Op het station iets kopen (planten)

03-05-2011 12:05 13 berichten
Eigenlijk een tuinvraag, misschien een rare.

Ik wil kruidenplanten kopen voor de tuin, als kado voor een vriend. (hij vroeg tuinplanten)

Ik heb geen tuincentrum dichtbij zitten en niet veel tijd om stuk te rijden voor tuincentrum. Komende dagen veel afspraken dus het kado lijkt er bij in te schieten.

De markt is een optie maar komt ook niet zo goed uit.

Ik vroeg me af: Op stations zitten vaak ook winkels met bloemen / planten, zou je daar ook kruidenplanten voor de tuin kunnen kopen?

Ik reis met de trein tussen Utrecht en Den Helder (ongeveer). Wie weet waar ik kruidenplanten kan kopen?

(dus niet van die supermarktkruiden maar grotere planten die lang goed blijven)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat nog nooit bij stations gezien.

Misschien is het een optie om iemand die wel in de buurt woont van een tuincentrum(keten) daar een bon te laten halen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Volgens mij verkopen ze die niet op het station.

Ken alleen de bloemenzaken in Utrecht en amsterdam op t station en die verkopen alleen boeketten en kamerplanten.
Bij Utrecht zit inderdaad zo'n plantenzaak. Ik denk niet dat ze daar kruidenplanten hebben, maar who knows. Ik zou ze gewoon even bellen om te vragen.
mijn mega biesloken komen allemaal uit 1 potje van de aldi.
je hebt zeker je afspraak vóór zaterdag?

anders de plantenmarkt op het janskerkhof
quote:Moonlight82 schreef op 03 mei 2011 @ 12:05:

Ik heb geen tuincentrum dichtbij zitten en niet veel tijd om stuk te rijden voor tuincentrum. Komende dagen veel afspraken dus het kado lijkt er bij in te schieten.

De markt is een optie maar komt ook niet zo goed uit.

En er zit ook geen bloemenzaak in de buurt waar je ze kunt kopen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
In Amsterdam op het station kun je allerlei plantjes en kruiden en zelfs paddestoelachtigen kopen ,maar weet niet of jouw vriend dit kan waarderen... :-)
Op het station in Den Helder heb ik wel eens een aardbeienplant gekocht. Maar veel meer dan dat moet je er niet verwachten hoor.

De AH (Meeuwenstraat) heeft wel leuke kweekbakjes met kruiden die je zelf kan opkweken.
De hema verkoopt wel zakjes met zaden! die zit in utrecht redelijk dichtbij het station
Utrecht kanaalsstraat (5min lopen station) zit een bloemenzaak die ook (wat) tuinplantjes heeft. Zoiets?
Ok kanaalstraat is een optie.

Ik heb een bon overwogen maar kon niet vinden welk tuincentrum zij in de buurt hebben zitten. Vind een bon geen leuk kado als ze er nog 30 km voor moeten rijden.

Vermoedelijk hebben ze daar een andere keten tuincentra dan hier.

Plantenmarkt Janskerkhof is ook een goed idee.

Ze zijn niet zo van de paddenstoelachtigen geloof ik

Bedankt voor het meedenken.
Misschien een VVV-Bon? die kun je bijna overal inleveren toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven