Plakfolie voor deurtjes keukenkasten.

30-08-2009 11:52 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil mijn keuken opknappen en frisser doen lijken. Verfen is geen optie dus ik zit er aan te denken om de deurtjes van de keukenkasten te beplakken met een goed dekkende effen matkleur folie. Wie heeft hier ervaring mee? Is dit goed te doen door een leek? Is deze folie gewoon te koop bij een bouwmarkt?



Alvast bedankt
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
Alle reacties Link kopieren
kun je dat ook gewoon bij een bouwmarkt kopen?
Alle reacties Link kopieren
ja
Alle reacties Link kopieren
Ik ben toevallig bezig mijn deurtjes te beplakken.



Het is een heel karwei hoor, maar het resultaat is wel mooi. Je moet alleen goed opletten dat je het niet beschadigt, want dat gaat helaas wel makkelijker met dat dunne plastic.



Ik heb trouwens ook alle tegeltjes beplakt. Ik heb straks een hele plakplastic-keuken Maar goed, het is voor mij maar voor een paar jaar. Ik ben nog student
Alle reacties Link kopieren
prulletje, ga je fotos plaatsen :P
Alle reacties Link kopieren
Haha ja moet ik ze wel nog even maken
Alle reacties Link kopieren
cool :D ben benieuwd
Alle reacties Link kopieren
Nou, het heeft even geduurd maar hier alvast een paar foto's :D



De keuken en de tegels waren eerst lelijk lichtbruin.

Ik heb de tegeltjes met zwart plakfolie beplakt (1 voor 1... pff wat een werk!) en ik ben nu met de kastjes bezig om ze wit te beplakken met nieuwe handgreepjes.

(zwarte tegels zou ik zelf niet zo gauw kiezen normaal, maar dit kwam nu het beste uit).



Voor:





Tegels beplakt:





Ook bovenkastjes beplakt:





Ik heb het niet met daglicht gefotografeerd, dus het is misschien niet zo duidelijk te zien als overdag sorry.

Nu de onderkastjes nog
Alle reacties Link kopieren
Even een topic uppen, want ik heb een vraag. Kun je deze folie ook weer zo verwijderen dat de kasten eronder weer 'normaal' zijn? Ik wil het doen in een huurwoning, maar ben bang dat ik het er misschien weer af moet halen en wil natuurlijk niet de kastjes slopen... dus als dat niet kan, doe ik het niet...!



En, een beetje aan de late kant, maar Prulletje: ik vind het resultaat prachtig!
Alle reacties Link kopieren
Nog een keer dit topic uppen, ik wil dit miss ook wel doen, en ik heb dezelfde vragen als Fiorah...



Iemand??
Alle reacties Link kopieren
Inspiratie, dus even omhoog gehaald.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog steeds geen idee, volgens mij kan het met warm water wel eraf gehaald. Ik hoop het maar, want ik heb het toen toch ook gedaan en het resultaat is werkelijk fantastisch. Voor 5 euro nieuwe knopjes op de deurtjes en tah-dah... nieuwe keuken! Echt een aanrader!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb voor een bureau en kast van mij dochter hier besteld. Hebben verschillende dessins en afmetingen.



Www.plakfoliewebshop.nl

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven