Plafond zelfde kleur als de muren

14-12-2025 16:31 13 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
We zijn onze slaapkamer en logeerkamer aan het opknappen en bij het zoeken naar inspiratie zie ik plaatjes langskomen waarbij de muren en plafonds in dezelfde kleur zijn geschilderd (en dan niet wit). Op Pinterest foto's ziet het er leuk uit, maar geen idee of het werkt in het echt (in een huis waarbij de kamers 245cm hoog zijn).

Heeft iemand dit al eens gedaan en zo ja in welke kleur en bevalt het?
Wij hebben dat in meerdere kamers en ik vind het fantastisch, heel sereen en zacht. Ongeacht de kleur. Bij een donkerdere kleur wordt het natuurlijk wel heel cozy en moet je altijd de lamp aan, dus daar moet je rekening mee houden. Maar in het licht maakt het echt niet veel uit. Ik vind zelf een harde scheiding tussen wanden en plafond heel hard en onrustig overkomen. Plus: het verft lekker snel, want je hoeft niks af te plakken bij het plafond.
Wij hebben een beige/zandkleur in de slaapkamer. Doordat het plafond is meegeverfd krijg je een soort coconnetje, ik vind het mooi en warm.
Jahoor, vroeger thuis zwart en tegenwoordig classic car groen. Ik hou ervan.
Toevallig zit ik er ook over te denken maar ben een beetje huiverig voor het effect. Voorwaarde is sowieso dat alle wanden 1 kleur hebben denk ik toch? want ik overweeg ook een behang op 1 wand.
Noëlle_ismijnnaam schreef:
14-12-2025 17:30
Toevallig zit ik er ook over te denken maar ben een beetje huiverig voor het effect. Voorwaarde is sowieso dat alle wanden 1 kleur hebben denk ik toch? want ik overweeg ook een behang op 1 wand.
Dat heb ik.
3 muren en plafond dezelfde kleur en een behang op 1 wand. In het behang komt de kleur van wanden en plafonds terug. Ik vind het heel rustig en mooi.
Gezien de reacties ga ik de gok wagen :-) Nu nog een leuke kleur kiezen.
Ik vind het wel echt afhangen van de kleur. Met een donkere kleur zou ik het in een kleine/lage kamer echt te donker vinden. Ik vond het verschil tussen een witgeverfde muur en een terracotta muur al zo groot qua licht absorberen. In een grote of hoge ruimte is het juist weer heel mooi en wat warmer.
Ik heb 1 wand behangen op mijn slaapkamer met een vrij druk behang. Daar de lichtste kleur uitgekozen, zandkleurig/beige, en daarmee de 3 overige wanden en plafond geverfd. Supermooi, ben er nog steeds blij mee.
In mijn slaapkamer heb ik dat gedaan. Mauve wanden, mauve plafond, mauve beddengoed. De ruimte is er optisch groter van geworden en heel sereen door die tint.
Ja de muren en het plafond zijn donker, petrolblauw. Staat heel leuk. Het is meer 1 geheel dan toen het plafond nog wit was. Het is maar verf, als het je niet bevalt verf je er weer overheen.
En dat het kleiner zou ogen, vind ik onzin.
Ja, in een licht terracotta. Was niet de bedoeling maar man had op één muur er zo’n zooi van gemaakt dat ik het plafond maar gelijk mee heb genomen. Ik vind dat het verrassend goed heeft uitgepakt. Voor mijn gevoel heb ik zo meer ‘impact’ van de warme kleur.

Een vriendin heeft met twee kleuren gewerkt in haar woonkamer om zo de illusie te wekken dat het plafond hoger is dan dat het is. De illusie werkt goed (maar was wel een pokkewerk met afplakken).
Grant every woman the confidence of a mediocre middle aged white man

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven