Opruimen/schoonmaken in je eigen tempo - klets

06-08-2020 16:39 1565 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is misschien een beetje warm om schoon te maken.... maar het is hier wel heel hard nodig. Leek me leuk een kletstopic aan te maken.

Volg je Flylady of een andere methode dan ben ik daar wel benieuwd naar. Of naar leuke youtube filmpjes.

Ik ben nu bezig een hotspot aan te pakken en daarnaast de was en afwas weg te werken. De hotspot van vandaag zijn de tassen die rondslingeren met rommeltjes/bonnetjes/ etc er in.

Even kijken in hoeverre het komende dagen binnen nog te doen is. Maar vandaag maak ik een mooi begin. Wie doet er mee?
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ieb ik vind dat je best wat gedaan hebt hoor, voor als je zo moe bent.

Watervrouw, wat een leuke site. Ik ga eens kijken of dat hier in de buurt zit (en momenteel geopend is)

IBIopviva schreef:
17-10-2020 19:20
Geldzorgen zijn gewoon zo rot want belemmerd werkelijk alles wat je doet. Afleiding zoeken is ook vaak lastig. Fijn dat je wat hulp wellicht gaat krijgen!
Precies. Ik hoor van zoveel mensen deze week dat ze het precies begrijpen. Ik snap niet waarom dat met de arts zo'n welles nietes werd. We hadden het over wat me op dit moment bezig houdt. Nou.... die kapotte vaatwasser en die bijna-kapotte koelkast. Nou, toen kwam dus of ik niet had kunnen sparen voor zulke dingen. Maar het zijn niet alleen deze dingen... het is de wasmachine, mijn matras.... een mens kan niet meer zonder smartphone, ik kan niet zonder fiets... de angst dat het kapot gaat of gejat wordt.

Hij kan zich het gewoon niet voorstellen denk ik. Want later in het gesprek ging het over sporten en begon hij over een zwemabonnement en een racefiets.

Het is niet dat mijn geld op is, maar de laatste weken voel ik de angst voor als het wel op is. En ik zie dat veel mensen dat wel kennen.
Je kunt méér.
Nummer*Zoveel schreef:
15-10-2020 15:57
Ik ben de hele week al ziek (hoofdpijn en buikpijn), dus vandaar even weinig puf om op iedereen te reageren. Maar hierbij een dikke :hug: voor iedereen die dat even goed kan gebruiken.
Veel beterschap, NZ, ik hoop dat je je inmiddels weer wat beter voelt :hug:
Over kleding wegdoen gesproken... vorig weekend had ik op zolder een aantal uur doorgebracht met uitsorteren en 'afscheid nemen' van de kleding die echt niet meer gaat passen of die het net niet is voor me. Ik was van plan om alles naar de kringloop te brengen maar een vriendin tipte me Vinted, ik dacht voor de gein er toch eens een paar laarzen op te zetten die ik vorige week (wéér... zucht) tegenkwam en nooit meer ga passen. En wat denk, binnen een paar uur verkocht! (weliswaar klein prijsje, maar toch) Dit werkt gewoon wel joh, echt zoveel beter dan Marktplaats.
Ik heb wel de 2 allergoedkoopste verzendbedrijven uitgezet als optie, daarmee haken veel potentiele franse kopers wel af maargoed ik heb sowieso geen zin om voor 1 blouse van 2,50 een pakketje in te pakken en weg te brengen. Dan kopen ze maar lekker 5 blousen tegelijk dan is het een andere verhaal.
Lang verhaal kort, vandaag samen met man een hele logistieke operatie gedaan en een plek in de woonkamer gemaakt waar ik de kleding goed kon fotograferen op een kledingrek.
Man heeft ondertussen alle kleding en spullen die toch wel al gelijk naar de kringloop mochten, weggebracht. Een grote tas speelgoed hebben we aan mensen in de buurt gegeven (vluchtelingengezin)
En zo is het ineens een mega prdocutieve dag (in pyjama :lol: ) geweest.
Ik heb inmiddels de grootste bulk op Vinted staan en alweer best wat dingen verkocht, morgen plemp ik de rest erop en dan kan ik de komende weken veel pakketjes gaan klaarmaken en wegbrengen. Levert het (behalve een heleboel werk) toch nog wat geld op, kunnen het goed gebruiken met de verbouwing volgend jaar.

Dat brengt me op dat ik me enigzins nu schaam dit te schrijven want ik heb je bericht over de psychiater en zijn onbegrip net gelezen Moon-Alisa, ik begrijp je (gelukkig) wel echt, ik heb ook jaren moeten sappelen en weet hoe dat mentaal aan je vreet.

Mocht je het leuk vinden (geen idee of je van kleding houdt) en als je mijn maat hebt, (oke ik heb maat 38-40-42-44 erop staan) mag je wel wat dingen uitkiezen als er iets naar jouw smaak bij zit toevallig. Dan stuur ik die op mijn kosten naar je op, gewoon als kadootje, hopelijk geeft dat wat fijne energie.
Maar ik wil ook voorkomen dat mijn opruim-actie maakt dat jouw huis daardoor weer te vol slibt 8-) dus dat maakt me wat huiverig om voor te stellen maar ik doe het toch :hyper:
PB me maar als je mijn user name op Vinted wilt weten.

Lang verhaal kort, is onze zolder eindelijk opgeruimd!!! :cheer: De dingen die er nu nog liggen zijn uitgezocht en geordend en verhuizen netjes mee.
Het is nu echt tijd om te gaan slapen, gister ook al veel te lang op forum blijven hangen. Trusten!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ah wat lief Hobbelster! Ik zit rond maat 44.

En nogmaals, het is niet zo dat mijn geld helemaal op is. Maar de buffer wordt steeds kleiner. Ik hoop niet dat ik volgend jaar moet kiezen tussen tussen een wasmachine of een matras, bij wijze van spreken.
Dingen aannemen of het forum heeft best wel eens tot moeilijke situaties geleid. Ik hoop niet dat er mensen gaan zeggen: Hey kun je wel naar het theater, je zei toch dat je geen geld had? Dat soort dingen. Het is allemaal een keuze.

Wat fijn dat de zolder nu opgeruimd is! En leuk dat je Vinted gevonden hebt. Ik heb er wel eens gekeken, alleen al de foto's zijn zoveel beter dan op MP. Ik moet soms wel lachen wat ze op MP er allemaal op zetten aan verkreukte zooi op een foto met allemaal rommel.
Je kunt méér.
Moon-A, ik pb je even.
@Hobbelster wat ontzettend lief van je!
Even geen ruimte om te reageren, komt de volgende keer wel ;)

Beetje vage week achter de rug gehad. Uiteindelijk wel bijna alles gedaan wat ik wilde doen ondanks allerlei psychische en lichamelijke klachten.... inclusief de vloeren dweilen! En dat was al even geleden.

Nu is een van de katten terug van de dierenarts na een narcose, dus staat er weer tijdelijk een kattenbak, wat al rommel geeft, en dan...

Staat meneer met ALLEEN de voorpoten in de kattenbak, in de heilige overtuiging dat ie goed staat, en poept hopsakee lekker op de vloer, om daarna wankelend naar de achterdeur te lopen en me lief aankijkt omdat ie naar buiten wil.

Hihi, de sufferd. Die blijft nog wel even binnen. En ik nog maar een keer dweilen dan.
GreenLady ik zie t helemaal voor me!
:rofl:
Hopelijk knapt ie gauw op!

Hier een off week, moet ongesteld worden en mijn lijf voelt ziek zwak en misselijk daarvan. Ben met paracetamols op en een dekentje op de bank gekropen....
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben nog steeds moe en beetje lamlendig. Straks komt begeleiding van de FACT.
Wilde alleen net wat uit de koelkast pakken en ineens dacht ik: Ieb, het staat op je lijstje, hij begint echt vuil te worden en chaotisch pak die koelkast maar "even" aan.
En helemaal gelukt zonder boos worden, frustratie, dwalen, gigantisch nat worden enz. Nu nog steeds moe maar tevreden op de bank. Ga zo koffie erbij pakken.
Heb erge rugpijn sinds gisteren maar hoop dat dat morgen beter is want dan moet toch echt de bovenverdieping eens gestofzuigd worden. Maar voor nu tevreden.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren Quote
IBIopviva schreef:
20-10-2020 14:53
Ik ben nog steeds moe en beetje lamlendig. Straks komt begeleiding van de FACT.
Wilde alleen net wat uit de koelkast pakken en ineens dacht ik: Ieb, het staat op je lijstje, hij begint echt vuil te worden en chaotisch pak die koelkast maar "even" aan.
En helemaal gelukt zonder boos worden, frustratie, dwalen, gigantisch nat worden enz. Nu nog steeds moe maar tevreden op de bank. Ga zo koffie erbij pakken.
Heb erge rugpijn sinds gisteren maar hoop dat dat morgen beter is want dan moet toch echt de bovenverdieping eens gestofzuigd worden. Maar voor nu tevreden.
Ahh goed bezig geweest. Heb je toch nog iets gedaan. Fijn hè dat tevreden gevoel?

Hier begint het ook de pan uit te rijzen. Ga zo naar de winkel en banking soda en azijn halen voor de wasmachine. Hopelijk dan de motivatie om alles even aan te pakken.
Might be a bitch in the morning so catch me at nighttime
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat irritant van de kat Lady. Kun je kranten neerleggen op de plaats waar hij nu poept? Of een stuk karton? Lijkt me minder werk met opruimen.

Ieb, lekker dat de koelkast weer klaar is.

T-bag is het gelukt met de wasmachine?

Hier staat de 60 graden was te draaien, zo nog even ophangen want moet daarna weg. Ik heb gisteren weer EMDR gehad. Vorige keer leek ik er juist energie van te krijgen maar vandaag is mijn hele lijf moe. Het voelt wel alsof het zo hoort. Is dus wel goed te beseffen dat dit vaker kan gebeuren de day after.
Ik had even contact over mijn hardloopgroepje. Ik dacht dat je na 30 lessen via GGZ, daarna zelf moest gaan betalen. Maar nu blijkt dat het de bedoeling is dat je stopt met deze groep. Dat had ik eerder echt niet begrepen en het komt ook wat rouw op mijn dak vallen. Omdat het eigenlijk de enige sociale groep is die loopt nu, voor mij.
Ik ben zelf gestopt met een hobby (na 12 jaar), het groepje van mijn opleiding viel uit elkaar zodra de opleiding klaar was, een vriendengroep kreeg wrijving en viel stil. Ik weet dat ik vanaf hier weer kan gaan opbouwen.... maar die hardloopgroep was wel even fijn. Weet niet hoe ver ik nog van de 30 keer af zit. Maar het voelt anders dat je er op een gegeven moment 'af moet' dan wanneer je dat zelf kunt kiezen.
Er waren mensen die er al jaren op zaten maar die vielen misschien onder oude regels. Er is veel veranderd.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hè wat vervelend dat je zo moe bent. Gun je jezelf wel even lekker rust en tijd om bij te komen?

Hier nog geen reet uitgevoerd. Ik weet niet waar ik last van heb hoor. Het hele huis is één zwijnenstal. In mijn hoofd ben ik super gemotiveerd om lekker op te gaan ruimen en schoon te maken, daarna in een schone douch uitgebreid douchen en dan daarna met een theetje op de bank te ploffen en bezig te gaan voor school en dan een serie kijken. Maar het lukt me gewoon niet om op te staan en het te gaan doen? Ik weet dat het moet gebeuren maar ik ben de hele tijd bezig met niet nuttige dingen. Pffff. Zo vermoeiend en frustrerend
Might be a bitch in the morning so catch me at nighttime
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank je. Ja ik heb gisteren en vandaag echt heel rustig aan gedaan. Ook wel dat ik denk.... er is genoeg te doen. Maar ben ook bang dat EMDR minder goed werkt als je niet toegeeft aan de na-weeën.

Ik ben ook een beetje verdrietig over een paar vriendinnen. Heb het vast eerder wel geschreven. We wonen verspreid over het land maar wel jarenlang veel contact gehad. Alleen de laatste maanden lukt het niet meer. Ik heb het idee dat het eenrichtingsverkeer van mijn kant is maar misschien zien zij het anders. In ieder geval, het is moeilijk om nu dit EMDR-traject te doen zonder hun steun.
Komt ook doordat zij jarenlang altijd de eersten waren die dingen te horen kregen. Sommige verhalen hebben mijn andere vrienden en bekenden niet bereikt, omdat ik altijd hun had.
En misschien ervaren zij het allemaal heel anders. Maar ik voel nu dat ik nu EMDR heb zonder dat ik ze er in mee kan nemen.

Dus dat speelt ook nu. Laatste weken was ik er wel vaker mee bezig, maar soms denk ik dat het wel weer terugkomt allemaal. Maar ik weet ook dat ik meer mensen in mijn buurt zou moeten leren kennen. Eerlijk tegen mezelf zijn dat ik heel verdrietig ben om de vriendinnen maar ook open staan voor nieuwe dingen.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vandaag ook weer heel moe. Eigenlijk alleen eten gemaakt (en opgegeten).

Vandaag iets minder verdrietig om de vriendinnen. Uiteindelijk zou het fijn zijn om hier in de buurt wat meer mensen te kennen.

Volgende keer doe ik EMDR op donderdag, dan valt de vermoeidheid in het weekend. En aangezien er nu in de weekenden niet zo veel te doen is, lijkt dat me geen probleem.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vanmiddag een grote stapel afwas weggewerkt. Ben beetje boos op mezelf dat ik weer zo achter loop met alles.

Gelukkig minder moe dan gisteren.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren Quote
Goedemorgen allemaal. Wat is er een hoop gebeurd hier!

Fijn dat je de afwas toch weer weggewerkt hebt, Moon. En dat je de vriendinnen wat minder mist.

Ik heb wat rommelige weken achter de rug met erg weinig puf. Ik was niet doodziek, maar de hele tijd buikpijn en hoofdpijn was evengoed niet prettig. En uitgerekend afgelopen week was ik ook weer wat druklet met werk, dat zul je altijd zien. Gelukkig gaat het nu wel weer.

Ik heb afgelopen zondag nog wel de bovenverdieping gedaan, maar verder eigenlijk bar weinig, behalve dan de normale dagelijkse dingen. Vanaf volgende week wil ik het weer op gaan pakken met mijn dagelijkse uurtje, want dat systeem bevalt wel erg goed (als je redelijk fit bent).
Alle reacties Link kopieren Quote
He wat vervelend NummerZoveel. Was het een soort buikgriep? Gelukkig ben je weer een stuk beter.

Vannacht weer onrustig geslapen. Schijnt normaal te zijn bij de EMDR.

Ik had een paar weken geleden boodschappen besteld, een grote hoeveelheid gekookt en ingevroren. Het werkt wel goed dat ik nu gewoon een bakje kan pakken. Ik geef daardoor ook veel minder geld uit aan boodschappen. Denk alleen dat het bestellen nu minder makkelijk gaat vanwege de Coronadrukte.
Je kunt méér.
Als je ergens in het systeem zit gaat het bezorgen nog redelijk. Picnic kwam tenminste wel weer vandaag. Vriendin staat op de wachtlijst en zij moet waarschijnlijk lander geduld hebben dan ik nodig had. Helaas niet mijn stad anders konden we vast wel wat regelen.
Ga toch maar dadelijk mijn mandje weer vol gooien om nog kans te hebben om een handig moment te kunnen kiezen....

Brb :P
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb voor t werk een keer een fake-bestelling gemaakt om even snel een bezorgmoment te reserveren. 50 pakken pasta oid. Ik ben echt bezig geweest met aanpassen daarna maar heb het kennelijk niet bevestigd... dus we kregen keurig 50 pakken pasta :rolling:

Picnic werkte voor Corona al met wachtlijsten. Supermarkten konden natuurlijk een tweede golf zien aankomen en voorbereidingen treffen.
Je kunt méér.
Volgende keer komen ze op mijn vaste vrije dag. Moet dadelijk braaf verder met mijn thuiswerkdag.
Het is hier lenteachtig. Mijn bloemen zijn nog niet uitgebloeid en zonnebloemen zijn er ook nog volop. Dus voorlopig hoef ik tuin winterklaar maken niet hoog op de to-do te zetten :A:

Voel me heel decadent met twee koelkasten (eentje nieuw, wel allebei klein), daardoor wel eentje schoongesopt voordat de boodschappen bezorgd werden.
Had me vergist in openingstijden kringloop tijdje terug, maar deel van de kringloopspullen is nu eindelijk de deur uit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Moon-Alisa schreef:
23-10-2020 13:50
Ik heb voor t werk een keer een fake-bestelling gemaakt om even snel een bezorgmoment te reserveren. 50 pakken pasta oid. Ik ben echt bezig geweest met aanpassen daarna maar heb het kennelijk niet bevestigd... dus we kregen keurig 50 pakken pasta :rolling:

:rofl:
Alle reacties Link kopieren Quote
Moon-Alisa schreef:
23-10-2020 11:05
He wat vervelend NummerZoveel. Was het een soort buikgriep? Gelukkig ben je weer een stuk beter.

Ik heb geen idee wat het was. Heb alleen gecheckt of het geen Corona kon zijn, maar dat lijkt heel onwaarschijnlijk (dat kan met hoofd- en buikpijn komen, maar het begint er vrijwel nooit mee).
Alle reacties Link kopieren Quote
Begon ik me eindelijk weer wat fitter te voelen, heeft de fysio vrijdagochtend op de verkeerde plek “gekraakt” en dus zit mijn rug weer helemaal vast. :cry: Gelukkig mag ik morgenochtend weer heen.

Ik ben sinds gister wel de gelukkige eigenaar van 3 Pella wonderdoekjes. Zoals jullie inmiddels wel weten hebben wij een grote hond, en die wil nog wel eens met water en soms ook met kwijl in de rondte spetteren op ramen en deuren en het RVS van de oven en koelkast enzo. Ik maak dat altijd schoon met een vezeldoekje, om het daarna nog eens met een droge doek goed na te wrijven zodat het ook echt streeploos schoon wordt. Nou las ik een Facebook-post van iemand die ook zo’n hond in huis heeft, en die vertelde zo blij te zijn met deze doekjes omdat je daarmee niet meer na hoeft te wrijven en dus in de helft van de tijd klaar bent. Ik was wat sceptisch, maar gezien de belasting van al dat gewrijf voor mijn rug, en het feit dat 3 doeken maar 13 euro kosten, besloot ik het toch maar eens te proberen. En het werkt dus echt! Alleen even met de uitgewrongen doek poetsen, en het droogt streeploos op. Met recht een wonder :yes: En ik ben er toch blij mee!
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat klinkt pijnlijk nr Zoveel! Fijn dat er morgen nog een plekje vrij is.

Hier weer een nieuw idee...de zolder opknappen. Niet dat er heel veel hoeft te gebeuren, maar ik wil de vloerbedekking vervangen door laminaat (fijner schoon te houden met huisdieren) en het verfwerk aanpakken. Dus poging nr zoveel gedaan om de boel op te ruimen. Maar echt handig ben ik er niet in, die zolder is echt de verzamelplek voor van alles en nog wat. Zojuist begonnen de administratie op te ruimen, maar alles weer teruggezet. Ben daar niet echt handig in, durf niks weg te gooien. En wat stop je waarbij. Heb alles in mappen en dozen maar echt logica zit er niet in.
Alle reacties Link kopieren Quote
Truusjemier schreef:
25-10-2020 16:12
Dat klinkt pijnlijk nr Zoveel! Fijn dat er morgen nog een plekje vrij is.

Ik ga sowieso al 2x per week voor mijn rug :)

Dus poging nr zoveel gedaan om de boel op te ruimen. Maar echt handig ben ik er niet in, die zolder is echt de verzamelplek voor van alles en nog wat. Zojuist begonnen de administratie op te ruimen, maar alles weer teruggezet. Ben daar niet echt handig in, durf niks weg te gooien. En wat stop je waarbij. Heb alles in mappen en dozen maar echt logica zit er niet in.

Ik bewaar alle admin in plastic insteekmapjes in een doos. Nu bijna alles toch digitaal binnen komt, heb ik in een plastic insteekhoesje waar alles in gaat wat nog per post komt, gewoon nieuwste post bovenop. Eind van het jaar gaat het mapje, met een A4tje voorin met het jaartal erop, in een opbergdoos. Als het nieuwe jaar erin gaat, gaat het oudste jaar uit die doos en in de papierbak, zodat ik nooit langer dan 5 jaar de admin bewaar (er is voor particulieren geen bewaarplicht, maar omdat de belasting tot 5 jaar terug kan gaan bij controles ed is het verstandig om 5 jaar te bewaren).

Daarnaast hebben we nog een apart stapeltje in een apart doosje met garantiebewijzen, waarbij ook altijd de nieuwste bovenop belandt. En ook die wordt eens in de zoveel jaar weer bijgewerkt door alle oude meuk weg te gooien.

Het komt echt sporadisch voor dat ik eens iets terug moet zoeken wat niet digitaal via bijv bankafschriften en facturen lukt, en dan kijk ik dus in die mapjes/doosjes, en heb ik het eigenlijk altijd binnen een paar minuten al terug gevonden. Dat sporadisch een keer in een stapeltje zoeken kost me echt veel minder werk en frustratie dan alles elke keer netjes archiveren.

Sommige dingen moeten natuurlijk wel goed bewaard blijven, zoals de koopakte van het huis en originele diploma’s. Die zitten in een aparte bewaardoos.

In totaal heb ik dus 3 dozen: garantiebewijzen, admin, en belangrijke papieren.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven