Overname inboedel huurhuis

13-07-2020 11:58 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen woensdag ben ik bij een huurhuis gaan kijken en heb deze geaccepteerd.

Daarbij heb ik het nummer gekregen van de vorige bewoner om het een en ander te bespreken over de overname van oa laminaat vloer boven en beneden, gestoffeerde trap en gordijnen etc.

De trap heeft z’n beste tijd gehad en zo ook de gordijnen en rolgordijnen.

De laminaat vloer beneden is oké. Boven is duidelijk van mindere kwaliteit.

Ze vraagt 500 euro voor alles, dit vond ik echt teveel en ze zakt naar 400 maar geen cent minder.
Naar een aantal berichten heb ik uiteindelijk een bod gedaan van 350 maar daar wordt gewoon niet meer op gereageerd.

Wat vinden jullie hiervan? Is dat een redelijke prijs?
Maar wil je dan wel al die dingen die je niks vindt overnemen?

Zo ja, zou ik haar bellen en je bod herhalen. Als ze er echt niet mee akkoord gaat zul je 400 moeten betalen of haar er alles uit moeten laten halen.
Alle reacties Link kopieren
Een beetje leuk laminaat voor 70 m2 incl ondervloer, plinten en leggen kost zo 1500. Het is dus meer wat je liever wil: iets nieuws wat je zelf hebt uitgezocht of her gemak van een huis met vloer.
Best veel ja, hoeveel kost het als je zelf een laminaatvloer laat leggen en hoe is de kwaliteit.
Alle reacties Link kopieren
Kunnen we niets over zeggen zonder het gezien te hebben.

Je hoeft het niet over te nemen he? Als jullie er qua prijs niet uitkomen, kan ze ook alles komen weghalen, zodat jij in een schoon huis kunt beginnen en zelf vloeren en gordijnen kunt aanschaffen.
(dat red je niet voor €500 voor een huis met 2 verdiepingen).
Alle reacties Link kopieren
De laminaatvloer boven mag ik voor 40 euro overnemen en dat vind ik prima.

Beneden zou het gaan om ongeveer 35m2.

De rolgordijnen en gordijnen zou ik sowieso niet laten hangen.
Alle reacties Link kopieren
Als je het laminaat niet mooi (genoeg) vindt en niet over wil nemen dan zou ik daar nog even op terugkomen bij haar en hele heldere afspraken maken. Als je het niet overneemt moet zij het namelijk verwijderen en dat is (zeker inclusief afvoeren) nog een hele klus.
Alle reacties Link kopieren
Maar, de inboedel die je niet aanstaat, zit die bij de €350 euro in? Want als je dat straks moet afvoeren heb je ook weer kosten.
Laat je alles erin zitten/hangen of ben je sowieso van plan het laminaat boven en de trapbekleding eruit/eraf te halen?
Indien het laatste, dan dat deel niet overnemen, dan moet jij het werk doen en afvoeren.
Stel het is bij haar alles of niets, wat kost het jou dan om alles te vervangen? En heb je dat geld ervoor over, of is wat je kunt overnemen toch minder lelijk als je het zelf opnieuw moet aanschaffen en leggen etc?
Alle reacties Link kopieren
Als ik het goed lees ben je eigenlijk alleen tevreden over de vloer beneden.
Vraag is wat je gaat doen met de rest als je alles overneemt. Ga je dit dan toch vernieuwen of laat je het liggen/hangen? En als je dit gaat vernieuwen heb je dan ook nog budget om de vloer beneden te vernieuwen?

Als ik je OP lees zou ik (als ik de financiële middelen daarvoor had) niets overnemen en alles naar eigen smaak inrichten.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er niets meer op uit doen, als ze er niet mee akkoord gaat kan ze alles uit het huis halen. Ook de bekleding op de trap en de volledige vloer.

Ik gok erop dat ze dat niet gaan doen, en als ze het wel doen, kan je fris en schoon beginnen.

Het gaat jou alleen om de laminaat vloer lijkt het in je op. Dus calculeer in dat je een nieuwe vloer moet kopen.
Oh, ik type echt veel te langzaam, zie ik.
Alle reacties Link kopieren
Hou er rekening mee dat als je er uit gaat jij degene bent die de stoffering van de trap mag halen en alle lijmresten e.d. er af mag halen. Dat is echt heel veel rotwerk. Die zou ik dus echt amme nooit niet overnemen.
Alle reacties Link kopieren
Besef je goed dat het heel vervelend is om al die zooi af te voeren en de bekleding van een trap te halen. Dat doe jij voor haar als je al die spullen overneemt. Voor 400 euro zou ze het van mij zelf mogen doen.
Alle reacties Link kopieren
Als je het kunt betalen om alles nieuw te kopen zou ik daarvoor kiezen ipv iets over te nemen wat het eigenlijk net niet is. Bovendien ziet een laminaatvloer als een kamer leeg is er altijd slechter uit.

Mijn moeder had in haar appartement een peperdure laminaatvloer liggen en mooie rolgordijnen door een stoffeerder gemaakt.
Ze vroeg voor alles 500 euro. De nieuwe huurster vond dat te duur. Wij hebben toen alles eruit gehaald. Later hoorden we dat de nieuwe huurster er op had gegokt dat mijn moeder het allemaal zou laten liggen/hangen omdat het best een klus is om alles te verwijderen. Niet dus.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou haar vragen om het kaal op te leveren.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Alleen onderhandelen over de dingen die je daadwerkelijk wil.
Als je de trap- en raambekleding niet wil, dan aangeven dat ze die moet verwijderen. Ook op het overnameformulier laten vermelden.
Als het allemaal aan vervanging toe is en al oud dan zou ik het niet overnemen. Als je de vloer prima vind dan onderhandel je alleen daar over maar 400 euro is best veel voor een vloer die er al jaren ligt.
Weiger het gewoon, want ze heeft echt geen zin om die zooi eruit te slopen en bluft je in deze situatie.
Voor 35 M2 ben je ongeveer 300 euro kwijt als je het nieuw koopt bij Ikea en als je de ondervloer koopt bij vloervoordeel.nl.
Laat je niet piepelen.
Hier in Rotterdam laat iedereen gewoon de vloer achter, het is ook absurd om voor die ouwe meuk zoveel geld te vragen.
Weiger het!!!
Alle reacties Link kopieren
Gewoon kaal op laten leveren.
Alle reacties Link kopieren
In dit geval zou ik weigeren en ook op laten nemen dat je graag wil dat de woning kaal word t opgeleverd. Want vooral die trap gaat je anders later gezeik of gedoe opleveren.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Die 50 euro verschil die er nu nog tussen jullie zit is peanuts. Als je het wilt hebben dan doe je er 50 bij.

Ga dan ook niet miepen over de trap die wel schoon moet en dit wel overnemen en dat niet. Als de trap schoon moet en het laminaat boven er toch uit, dan kan de vorige huurder net zo goed dat laminaat beneden op MP zetten. En dat zullen ze doen omdat ze dan alsnog een hoop werk hebben en het jullie niet meer gunnen. Ik heb het zelf ooit meegemaakt. Ik wilde alleen bepaalde dingen overnemen. Daar gingen ze niet op in en toen ik de sleutel kreeg was alles eruit. Tot de gordijnrails en de tuinplanten aan toe.

Wil je het niet dan heeft de oude huurder ook geen keus. Laten liggen is alleen een optie als jij het overneemt of de verhuurder daarmee akkoord gaat en het in feite zelf "overneemt". Dat gaat de verhuurder niet doen met verwijderbare zaken.
merano wijzigde dit bericht op 13-07-2020 12:55
2.05% gewijzigd
óu sont les neiges d'antan

En het nadeel is ook, je weet niet wat eronder zit. Mijn oma had een keer de lambrisering overgenomen in de gang en keuken want ze vond dat wel mooi. Toen ze naar een verzorgingshuis ging kwam de woningbouw aanzetten met die lambrisering moet er uit want niet brandveilig. Naast het feit dat het een rotwerk was zaten er achter die lambrisering ook nog grote gaten die ook weer opgevuld moesten worden.
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder had een professioneel gelegde laminaatvloer, nieuwe bewoonster wilde niets over nemen, werd ook geen geld voor gevraagd trouwens. Hebben ook tot en met de gordijnrails er uit gehaald...
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk haalt de bewoner er nu alles uit en krijg je daarom geen reactie. Voor beide partijen ook het prettigst. Sowieso is het altijd gedoe om dingen over te (laten) nemen, bij mij gaat ook alles eruit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven