Overlast door zwembadpompje

15-07-2018 13:30 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben wel eens benieuwd hoe jullie hier over denken.

Mijn buren hebben sinds deze week een zwembad/jacuzzi in de tuin staan, met zo’n pompje. Het ding staat precies tegen onze schutting aan (rijtjeshuis) vlakbij onze achtergevel. Het geeft een eentonig laag bromgeluid wat we buiten goed kunnen horen en binnen hoor je het zachtjes. Nu dacht ik eerst dat dat pompje alleen aan zou staan als ze gebruik maken van dat ding, meestal als de kleinkinderen op bezoek zijn. Geen enkel probleem. Maar hij staat de hele dag aan! De hele dag dat gebrom, ik wordt er nogal chagrijnig van.

Ik heb ergens gelezen dat zo’n pompje 12 uur op een dag moet draaien om de waterkwaliteit goed te houden, klopt dat? Zijn er nog meer mensen die de hele dag naar dit gebrom mogen luisteren en hoe gaan jullie daar mee om? Is dit overlast of niet?
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
15-07-2018 18:41
Wat wil je met je ragen, je durft toch niet naar de buren te gaan?
Want het enige goede antwoord is volgens jou: naar de buren toe stappen? Er zijn meer antwoorden mogelijk hoor, zo vond ik “het went vanzelf, op den duur hoor je het niet meer” erg geruststellend. En mocht dat niet werken dan is er altijd het plan met het scherpe voorwerp nog :A:
Alle reacties Link kopieren
Taivalkoski schreef:
15-07-2018 19:36
Want het enige goede antwoord is volgens jou: naar de buren toe stappen? Er zijn meer antwoorden mogelijk hoor, zo vond ik “het went vanzelf, op den duur hoor je het niet meer” erg geruststellend. En mocht dat niet werken dan is er altijd het plan met het scherpe voorwerp nog :A:
Rondvliegende bakstenen op motortjes schijnt ook vaak voor te komen.
Alle reacties Link kopieren
winkelfanaat schreef:
15-07-2018 23:46
Rondvliegende bakstenen op motortjes schijnt ook vaak voor te komen.

:mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Ja het is irritant, en nee je kan er niks aan doen. In de zomer wordt er nou eenmaal buiten geleefd. Iedereen kan zich wel ergens aan ergeren (blaffende hond, spelende kinderen, grasmaaier, BBQ, klussende buurman, zoemende mug...) en je kan nou eenmaal niet overal rekening mee houden. Voor mensen die van stilte houden is het jammer maar helaas.

Zelf heb ik regelmatig met mijn koptelefoon op in de tuin gezeten, heerlijk! :muziek:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven