Nieuwe vaatwasser kopen
zaterdag 9 maart 2019 om 17:30
Zou je zeggen, maar eerst ovenschaal en dan schuin een ruim 10 liter pan erop is gauw te hoog en dat kan door ontbrekende besteklade nu wel. Ook een grote wok geen probleem nu.Whomi schreef: ↑09-03-2019 17:04Hoger doorstapelen is toch helemaal niet handig? Dan staan spullen op/over elkaar en heb je kans dat het niet goed schoon wordt. In onze vaatwasser kan de besteklade ook op verschillende dieptes zetten en ik heb nog nooit gehad dat bestek niet schoon was. In tegenstelling tot in een bestekbakje. Daar kwam nog wel eens wat vies water in dat dan stukjes groente ofzo achter liet op het bestek in het mandje.
De bovenste korf voor kopjes enz kan bij ons op 3 standen, dus ik kan daar genoeg mee afwisselen zodat altijd alles erin past zonder te hoeven stapelen. Ik kan er vaat van 2 dagen van 3 personen prima in kwijt, mits ik niet ook de airfryer bak en mand erin heb. Die nemen veel plek in altijd.
zaterdag 9 maart 2019 om 19:05
Ovenschalen doe ik in de bovenste korf, past altijd. En ik heb bijna nooit grote pannen. Het ligt er dus ook aan wat je gebruikt qua pannen enz. Ik krijg er nu iig meer in dan in een vaatwasser met bestekbakje.slobberbone schreef: ↑09-03-2019 17:30Zou je zeggen, maar eerst ovenschaal en dan schuin een ruim 10 liter pan erop is gauw te hoog en dat kan door ontbrekende besteklade nu wel. Ook een grote wok geen probleem nu.
zaterdag 9 maart 2019 om 19:28
De horror!
zaterdag 9 maart 2019 om 20:10
Met een fulltime baan en een groot gezin met aanschuivers + veel familie/vrienden-etentjes thuis zit ik
na het koken en het eten liever lekker mindfull op de bank
zondag 10 maart 2019 om 09:20
Ik heb hiervoor een gehad met besteklade en daar ging aanmerkelijk minder in. Kun je ook zien ruimte die besteklade extra in neemt. Wij hebben zulke grote ovenschalen die passen niet in de bovenste korf en zijn er meerdere (6 personen)
zondag 10 maart 2019 om 09:45
Dat zeg ik, ligt er ook aan wat je erin doet. Ik krijg er nu meer in dan in 1 met een bestekbak. Jij niet. Prima.slobberbone schreef: ↑10-03-2019 09:20Ik heb hiervoor een gehad met besteklade en daar ging aanmerkelijk minder in. Kun je ook zien ruimte die besteklade extra in neemt. Wij hebben zulke grote ovenschalen die passen niet in de bovenste korf en zijn er meerdere (6 personen)
Mijn man roept altijd dat dingen er niet in passen. Dan staan er nog 2 pannen en wat borden en dat past volgens hem niet. Ik Tetris ff met het servies en past daarna prima
maandag 11 maart 2019 om 14:29
Ik heb doordat de onze af en aan stuk was zeker 3 maanden zonder vaatwasser gedaan en ben blij dat ik er weer 1 heb, ondanks dat er iets minder in kan.
Een 10-liter pan heb ik niet, had er wel 1 van 7 liter en die paste gewoon in de vaatwasser met besteklade. De wok doe ik er nooit in, die heeft een anti aanbak laag en die kun je beter niet in de vaatwasser doen. Overigens, bij mijn oude vaatwasser (een Bosch) kon ik een deel van de bordenrekjes plat leggen, dat kan bij deze ook niet en dat scheelt ook in wat je kwijt kunt.
maandag 11 maart 2019 om 14:33
Dat doen we hier ook wel, maar die pannen gaan er toch echt als eerste in. Want dan kun je idd meer tetrissen. En ja, dan kan het voorkomen dat er 2 kopjes blijven staan, maar dat is dan altijd nog minder dan 2 pannen. En die kunnen er of de volgende keer bij in of ik moet toch nog een sopje maken en dan was ik die kopjes er gewoon even bij af.Whomi schreef: ↑10-03-2019 09:45Dat zeg ik, ligt er ook aan wat je erin doet. Ik krijg er nu meer in dan in 1 met een bestekbak. Jij niet. Prima.
Mijn man roept altijd dat dingen er niet in passen. Dan staan er nog 2 pannen en wat borden en dat past volgens hem niet. Ik Tetris ff met het servies en past daarna primahet verschilt ook gewoon per persoon hoe goed je hem in kan ruimen blijkbaar.
maandag 11 maart 2019 om 14:38
Ik heb net 2 maanden een nieuwe Siemens, de oude heeft het 14 jaar gedaan dus ik mag niet klagen. Nu 1 met een besteklade ipv mandje en hoewel ik de eerste week echt moest wennen ben ik nu helemaal om ! Ik kan in de bovenste korf meer kwijt omdat er niet meer een sproeier aan de bovenkant zit en doordat er geen bestekmandje meer is kan ik 3 couverts extra kwijt. Hij kostte in de aanbieding 497 euro dus net binnen je budget.
Lees net je op nog eens zie dat je een vrijstaande vaatwasser zoekt, ik heb een inbouw..
Lees net je op nog eens zie dat je een vrijstaande vaatwasser zoekt, ik heb een inbouw..
maandag 11 maart 2019 om 19:12
Het lijkt mij afhankelijk van je gezinssituatie en/of pannengebruik wat het handigste is qua bestek. Ik heb nu een besteklade maar vind het een gefriemel. Ligt aan mezelf, hoor, alles moet recht liggen en seau.
Energiezuinig en geluidsarm is de machine zeer zeker. Het maakt me daarbij niet uit dat het eco programma heel lang duurt. Als je een keer haast hebt kies je voor een snel programma.
Na een Bosch, Miele en Bauknecht heb ik nu een Siemens. De beste tot nu toe, zeker qua stilte. Deze was vorig jaar in de aanbieding bij Bol voor 1000 euro. Prijs komt mede door de aluminium buitenkant. Als je gewoon een witte neemt zal die goedkoper zijn.
Energiezuinig en geluidsarm is de machine zeer zeker. Het maakt me daarbij niet uit dat het eco programma heel lang duurt. Als je een keer haast hebt kies je voor een snel programma.
Na een Bosch, Miele en Bauknecht heb ik nu een Siemens. De beste tot nu toe, zeker qua stilte. Deze was vorig jaar in de aanbieding bij Bol voor 1000 euro. Prijs komt mede door de aluminium buitenkant. Als je gewoon een witte neemt zal die goedkoper zijn.
vrijdag 15 maart 2019 om 10:34
vrijdag 15 maart 2019 om 11:01
Ik zou een Siemens kopen. Hele goede ervaringen mee, ook in mijn omgeving.
Energie- en waterzuinig is vooral ook een kwestie van welk programma en welke temperatuur je selecteert.
Binnen je budget van 500 euro kun je al een Siemens aanschaffen. Vaak zijn er ook goede aanbiedingen waardoor je ook de duurdere modellen binnen je budget kunt aanschaffen.
Energie- en waterzuinig is vooral ook een kwestie van welk programma en welke temperatuur je selecteert.
Binnen je budget van 500 euro kun je al een Siemens aanschaffen. Vaak zijn er ook goede aanbiedingen waardoor je ook de duurdere modellen binnen je budget kunt aanschaffen.
vrijdag 15 maart 2019 om 11:39
De besteklade heb ik er binnen ene paar weken uitgegooid.
Wat een onding.
Ik heb er echt geen geduld voor om al het bestek ( en hier wordt veel bestek gebruikt) in de richeltjes te leggen.
Bovendien kon ik juist minder kwijt, hogere glazen passen er niet onder en als ik de lade onder de besteklade lager zette, passen daar de pannen weer niet onder.
Ook werd de vaat minder schoon leek het, alsof door de besteklade het water niet goed genoeg vanaf de bovenkant de vaat onder de besteklade raakte.
Nadeel is idd van die zuinige apparaten dat de vaat niet altijd goed schoon is.
Wat een onding.
Ik heb er echt geen geduld voor om al het bestek ( en hier wordt veel bestek gebruikt) in de richeltjes te leggen.
Bovendien kon ik juist minder kwijt, hogere glazen passen er niet onder en als ik de lade onder de besteklade lager zette, passen daar de pannen weer niet onder.
Ook werd de vaat minder schoon leek het, alsof door de besteklade het water niet goed genoeg vanaf de bovenkant de vaat onder de besteklade raakte.
consuelabananahammok wijzigde dit bericht op 15-03-2019 13:30
0.86% gewijzigd
vrijdag 15 maart 2019 om 13:13
consuelabananahammok schreef: ↑15-03-2019 11:39De bestgeklede heb ik er binnen ene paar weken uitgegooid.
Wat een onding.
Ik heb er echt geen geduld voor om al het bestek ( en hier wordt veel bestek gebruikt) in de richeltjes te leggen
Bovendien kon ik juist minder kwijt, hogere glazen pasten er niet onder en als ik de lade onder de besteklade lager zetten, paste daar de pannen weer niet onder.
Miele Professional
vrijdag 15 maart 2019 om 14:41
Ik vind de besteklade juist geweldig. Veel en veel sneller dan een bak, minder diep bukken en bestek wordt ook veel schoner. Hier passen de glazen er prima onder overigens. Pannen doe ik nooit in de vaatwasser, dan moet ik meer dan 1 keer per dag gaan wassen en daar heb ik geen zin in.consuelabananahammok schreef: ↑15-03-2019 11:39De besteklade heb ik er binnen ene paar weken uitgegooid.
Wat een onding.
anoniem_380947 wijzigde dit bericht op 15-03-2019 17:32
0.21% gewijzigd
vrijdag 15 maart 2019 om 15:48
Ik heb al jaren een besteklade (miele) en in vakantiehuisjes ofzo erger ik me altijd zo aan die bestekmandjes waardoor je veel minder borden of pannen kwijt kunt.
Ik ben een meester in vaatwassers inruimen en ik heb nog nooit last gehad van het gebrek aan hoogte door de besteklade.
Maar misschien is de miele besteklade wel anders dan die van andere vaatwassers. Ik vind bijv ook in andere vaatwassers dat ik weinig kopjes en schaaltjes kwijt kan op de middelste lade (erboven de besteklade en eronder de pannen/borden), vaak ook omdat daar een stuk buis dwars zit.
Overigens doe ik ook OCD het bestek sorteren in de richeltjes, dat is met uitruimen zo makkelijk.
Ik ben een meester in vaatwassers inruimen en ik heb nog nooit last gehad van het gebrek aan hoogte door de besteklade.
Maar misschien is de miele besteklade wel anders dan die van andere vaatwassers. Ik vind bijv ook in andere vaatwassers dat ik weinig kopjes en schaaltjes kwijt kan op de middelste lade (erboven de besteklade en eronder de pannen/borden), vaak ook omdat daar een stuk buis dwars zit.
Overigens doe ik ook OCD het bestek sorteren in de richeltjes, dat is met uitruimen zo makkelijk.
vrijdag 15 maart 2019 om 18:46
Dat sorteren van bestek doet mijn man dus niet. Zo irritant!! Maar ik ben dus ook een meester in het inruimen van de vaatwasser. Ik krijg altijd alles erin en heb ook nooit gedoe dat dingen niet in de korf passen ofzo. Ik blijf ook bezig met schuiven tot alles erin zit. Het moet passen! Dan verstel ik de bovenste korf weer, daar een pan in, onderin weer andere dingen enz. Ik rust niet voor het erin zit
vrijdag 15 maart 2019 om 22:14
Ik heb meer van dat soort trekjes
zaterdag 16 maart 2019 om 15:07
Ik overweeg inderdaad een Siemens.Boogschutter10 schreef: ↑15-03-2019 11:01Ik zou een Siemens kopen. Hele goede ervaringen mee, ook in mijn omgeving.
Of een AEG, ik ben er nog niet uit.
Het liefst zou ik een Miele of Bauknecht kopen, maar die zijn mij te duur.
Heb besteklade vs bestekbak nog te overdenken. Heb met beiden wel ervaring. Het handige van een bestekbak vind ik dat je die er uit kan halen. Nadeel van lade vind ik dat het sorteren en netjes neerleggen en eruit halen per stuk veel tijd kost.
zaterdag 16 maart 2019 om 15:30
Siemens is wel de betere, beter dan aeg en bauknecht ( echt de mindere machine) en ook miele is ook niet veel beter dan beste Siemens maar wel veel duurder.La_Rico schreef: ↑16-03-2019 15:07Ik overweeg inderdaad een Siemens.
Heb besteklade vs bestekbak nog te overdenken. Heb met beiden wel ervaring. Het handige van een bestekbak vind ik dat je die er uit kan halen. Nadeel van lade vind ik dat het sorteren en netjes neerleggen en eruit halen per stuk veel tijd kost.
zaterdag 16 maart 2019 om 17:33
La_Rico schreef: ↑16-03-2019 15:07Ik overweeg inderdaad een Siemens.
Ik vind dat sorteren echt meevallen hoor, zoveel tijd kost dat niet. En ik hoef niet het schone bestek te sorteren.
En het wordt wel beter schoon dan in een mandje.
Ik heb dubbel OCD dan, ik doe alles passen en meten, totdat alles erin zit en daarnaast dus ook bestek sorteren.
zaterdag 16 maart 2019 om 19:25