Per ongeluk zijde gewassen

28-09-2010 08:47 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren heb ik per ongeluk een zijde blouse in de was gedaan, en die is ook mee geweest de droger in.

Nu is de blouse van zwart naar een doffe kleur gegaan, en vroeg ik me af of iemand iets weet waardoor de blouse weer naar zijn oude staat gaat.

Het is namelijk geen blouse van mij, en echt goedkoop was hij denk ik ook niet

Hoop dat iemand hier antwoord op weet

liefs
De blouse zal niet in de oude staat terug kunnen komen.

Dit is mij ook een keer gebeurd en ik kon de top weggooien.

Een nieuwe kopen is de beste optie.
Als alleen de kleur een probleem is zou je koudwaterverf van dylon kunnen proberen. Maar waarschijnlijk is ook de stof aangetast.
Dat gaat waarschijnlijk betekenen dat hij weggegooid kan worden

Zonde.

Bedankt voor het antwoorden!
Verven kan wel hoor, vrij goed zelf, alleen moet je het wel op de hand doen.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Blousje van de vrouw des huizes? (gezien je au pair topic) Ik zou in elk geval proberen te verven: in de huidige staat gooi je de blouse toch weg.
Mijn moeder wastte vroeger al haar zijden blouses in de wasmachine. Ze deed ze niet in de droger (maar ik af en toe wel perongeluk) Ze werkte in een dure dameskledingzaak en ging er toch gewoon weer mee naar het werk. Strijken doet bij zijde al een hoop. (vochtig!)

Verven kan ook heel goed. Mijn zus heeft oude zijden blouses van mn moeder nogal eens een fleuriger kleur gegeven, om er zelf nog een jaartje ofzo in te lopen

En wat supersoulfighter al zegt: als de blouse toch al verpest is, kun je sowieso het verven nog proberen. Succes!
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven