overdrijf ik?
vrijdag 7 november 2025 om 10:09
De hond van mijn vriend heeft al 5 dagen diarree, bijwerking van een pijnmedicatie. We hebben sinds dinsdag dat medicijn niet gegeven. Ook is hij bij vlagen onrustig (nu ligt hij te slapen). Zijn buik is opgezet en ik denk dat hij pijn heeft (vriend denkt van niet). Ik heb vriend overtuigd de dierenarts te bellen, maar hij wilde de vaste dierenarts, die ver weg is. Daar kan dan een familielid medicatie gaan halen en daar gaat vriend vanavond heen en dan komt hij om 22.00 uur of later terug daarmee. Ik snap dat niet, want het beestje heeft lang genoeg last gehad. Waarom niet gewoon naar een dierenarts hier dichtbij zodat hij nu geholpen wordt? Hij vindt dat ik zeur en het is niet mijn hond, dus de beslissing is gemaakt. Maar ik heb zo'n medelijden!
Je vraagt je wel eens af: 'Waar hebben wij het aan verdiend?
zaterdag 8 november 2025 om 19:32
zaterdag 8 november 2025 om 19:38
Bedankt!
Ik heb vanmiddag in de dierenwinkel degene gekocht die zij adviseerden, zodat ik vandaag gelijk kon starten.
zaterdag 8 november 2025 om 20:53
zaterdag 8 november 2025 om 21:30
Zou het van diareeremmers kunnen komen? Daarnaast heeft ie nog iets gekregen on zn maag en darmen te stabiliseren maar dat alles lijkt me losstaan van de blaas. Hij is denk ik gewoon ontregeld en bangig
zaterdag 8 november 2025 om 21:40
Geen idee of het van die medicatie komt. Hij had allang een dierenarts kunnen bellen om dat te vragen.Murgatroyd schreef: ↑08-11-2025 21:30Zou het van diareeremmers kunnen komen? Daarnaast heeft ie nog iets gekregen on zn maag en darmen te stabiliseren maar dat alles lijkt me losstaan van de blaas. Hij is denk ik gewoon ontregeld en bangig
Het is net als bij mensen: niet plassen is echt een zorgelijk signaal.
zondag 9 november 2025 om 09:02
Drinkt hij nog wel??Murgatroyd schreef: ↑08-11-2025 20:53Ik ben er nu niet meer maar blijkbaar heeft de hond nu heel veel honger en heeft hij sinds vanochtend toen ik hem uitliet niet meer gepoept en zelfs niet geplast?! Hij wil ook niet naar buiten.
zondag 9 november 2025 om 09:08
Denk het wel want daar heb ik niks over gehoord. Ik denk dat hij het expres zo lang mogelijk ophoudt omdat hij angstig is om naar buiten te gaan. Na herstel van z'n operatie wil ik daar graag wat aan proberen te gaan werken, ben me al een beetje aan het inlezen.
zondag 9 november 2025 om 13:05
Heeft de hond inmiddels geplast?Murgatroyd schreef: ↑09-11-2025 09:08Denk het wel want daar heb ik niks over gehoord. Ik denk dat hij het expres zo lang mogelijk ophoudt omdat hij angstig is om naar buiten te gaan. Na herstel van z'n operatie wil ik daar graag wat aan proberen te gaan werken, ben me al een beetje aan het inlezen.
En hopelijk wordt voedsel volgens schema opgebouwd.
maandag 10 november 2025 om 18:24
Vriend komt hier vanochtend met hond aan (blijven tot woensdagavond), ik wil hem eten geven. Vraag in welke tas dat medicijn zit: oooh, niet meegenomen. De dierenarts had voor 10 dagen meegegeven maar vriend dacht dat twee wel genoeg zou zijn (??). Wat ze erbij hebben gezegd kunnen we niet weten natuurlijk, want ex moest en zou gestuurd worden. Dus ik zit alsnog met een hond met dunne ontlasting (geen water). ongelooflijk na een hele dag discussie.
maandag 10 november 2025 om 18:34
Wat een droeftoeter zeg.
Kun je niet bij jou in de buurt ergens medicatie krijgen of kan hij naar huis om het te halen?
Oh ik lees net dat hij er vanochtend al was, is er inmiddels actie ondernomen. Ik vind het serieus zorgelijk dat iemand zo belachelijk slecht voor zijn huisdier zorgt. Echt ongelooflijk.
Kun je niet bij jou in de buurt ergens medicatie krijgen of kan hij naar huis om het te halen?
Oh ik lees net dat hij er vanochtend al was, is er inmiddels actie ondernomen. Ik vind het serieus zorgelijk dat iemand zo belachelijk slecht voor zijn huisdier zorgt. Echt ongelooflijk.
maandag 10 november 2025 om 18:36
Op kosten van je vriend contact opnemen met een lokale dierenarts zodat de hond alsnog medicatie heeft komende dagen.Murgatroyd schreef: ↑10-11-2025 18:24Vriend komt hier vanochtend met hond aan (blijven tot woensdagavond), ik wil hem eten geven. Vraag in welke tas dat medicijn zit: oooh, niet meegenomen. De dierenarts had voor 10 dagen meegegeven maar vriend dacht dat twee wel genoeg zou zijn (??). Wat ze erbij hebben gezegd kunnen we niet weten natuurlijk, want ex moest en zou gestuurd worden. Dus ik zit alsnog met een hond met dunne ontlasting (geen water). ongelooflijk na een hele dag discussie.![]()
Daarna kijken of er een ander/beter baasje voor de hond gevonden kan worden en van je vriend je ex-vriend maken.
Sorry ik zou hier dus echt niet mee om kunnen gaan.
Wat een lul het is verdorie zijn hond en hij moet gewoon zijn verantwoording nemen. Weten dat mijn partner zo met zijn dieren om gaat zou voor mij echt reden zijn om de relatie te verbreken en dat wil wat zeggen want ik raad dat bijna nooit aan en ik voel echt oprecht woede en dat voor iemand die eigenlijk nooit boos is.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
maandag 10 november 2025 om 18:47
Als de diarree erger wordt ga ik wel opnieuw her medicijn halen. Verder is dat beestje alles voor hem hoor, hij geeft hem heel veel aandacht en brengt zoveel mogelijk tijd met hem door, die aanstaande operatie en check up zijn ook best duur maar daar klaagt hij niet over. Hij denkt gewoon niet echt na of zo? Ik vind het ook irritant.
maandag 10 november 2025 om 18:52
Oh ja, laten we eerst wachten tot het weer erger wordt want als je voor tien dagen medicatie meekrijgt en het is na twee dagen niet over stop je er gewoon mee want misschien gaat het nu ineens vanzelf beter? Dat het beestje nog diarree heeft is toch een aanwijzing dat het niet over is? Gaan jullie ook zo met je eigen gezondheid om? Als je een antibiotica krijgt voor 10 dagen en na 2 dagen is het nog niet over stop je er dan ook mee en hoop je dat het vanzelf over gaat. Sorry hoor maar ik kan hier echt heel boos om worden. Wat is het nou voor moeite om even een dierenarts te contacten en te vragen of zij dat medicijn ook hebben en of je het op kan halen. Had je echt de hele dag de tijd voor om te regelen.Murgatroyd schreef: ↑10-11-2025 18:47Als de diarree erger wordt ga ik wel opnieuw her medicijn halen. Verder is dat beestje alles voor hem hoor, hij geeft hem heel veel aandacht en brengt zoveel mogelijk tijd met hem door, die aanstaande operatie en check up zijn ook best duur maar daar klaagt hij niet over. Hij denkt gewoon niet echt na of zo? Ik vind het ook irritant.
Dat heeft niets te maken met niet nadenken, dat is gewoon laks.
maandag 10 november 2025 om 18:57
Nou dat blijkt dan uit verdomd weinig.Murgatroyd schreef: ↑10-11-2025 18:47Als de diarree erger wordt ga ik wel opnieuw her medicijn halen. Verder is dat beestje alles voor hem hoor, hij geeft hem heel veel aandacht en brengt zoveel mogelijk tijd met hem door, die aanstaande operatie en check up zijn ook best duur maar daar klaagt hij niet over. Hij denkt gewoon niet echt na of zo? Ik vind het ook irritant.
Maar beste vriend of ik ga morgen naar de dierenarts of je neemt hem mee naar huis.
maandag 10 november 2025 om 18:59
Aandacht geven en er geld aan spenderen is heel fijn, maar niet voldoende. Hij zorgt niet goed voor de hond. Ik ben het met bovenstaande posters eens.Murgatroyd schreef: ↑10-11-2025 18:47Als de diarree erger wordt ga ik wel opnieuw her medicijn halen. Verder is dat beestje alles voor hem hoor, hij geeft hem heel veel aandacht en brengt zoveel mogelijk tijd met hem door, die aanstaande operatie en check up zijn ook best duur maar daar klaagt hij niet over. Hij denkt gewoon niet echt na of zo? Ik vind het ook irritant.
Ik snap niet dat jij inmiddels niet woedend op hem bent.
Cum non tum age
maandag 10 november 2025 om 19:13
Wat vervelend dat je vriend zo suf doet. Hij is toch niet de enige die om dat beest geeft, jij maakt je ook zorgen, maar mag niets doen.
Wat ik een beetje gek vind, want je zorgt toch ook voor de hond?
Hij kan wel willen dat jij je niet met dit soort zaken bemoeit, maar dat gaat gewoon niet. Je bent niet meer neutraal.
Zo gaat dat als je deel van elkaars leven gaat uitmaken.
Je eerdere bezorgdheid was ook niet ongegrond, want als hij nu de meds vergeten is, is die hond geen topprioriteit.
Aanpassing; hij had wel mee, maar te weinig. Ik begreep het verkeerd.
Alsnog erg vreemd.
Wat ik een beetje gek vind, want je zorgt toch ook voor de hond?
Hij kan wel willen dat jij je niet met dit soort zaken bemoeit, maar dat gaat gewoon niet. Je bent niet meer neutraal.
Zo gaat dat als je deel van elkaars leven gaat uitmaken.
Je eerdere bezorgdheid was ook niet ongegrond, want als hij nu de meds vergeten is, is die hond geen topprioriteit.
Aanpassing; hij had wel mee, maar te weinig. Ik begreep het verkeerd.
Alsnog erg vreemd.
maandag 10 november 2025 om 19:16
Ik ook niet. Het is allemaal zo afwachtend en gelaten en alles behalve assertief.
Waar ben je bang voor als je hem voor het blok zet met de mededeling dat hij die medicatie gaat halen of anders kan vertrekken?
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in