Parkeeroverlast

04-04-2020 09:00 33 berichten
Goedemorgen,

Ik woon in een rustige wijk in een stad, waar je een parkeervergunning dient te hebben of betaald moet parkeren.

Helaas zit er (precies naast) mijn slaapkamerraam een stukje straat van de gemeente waar je je auto “stiekem” neer kunt zetten. En dit gebeurt dan ook regelmatig. Mijn overburen en hun “volwassen” kids, of vrienden van die kids. Het zijn verschillende auto’s, maar altijd voor hetzelfde huis.

Mijn buren, ik ken ze niet. Ik ken een paar mensen van gezicht, maar iedereen hier is grotendeels op zichzelf. Ik ken hun muzieksmaak wel heel goed, want ze parkeren de auto savonds laat, gaan dan binnen iets pakken (?), laten de muziek gewoon aan, duurt met gemak een half uur, en rijden dan met vol gas weer weg. Ik vind het zo aso en heb er echt last van. (Ter voorbeeld; Ik kan mijn tv binnen niet horen als ze er staan met hun muziek.)

Anyway, ik ga het denk ik melden. Je mag sowieso niet parkeren op die plek en ik snap het volume op dat tijdstip ook niet.

Wat zouden jullie doen?

Eerst buren zelf aanspreken of direct melden bij de gemeente zodat men kan handhaven?
Dit speelt inmiddels minimaal een jaar.
2east schreef:
04-04-2020 10:03
Tokkies? Of "gewoon" mensen die niet goed weten wat hun omgeving ervaart?

Schei toch uit. Als je 's avonds laat keihard je autoradio door de buurt laat knallen dan ben je gewoon een aso. Doe gewoon normaal en zet dat ding wat zachter. Je bent niet alleen op de wereld.
RikM schreef:
04-04-2020 10:10
Schei toch uit. Als je 's avonds laat keihard je autoradio door de buurt laat knallen dan ben je gewoon een aso. Doe gewoon normaal en zet dat ding wat zachter. Je bent niet alleen op de wereld.
Nee joh dat is tegenwoordig normaal, dan moet je maar oordoppen of een koptelefoon kopen zodat je geen overlast heb van je buren. :sarcastic: Dat zijn ook vaak de type mensen dat als je er met hun over in gesprek gaat, het alleen maar erger wordt ipv minder.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
04-04-2020 10:10
Schei toch uit. Als je 's avonds laat keihard je autoradio door de buurt laat knallen dan ben je gewoon een aso. Doe gewoon normaal en zet dat ding wat zachter. Je bent niet alleen op de wereld.
Je zal ongetwijfeld gelijk hebben. Maar dat vaststellende, heb je je probleem nog steeds niet opgelost.

Wat ik bedoel duidelijk te maken is, je kan mensen op verschillende manieren tegemoet treden;

Zo, ik zal die tokkies even laten weten dat ze aso bezig zijn, en ze hun gedrag, voor mij moeten aanpassen.

Of

Hmm, misschien zijn die mensen het zich niet bewust (wat wel een beetje gek is, maar OK) maar ik ervaar overlast van hun gedrag, laat ik eens een gesprek met ze aangaan en kijken of er een oplossing mogelijk is.

Als je al een jaar overlast ervaart zit je vol emotie. En emotie is in dit soort gevallen in ieder geval geen hulp. Wees je dat bewust.

Je doel is geen overlast ervaren. Dat is iets anders dan gelijk krijgen. Verlies dat ook nooit uit het oog.

En een reactie op een forum beginnen met "schei toch uit" en dan anderen beschuldigen van aso-gedrag...... tja, daar vind ik dan weer iets van.
jouw leven is een keuze
Je mag er überhaupt niet parkeren 2east. Er staan boetes op. Dat is algemeen bekend.

Als de gemeente zou controleren, had ik dit “probleem“ niet gehad.

Maw; ik ga het gewoon melden en niet het gesprek aan. Ik hoop dat ze er een paaltje of whatever plaatsen. Of gaan controleren.

Lost het probleem ook op.

En ook voor de toekomst, voor een ieder die daar wil parkeren.

Ik zit trouwens niet “vol met emotie.”
anoniem_389095 wijzigde dit bericht op 04-04-2020 13:13
6.75% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Noia schreef:
04-04-2020 13:02
Je mag er überhaupt niet parkeren 2east. Er staan boetes op. Dat is algemeen bekend.

Als de gemeente zou controleren, had ik dit “probleem“ überhaupt niet gehad.

Maw; ik ga het gewoon melden en niet het gesprek aan. Ik hoop dat ze er een paaltje of whatever plaatsen. Of gaan controleren.

Lost het probleem ook op.

En ook voor de toekomst, voor een ieder die daar wil parkeren.
Wat kom je híer dan in godsnaam nog doen dan???

Je vraagt om meningen, handreikingen en suggesties om je probleem op te lossen.

Die krijg jeen dan ga je die oplossingen allemaal ontkrachten, en naast je neer leggen, om vervolgens toch je eigen, eigeweigenwijze gangetje te gaan, om dan in de kantlijn óók nog kritiek te hebben op de mensen die je van goedbedoeld advies willen voorzien!

Sorry dat ik (en anderen) wilden helpen!! Ik was me niet bewust dat je zo'n kwetsbaar ego had!

Blijf de volgende keer AUB weg met je triviale onzinprobleempjes, en los ze lekker zelf op!
jouw leven is een keuze
2east schreef:
04-04-2020 13:12
Wat kom je híer dan in godsnaam nog doen dan???

Je vraagt om meningen, handreikingen en suggesties om je probleem op te lossen.

Die krijg jeen dan ga je die oplossingen allemaal ontkrachten, en naast je neer leggen, om vervolgens toch je eigen, eigeweigenwijze gangetje te gaan, om dan in de kantlijn óók nog kritiek te hebben op de mensen die je van goedbedoeld advies willen voorzien!

Sorry dat ik (en anderen) wilden helpen!! Ik was me niet bewust dat je zo'n kwetsbaar ego had!

Blijf de volgende keer AUB weg met je triviale onzinprobleempjes, en los ze lekker zelf op!
Zonet die beslissing gemaakt.
Ik vond de tip van het amsterdammertje een hele goede. En daarbij ook fijn de meningen van anderen te lezen.

Ga jij maar even afkoelen. Volgens mij zit je zelf vol met emotie. Bizarre reactie.
Alle reacties Link kopieren
2east schreef:
04-04-2020 13:12
Wat kom je híer dan in godsnaam nog doen dan???

Je vraagt om meningen, handreikingen en suggesties om je probleem op te lossen.

Die krijg jeen dan ga je die oplossingen allemaal ontkrachten, en naast je neer leggen, om vervolgens toch je eigen, eigeweigenwijze gangetje te gaan, om dan in de kantlijn óók nog kritiek te hebben op de mensen die je van goedbedoeld advies willen voorzien!

Sorry dat ik (en anderen) wilden helpen!! Ik was me niet bewust dat je zo'n kwetsbaar ego had!

Blijf de volgende keer AUB weg met je triviale onzinprobleempjes, en los ze lekker zelf op!

Mijn God/Allah/Boeddha, trek je panty even recht zeg.

(En omdat je zo van uitroeptekens houdt: hier heb je er nog een paar !!!!! :cheer2: )
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
2east schreef:
04-04-2020 13:12
Wat kom je híer dan in godsnaam nog doen dan???

Je vraagt om meningen, handreikingen en suggesties om je probleem op te lossen.

Die krijg jeen dan ga je die oplossingen allemaal ontkrachten, en naast je neer leggen, om vervolgens toch je eigen, eigeweigenwijze gangetje te gaan, om dan in de kantlijn óók nog kritiek te hebben op de mensen die je van goedbedoeld advies willen voorzien!

Sorry dat ik (en anderen) wilden helpen!! Ik was me niet bewust dat je zo'n kwetsbaar ego had!

Blijf de volgende keer AUB weg met je triviale onzinprobleempjes, en los ze lekker zelf op!
Fles azijn op?

En wie ben jij dan om tegen iemand te zeggen hier niet meer te posten.. :wtf: Blijf dan zelf lekker weg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven