Poolse buren en geluidsoverlast

29-03-2010 13:59 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb Poolse buren en ze houden ervan om de muziek echt keihard aan te zetten. Overdag en 's avonds trillen regelmatig de deuren in hun sponningen. Het probleem is dat ze geen woord Nederlands spreken. Bij gedag zeggen kijken ze zelfs de andere kant op. Ik heb zelfs een keer toen ik het helemaal zat was aangebeld, maar toen werd er niet opengedaan. De muziek te hard?? Andere buren erbij halen heeft niet zo veel zin, want die spreken allemaal geen Nederlands..Heeft iemand een goede tip? Moet ik naar de woningstichting of naar de politie? Iemand ervaring?
Probeer het eens in het Duits
Ik zou het ze met handen en voeten duidelijk maken, maar als ze gewoon niet open doen heeft het idd weinig zin. Als dat echt regelmatig voor komt, lijkt me de woningbouw de eerst voor de hand liggende optie
Woningbouw bellen. Misschien zitten ze er wel illegaal.
Woningbouw bellen, wij hebben hetzelfde gehad, spraken gebrekkig duits, maar ze gingen gewoon door met overlast veroorzaken. De woningbouw heeft toen een tijd lang bemiddeld en uiteindelijk zijn ze er uit gezet. Nu moet ik wel zeggen dat zij wel meer deden dan hard muziek draaien en ze woonden er met teveel mensen, maar je woningbouw kan zeerzeker bemiddelen.
Overlast van Polen is waar jij woont wel een hot item toch, ook in de politiek? Ik zou de woonstichting aanspreken, maar ook de politie waarschuwen als het zo vaak gebeurt. Wie weet helpt het bij de beleidsvorming wb woonvergunningen.
pvv stemmen..maar ik heb zo een gevoel dat je dat al doet.
Volgens mij zitten ze er gewoon legaal hoor. De vorige buurvrouw heeft verteld dat ze bij de bezichting met een tolk kwam. Maar dat van Duits is een goed idee. Al sprech ich maar ein bichjen deutsch
grapje hoor!
Lievelente, ik weet niet waar je woont maar als het in de buurt is wil ik wel voor je langskomen. Ik spreek Pools en werkt het misschien het beste als je ze in hun eigen taal aanspreekt ;)
Geen PVV, werk zelfs veel met mensen van allochtone afkomst. Maar moet zeggen dat ik het wel erg vervelend vind wanneer je buren geen woord Nederlands spreken.

Gelukkig blijft het tot nu toe alleen bij geluidsoverlast (voor de rest geen contact).
Zijn het Poolse werkers? Meestal zitten die er via zo'n bemiddelingsbedrijfje,wie weet kun je daar iets mee. En anders inderdaad Woningbouw ofzo of een tolk.
Bedankt voor je aanbod Arima. Woon regio Rotterdam. Maar ga het denk ik eerst wel in het Duits proberen. Als de deur opengaat tenminste. Stom dat ik daar zelf niet aan gedacht heb.
Ja dat snap ik..nog erger dat ze geen rekening met je houden dat is gewoon asociaal.
veel polen willen geen duits spreken.

ligt nog wat gevoelig na al die jaren.

de meeste spreken EN verstaan heus wel engels.

dus dat zou je ook kunnen proberen.
De meeste Polen verstaan wel redelijk Duits, dus het valt te proberen. Anders idd gewoon je woningbouw. Succes!
Ik begreep juist dat de meeste geen Engels spreken. Maar idd het proberen waard.
Waarom gooi je geen briefje in de bus ?

Misschien kan AriMa wat voor je vertalen ?

Al sta je duits/engels/weet ik veel wats sprekend voor hun deur, als ze niet opendoen, schiet je er niets mee op.
quote:desteny schreef op 29 maart 2010 @ 14:14:

veel polen willen geen duits spreken.

ligt nog wat gevoelig na al die jaren.Ghehe Nou dat ligt aan de Pool hoor, ken er veel die er geen moeite mee hebben. Duits is voor hen vaak makkelijker dan Nederlands of Engels.
quote:Lievelente schreef op 29 maart 2010 @ 14:16:

Ik begreep juist dat de meeste geen Engels spreken. Maar idd het proberen waard.Vreemd, het bedrijf waar ik werk heeft ook een Poolse vestiging en mijn Poolse collega's daar spreken allemaal goed Engels...
Als ik naar mijn eigen familie kijk en zo de regio is er niemand die engels kan, en duits ook amper. Denk dat het ook beetje ligt aan de regio, in de grotere steden loopt men ook helemaal niet meer achter wat dat betreft...
quote:Princesita schreef op 29 maart 2010 @ 14:02:

Woningbouw bellen. Misschien zitten ze er wel illegaal.Wat een aanname, omdat het Polen zijn ?
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
quote:binkie14 schreef op 29 maart 2010 @ 14:41:

[...]

Wat een aanname, omdat het Polen zijn ?

Het is geen aanname, want er staat toch misschien voor?

En ik zeg dat omdat ze 1. geen gedag zeggen en 2. niet open doen als er aangebeld wordt. Heeft helemaal niet met nationaliteit te maken, dat maak jij er van.
ik zou de politie bellen wegens geluidsoverlast de volgende keer.Ze weten echt wel dat jij last hebt van die herrie, het is gewoon asociaal.
quote:annieoakley schreef op 29 maart 2010 @ 14:21:

Waarom gooi je geen briefje in de bus ?

Misschien kan AriMa wat voor je vertalen ?

Al sta je duits/engels/weet ik veel wats sprekend voor hun deur, als ze niet opendoen, schiet je er niets mee op.Lijkt mij een goed idee

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven