Plaats inbouw stoomoven

14-02-2017 01:40 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Wij hebben voor onze nieuwe keuken een stoombakoven van Siemens uitgekozen. Deze wordt ingebouwd in de apparatuurkast. Hierboven komt er een combi-oven met magnetron van Siemens.

Nu staat er op de website van Bosch echter dat een inbouwstoomoven nooit ONDER een ander apparaat ingebouwd moet worden, zodat de stoom vrijelijk omhoog kan. Op de website van Siemens staat hier niets over en van de keukenexperts en van Siemens zelf komt er ook geen duidelijk antwoord.

Nu is mijn vraag: wie heeft er een stoom(bak)oven en is deze onder een ander apparaat ingebouwd of toch niet?

Alvast dank!
anoniem_291961 wijzigde dit bericht op 14-02-2017 01:41
Reden: typfout
% gewijzigd
Bij mij staan ze naast elkaar, ook beide Siemens. Misschien staat het in de inbouwhandleiding?

Verder had ik nooit geen combi oven/magnetron meer gekocht maar alleen een oven. Maar dat vroeg je niet
In onze nieuwe keuken zaten ze eerst wel boven elkaar getekend, maar wij hebben dit aangepast en zitten nu naast elkaar.

Er is nooit bij gezegd dat dit niet kon.

Nu is Siemens consumenten (of alleen keukens) van bosch of andersom dus ik zou het raar als het alleen bij bosch geldt.

Misschien een mailtje sturen maar Siemens
Esther55: waarom is dat?

Wij krijgen dus een stoombakoven en dan daarboven (?) een compacte bakoven met magnetronfunctie.

Leoni: dat is ook waarom ik zo twijfel. Onze keukenleverancier voorziet geen problemen, inspiratiehuis2020 zegt dat het kan, de Boschwebsite geeft aan dat het niet kan, Coolblue twijfelt en de klantenservice van Siemens heeft het opgezocht en kan er zwart op wit niets over vinden, maar raadt het gevoelsmatig en in overleg met meerdere collega's wel af... ik weet niet goed wat wijsheid is, maar de indeling zou echt perfect zijn als de stoombakoven onder kan.

Eigenlijk hoop ik dat er hier mensen zijn bij wie het al jaren goed gaat met de stoomoven onder en een ander apparaat erboven.
Waarom kan je niet gewoon de stoombakoven boven doen en de combi/oven onder? Of is dit een hele stomme vraag ?
Bij ons is ook bewust de stoomoven boven de andere oven geplaatst en niet andersom. Zelf geen verstand van maar dat was het advies.
Misschien dat er stoom uit kan komen en kortsluiting kan geven?
MaryCrawley: zijn de ovens bij jullie even groot qua formaat?

MN: volgens de keukenadviseur is dat onpraktisch en is het visueel minder mooi. De combi oven/magnetron is namelijk kleiner dan de stoombakoven.
Ik heb thuis dus vergelijkbare modellen van Bosch, naast elkaar. Inderdaad niet even groot maar dit is netjes opgelost door een la onder de combi.

Ik zou alleen al niet kiezen voor onder elkaar omdat het me erg onhandig lijkt om iets uit een hete oven te halen die te hoog zit. Zou bij mij voor gevaarlijke situaties zorgen...
Is er een mogelijkheid dat je je tekeningen kan aanpassen? Zodat ze naast elkaar komen?

Ik zie namelijk meer don't dan do's in je verhaal.

Wij krijgen precies dezelfde 2 apparaten in onze nieuwe keuken maar deze komen ook wel naast elkaar.

Succes! X
Bij ons werd het ook afgeraden en zijn ze dus uiteindelijk naast elkaar geplaatst.

Waarom heb je eigenlijk nog voor een magnetron gekozen? Sinds de stoomoven hebben wij geen magnetron meer en ik heb hem nog nooit gemist.
Ik heb de stoomoven onder de combioven en dat gaat al jaren goed. Er is ook nooit gezegd door de keukenboer of de fabrikant dat dit niet kon.
Find people who will make you better (M. Obama)
Wij hebben de stoomoven boven de combioven. Niet vanwege kortsluitingsgevaar maar meer praktisch, de bovenste oven zit heel hoog dus daar wilden we de oven die we het minst zouden gebruiken. Achteraf zit hij toch wat te hoog en vind ik het daardoor niet fijn om hem te gebruiken, best gevaarlijk om een bak heet water uit een oven te halen boven schouderhoogte.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Raar. Wij hebben geen stoomoven maar wel een gewone grote oven. Als ik die open doe komt er ook veel stoom en hete lucht uit. De onze zit onder wij hebben ook apparaten van Siemens (van dezelfde lijn als die van jou). Naast elkaar was niet mooi omdat de apparatuur niet even groot is en boven elkaar zie je dat niet.

Hoe staat het in de winjel ingericht? Boven elkaar of naast elkaar?
Wij hebben ook dezelfde combinatie, maar wel de stoomoven boven de combi. Lijkt mij ook praktischer, want als je de stoomoven opent komt er veel stoom vrij. Als hij wat hoger zit, heb je daar zelf ook minder last van. Daarbij is hoe hoger hoe onpraktischer. De stoomoven gebruiken wij ook minder vaak dus handiger dat die hoger zit.
Wij hebben de stoomoven onder de magnetron.

Komt inderdaad een hoop stoom uit.. Maar zolang de magnetron dicht zit lijkt het me niet een heel groot probleem....

Bij ons doet alles het nog. En mijn man is elektricien. Dus als die problemen had voorzien had die het niet zo geïnstalleerd..
quote:Silver_Lining schreef op 14 februari 2017 @ 07:46:

MN: volgens de keukenadviseur is dat onpraktisch en is het visueel minder mooi. De combi oven/magnetron is namelijk kleiner dan de stoombakoven.Grotere combi oven nemen Bij een oven vind ik groot sowieso fijn.
quote:Silver_Lining schreef op 14 februari 2017 @ 07:46:

MN: volgens de keukenadviseur is dat onpraktisch en is het visueel minder mooi. De combi oven/magnetron is namelijk kleiner dan de stoombakoven.

Nee, de stoomoven is groter. Daarom zitten ze ook boven elkaar want naast elkaar zijn die verschillende formaten niet mooi.. Wij gebruiken de stoomoven daarnaast ook het meeste en je kan het meestgebruikte apparaat het beste boven plaatsen.

Bij ons zitten ze trouwens beide nog steeds op goede hoogte. Let er inderdaad op dat de bovenste niet te hoog wordt, want met een oven werken net boven je macht is heel onprettig (had ik in mijn vorige huis en wil ik nooit meer dus daar zijn we enorm pietluttig over geweest).
Wij hebben ook verschillende grote maar wel naast elkaar. Er zit onder de kleine oven nu een borden warmer. Hierdoor oogt het wel mooi en strak. Nu ben ik wat kleiner, dus boven elkaar vond ik gewoon niet fijn. Bij de standaard kasten zou de hoogste oven voor mij net iets minder onder schouder niveau komen of we de onderste moest weer best ver naar beneden en was de kast die daarbij hoorde weer duurder.

Nu dus een extra bordenwarmer die net zo duur was als de extra kast.
Ik zou zelf geen combi oven meer kopen omdat ik in mijn vorige keuken een oven en een magnetron apart had, ik vond die losse apparaten beter werken dan de combi.

Daarnaast gebruik ik nu de magnetron bijna nooit meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven