Puppy die altijd klein blijft?

26-09-2013 11:56 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik weet dat het misschien een beetje een rare vraag is, maar ik hoop dat iemand me kan helpen.

Ik wil al heel lang een hond, maar eigenlijk wil ik het liefst een puppy die nooit groot wordt. Dat kan niet, dat begrijp ik. Maar is er misschien een hondenras dat zulke specifieke karaktertrekken heeft dat een hond eigenlijk nooit echt volwassen wordt? Ik hou gewoon echt meer van puppy's dan van wat dan ook
chihuahua??
Een FurReal friend.
Jack Russell. Die blijft puberen.
verba volant, scripta manent.
dit is net zoiets als een baby willen die altijd baby blijft...dat gaat dus niet! En ik zou dus helemaal geen hond nemen, want als ik het zo lees beland hij toch in het asiel als hij zich ineens volwassen gaat gedragen. Misschien is zoiets wat voor je : http://www.degrotespeelgo ... ds/fur-real-wandel-puppy/
quote:Genova schreef op 26 september 2013 @ 11:59:

Een FurReal friend.Ah, ik ben niet de enige!
Ik heb nu al medelijden met dat beestje. Een hond, hoe klein ook, is een roofdier en moet je goed opvoeden en heel veel beweging geven en je als roedelleider opstellen. Anders wordt zo'n beest daar echt niet gelukkig van, hoe schattig ze er ook uitzien.
quote:MarianneDavids schreef op 26 september 2013 @ 11:59:

Jack Russell. Die blijft puberen.dat is geen feit, ligt volledig aan de hond. Vriendin van m heeft een jack russel, als hij er niet zo uit zag had je nooit gedacht dat het een jack was. Dat beest is hartstikke rustig, ligt vaker te maffen dan welke hond ook. Komt heerlijk bij je liggen en lijkt totaal niet op een pup qua gedrag.
Ik stem ook voor een fur real friend.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Je wil een Eeuwige Puppy? Ja, dan sluit ik me aan bij de fur real friend....
Franse bulldog

Chihuaha
Eeuwige puppy ---> fur real friend

En anders zou ik voro een frans bulldogje gaan.. Die zijn zachter en makkelijker van aard dan een jack russel of een chihuahaha
Ik moet dan gelijk denken aan een boxer. Qua uiterlijk geen puppy, maar qua karakter absoluut. Die blijven tot hun dood net zo speels en lief als een puppy. Die van mijn ouders is inmiddels 12 jaar, en denkt nog steeds dat hij een kleine pup is. Lekker jong van geest
Alle puppies worden volwassen. Ze worden veel of iets groter dan dat ze zijn. En ze verliezen het babyvet wat ze zo rond en aandoenlijk maakt.

Wat je zou kunnen doen is je melden bij adopteer een pup. Dan krijg je een labradorpup die je zindelijk moet maken en klaar moet stomen voor de opleiding voor blindgeleide honden. Als hij dan volwassen is, gaat hij weg, en dan kun je weer een pup in huis nemen.

Ik heb het zelf overwogen maar ik denk niet dat ik in staat ben om zo'n hond weer af te geven. Stel je ook voor dat hij naar een blinde gaat, die niet echt van honden houdt maar die hem als handige gids gebruikt maar hem verder als een meubelstuk ziet en hem de behoefte als hond ontzegt?
Jeetje..
Deze. Die van mij is 3 en gedraagt zich nog hetzelfde als toen ze een puppy was, tis net een klein kind... en ook niet groot... zo eentje dus

een maltezer terrier trouwens... die is niets veranderd met hoe ze was toen ze klein was
.
http://i42.tinypic.com/2vkbw3a.jpg of dit inderdaad. Kan geen plaatjes plakken
.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Hou op, zeg. En dan over een jaar ofzow toch de hond naar het asiel omdat het geen puppy meer is?

Alles wordt uiteindelijk volwassen.

Tijd dat jij dat ook wordt, TO. Wat een kinderachtige wens zeg.

Ik wil graag een Roze Eenhoornveulen, waar ik dan met mijn Prinsessenjurk en Opplakvleugels de wereld mee rondvlieg.
quote:Desperate_Housewive schreef op 26 september 2013 @ 12:01:

[...]

dat is geen feit, ligt volledig aan de hond. Vriendin van m heeft een jack russel, als hij er niet zo uit zag had je nooit gedacht dat het een jack was. Dat beest is hartstikke rustig, ligt vaker te maffen dan welke hond ook. Komt heerlijk bij je liggen en lijkt totaal niet op een pup qua gedrag.Ik ken drie Jack's, allemaal op een ander adres en geen familie van elkaar. De oudste is een jaar of twaalf, de andere twee om en nabij de zes jaar. Het zijn drie stuiterballetjes, wel lief hoor maar een terriër is een terriër, vasthoudend in ieder opzicht.
verba volant, scripta manent.
Tjah, mijn lieve chihuahua (heeft nu door omstandigheden een hele fijne nieuwe baas) is qua gedrag altijd een pup gebleven. Al was ze veel te groot met haar 4 kg . Maar elke hond heeft zijn eigen karakter.

Ik zou als ik jou was naar herplaatstertjes kijken. Dan mis je de puppyperiode, maar weet je wel zeker of je een hondje krijgt die in zijn/haar hartje nog altijd een pup is en blijft.
Heb je wel ervaring met een pup opvoeden? Ja ze zien er lief uit en ze zijn hartstikke schattig maar toch, wees blij dat ze volwassen worden! Het zijn enorme handenbinders.

Of wil je graag een hond die permanent niet betrouwbaar zindelijk is, constant in je kuiten en vingers bijt, 4 keer per dag moet eten, niet lang alleen kan blijven, 's nachts piept, tegen iedereen opspringt en nergens naar luistert?
Ik vind dat je niet gek moet staan te kijken als je op je vraag een heleboel commentaar krijgt. En dat je er nog eens goed over na moet denken of je echt wel een HOND wil.

Waarom wil je het en weet je wat het hebben van een hond inhoudt?

(Maar ik denk ook dat men er niet gek van moet staan te kijken dat er over een jaar of 10, 20 echt hondjes en katjes gefokt worden die klein blijven en op puppy's/kittens lijken. Echt.)
quote:iones schreef op 26 september 2013 @ 12:40:

Alle puppies worden volwassen. Ze worden veel of iets groter dan dat ze zijn. En ze verliezen het babyvet wat ze zo rond en aandoenlijk maakt.

Wat je zou kunnen doen is je melden bij adopteer een pup. Dan krijg je een labradorpup die je zindelijk moet maken en klaar moet stomen voor de opleiding voor blindgeleide honden. Als hij dan volwassen is, gaat hij weg, en dan kun je weer een pup in huis nemen.

Ik heb het zelf overwogen maar ik denk niet dat ik in staat ben om zo'n hond weer af te geven. Stel je ook voor dat hij naar een blinde gaat, die niet echt van honden houdt maar die hem als handige gids gebruikt maar hem verder als een meubelstuk ziet en hem de behoefte als hond ontzegt?sympathiek, maar is het dan niet de bedoeling dat je de hond vooral opvoedt en al allerlei commando's bijbrengt? Maw, dat je werkt met hem en niet alleen maar gezellig kroelt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven