighty_Macaw schreef: ↑21-10-2025 12:48Mmmfh onze bank lijkt op een krabpaal qua materiaal (maar dan zachter uiteraard)![]()
Zoiets: https://amzn.eu/d/gR7OLt7
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
dinsdag 21 oktober 2025 om 12:55
Wij hebben een bank met Alcantara stof (5 katten hier). Die is 20 jaar meegegaan zonder halen of krassen. Maar omdat de zittingen niet meer lekker zaten hebben we de hele bank opnieuw laten bekleden en met nieuwe zittingen e.d. Is een Leolux.
Maar Alcantara stof is ook gewoon verkrijgbaar in het wat minder dure segment. Daarbij is het supersimpel schoon te maken. Nat doekje over een vlek en klaar. Zie wat AI erover zegt:
Alcantara is een goede keuze voor huishoudens met katten, omdat het een duurzaam, synthetisch materiaal is dat beter bestand is tegen krassen dan echt suède of sommige andere stoffen. De dichte weving van de microvezels maakt het slijtvast en de vlekbestendige eigenschappen maken het makkelijk schoon te maken, waardoor het een praktische optie is.
Voordelen van Alcantara bij katten
Krasbestendig: Door de dichte weving van de ultradunne microvezels is Alcantara beter bestand tegen krassen dan veel andere stoffen.
Vlekbestendig: Gemorste vloeistoffen worden niet snel opgenomen, wat je meer tijd geeft om ongelukjes op te ruimen voordat ze vlekken worden.
Duurzaam: Alcantara is een sterk en slijtvast materiaal, ideaal voor intensief gebruik.
Maar Alcantara stof is ook gewoon verkrijgbaar in het wat minder dure segment. Daarbij is het supersimpel schoon te maken. Nat doekje over een vlek en klaar. Zie wat AI erover zegt:
Alcantara is een goede keuze voor huishoudens met katten, omdat het een duurzaam, synthetisch materiaal is dat beter bestand is tegen krassen dan echt suède of sommige andere stoffen. De dichte weving van de microvezels maakt het slijtvast en de vlekbestendige eigenschappen maken het makkelijk schoon te maken, waardoor het een praktische optie is.
Krasbestendig: Door de dichte weving van de ultradunne microvezels is Alcantara beter bestand tegen krassen dan veel andere stoffen.
Vlekbestendig: Gemorste vloeistoffen worden niet snel opgenomen, wat je meer tijd geeft om ongelukjes op te ruimen voordat ze vlekken worden.
Duurzaam: Alcantara is een sterk en slijtvast materiaal, ideaal voor intensief gebruik.
dinsdag 21 oktober 2025 om 12:59
Maar goed, je hebt de bank dus al. Dus dat was een tip voor de volgende. Wij hebben twee enorme krab 'torens' met per stuk veel mandjes en plateautjes. Maar onze woonkamer en keuken zijn samen al 85m2. Ze krabben dus gelukkig nooit aan de bank. Ik denk dat een plantenspuit het beste werkt in jouw geval
dinsdag 21 oktober 2025 om 12:59
Ze hebben al een nieuwe bank (besteld). Beetje koe in de kont kijken dit.BuzzieBee schreef: ↑21-10-2025 12:55Wij hebben een bank met Alcantara stof (5 katten hier). Die is 20 jaar meegegaan zonder halen of krassen. Maar omdat de zittingen niet meer lekker zaten hebben we de hele bank opnieuw laten bekleden en met nieuwe zittingen e.d. Is een Leolux.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
dinsdag 21 oktober 2025 om 13:03
Dit is wel het proberen waard, niet duur ook en reviews ook ok.Moiren schreef: ↑21-10-2025 12:52Je kan van die plastic platen kopen om je bank te beschermen.
Zoiets: https://amzn.eu/d/gR7OLt7
Het is gewoon een goedkope bank van Jysk, maar goed, ik wil hem toch wel graag mooi houden. En dan tzt investeren we wel in een betere bank.
dinsdag 21 oktober 2025 om 13:07
Geloof me, we hebben de meest prachtige torens en speeldingen en een grote catio zodat ze ook naar buiten kunnen. De kinderen klagen regelmatig dat we meer geld uitgeven aan de katten dan aan hun.BuzzieBee schreef: ↑21-10-2025 12:59Maar goed, je hebt de bank dus al. Dus dat was een tip voor de volgende. Wij hebben twee enorme krab 'torens' met per stuk veel mandjes en plateautjes. Maar onze woonkamer en keuken zijn samen al 85m2. Ze krabben dus gelukkig nooit aan de bank. Ik denk dat een plantenspuit het beste werkt in jouw geval
dinsdag 21 oktober 2025 om 13:11
Mijn kat is ook een lul.
dinsdag 21 oktober 2025 om 13:15
Ik heb een klein krabpaaltje tegen de bank aanstaan (naast de grote krabpalen die door het huis staan),althans daar begint ie, hij maakt nog weleens een reisje, geen gekrab aan de bank, vooral niet nu ze niet onder deze bank doorkan, eerst ging ze eronderdoor en greep zich dan aan de onderkant vast om verder te schuiven/vliegen
dinsdag 21 oktober 2025 om 13:15
Mighty_Macaw schreef: ↑21-10-2025 13:03Dit is wel het proberen waard, niet duur ook en reviews ook ok.
Die dingen werken best goed; ik heb ze aan de onderkant van een stoel geplakt waar mijn kat steeds aan zat te krabben; werkt goed!
dinsdag 21 oktober 2025 om 13:16
Ik ga het gewoon proberen, en dan inderdaad ook de ouderwetse plantenspuit erbij.MissUnderstood schreef: ↑21-10-2025 13:15Die dingen werken best goed; ik heb ze aan de onderkant van een stoel geplakt waar mijn kat steeds aan zat te krabben; werkt goed!
dinsdag 21 oktober 2025 om 13:24
Hier ook vier katten, maar zij krabben echt nooit aan meubelen! Vroeger hadden we wel van die grijze geweven hoekbanken in zo’n gemêleerde stof, beetje geweven als tweed. Nou die krabde ze helemaal kapot, vreselijk was dat. Nu hebben we inderdaad velours banken van een hele dikke stof, dat vinden ze niks. En inderdaad het hele huis vol met krabplankjes, klim mogelijkheden en mandjes. Ze kunnen het hele huis door bij ons aan trapjes en plankjes. Maar dat hebben jullie al lees ik.
dinsdag 21 oktober 2025 om 13:35
de mijne zijn hufters, vooral de katerMighty_Macaw schreef: ↑21-10-2025 13:16Alle katten toch?
Kijk maar naar de duizenden "my cat is a jerk" memes online. Volkomen normaal en dat maakt ze ook zo leuk.
dinsdag 21 oktober 2025 om 13:41
Die van mij krabben niet aan meubels gelukkig (wel de deurmat over de kruipruimte en de krabpalen, maar ik heb er toch ook twee etters bij. Een die vergeet dat ze al heeft gegeten en de hele dat door zeikt om eten (maar goed, 15 en dus wellicht al wat dementerend) en een die ondanks ruim op tijd met vier maanden oud gecastreerd toch territorium behoefte heeft en zo nu en dan even tegen de TV of een muur, of de gordijnen sproeit tot frustrerend aan toe. Maar die laatste blijft hoe dan ook mijn allergrootste kattenliefde ook. Hij is nu 8 en het lijkt erop alsof ie eindelijk wat minder bewijsdrang heeft en ik klop het even af, het is nu al maanden 'rustig' en geen sproeigedrag meer.
Oh en nog een eikel die nooit weet of ie nu naar binnen of buiten wil. Een kattenluik hebben we niet (kan ook best moeilijk) dus speel ik de hele dag portier voor hem bij de schuifpui. Kortom, het zijn allemaal eikels. Gelukkig zijn ze vaker lief dan dat het eikels zijn.
Oh en nog een eikel die nooit weet of ie nu naar binnen of buiten wil. Een kattenluik hebben we niet (kan ook best moeilijk) dus speel ik de hele dag portier voor hem bij de schuifpui. Kortom, het zijn allemaal eikels. Gelukkig zijn ze vaker lief dan dat het eikels zijn.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in