Puppyperikelen, wie schrijft mee?

04-06-2009 08:49 1051 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Wij hebben sinds 2 maanden een labrador pup. Ze is vandaag 16 weken geworden, en het is een schat. Ik praat gigantisch veel over haar tegen iedereen, en om de mensen om mij heen een beetje te ontzien leek het me leuk om met andere puppyeigenaren te schrijven en ervaringen uit te wisselen. Wie schrijft mee?
Ratteke, da's een grappig manier om erachter te komen :-).
quote:mariesophie schreef op 22 juni 2009 @ 18:36:

Ratteke, da's een grappig manier om erachter te komen :-).Ik ga het zometeen weer uittesten... Vriendlief ligt heerlijk te snurken in de lekkere stoel, hond ligt prinsessenheerlijk op de bank en ik ben lekker aan het forummen. Ik ga zo naar bed, welterusten en tot morgen.
En? Beneden alles opgevreten?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
quote:Spijker schreef op 23 juni 2009 @ 06:46:

En? Beneden alles opgevreten?

Nee, alles nog heel! Gelukkig is ze die sloopfase voorbij... toch vermoeiend hoor, ogen voor en achter moeten hebben om haar in de gaten te houden.

Enneh, toch je oude avatar weer terug? Ik vond je nieuwe wel mooi, er waren mooie plaatjes voor je uitgezocht. Ik ben wel blij met mn nieuwe!
Wat grappig, zweefteven en hondenscholen. Kan me eigenlijk niet zoveel voorstellen bij die combi. De hondenscholen die ik ken zijn juist heel down to earth en halen dat 'de hond houdt van mij', wat mensen kunnen hebben, meteen onderuit. Een hond volgt zijn roedelleider. Punt. Tips van Spijker zijn erg goed!
quote:Ratteke schreef op 23 juni 2009 @ 07:45:

[...]

Nee, alles nog heel! Gelukkig is ze die sloopfase voorbij... toch vermoeiend hoor, ogen voor en achter moeten hebben om haar in de gaten te houden.

Enneh, toch je oude avatar weer terug? Ik vond je nieuwe wel mooi, er waren mooie plaatjes voor je uitgezocht. Ik ben wel blij met mn nieuwe!

Gelukkig!

(nee hoor, nog steeds de nieuwe avatar, misschien moet je even f5-en!)

Thnx Marahbloem!
Marahbloem, bij mijn vorige dierenarts waren ze enorm zweverig (wel met dollartekens in hun ogen). Vonden we ook echt helemaal niks.

Ratteke, gelukkig is er niets gesloopt!

Spijker, je pup komt er bijna aan he? Spannend hoor.

Ik ben druk aan het informeren bij andere hondenscholen. Vanmorgen ook even bij de Kynologenclub ingesproken. Pup is af en toe niet te houden, en bijt echt als een gek. Ze springt steeds tegen ons op en gaat dan vaak met haar volle gewicht aan je pols/hand/kleding hangen. Gisteren heeft ze ons maar ook mijn zusje tot bloedens toe gebeten. We proberen haar tijdens het uitlaten ook wat te temperen, want ze springt buiten ook tegen iedereen op (de meeste vinden dat ook tot nu toe wel leuk), maar paar dagen geleden hapte dus ze iemand in haar handen. Huidige hondenschool kan er niet veel mee, zegt alleen maar grijp haar in haar nekvel.

's Ochtens als ik naar beneden kom (vriend is meestal iets eerder) is ze ook helemaal dol. Ze springt tegen de glazen deur en jumpt boven op me (dan meestal zonder te bijten). Compleet genegeerd dus vanmorgen, stil blijven staan en daarna omgedraaid. Pas toen zij rustig was en niet meer zo keek aandacht gegeven. Moeilijk hoor. Straks komt mijn vader en ik heb al tegen hem gezegd dat hij haar moet negeren (ze vliegt altijd op hem af en springt onwijs). Mijn vader heeft gezegd dat hij dat zal doen, maar zegt het wel lastig te vinden. Is natuurlijk ook leuk als een hond zo enthousiast is, maar wat is nou enthousiasme en wat echt aandacht trekken zeg maar?

Nou ja, morgen eerst ook even kijken bij de MG hondenschool. Ik ben benieuwd, maar tot nu toe klonk het goed wat die vrouw zei. Ook de hoeveelheid theorie die je krijgt spreekt me erg aan.
Ratteke, jij hebt ook een nieuwe avatar zie ik.
Pup heeft dat hier ook gedaan MS, met dat speelse bijten erbij, bij iedereen die binnen kwam.

We hebben toen de afspraak gemaakt dat zodra iemand binnen komt, de pup te negeren, gaat ze toch springen, een knietje te geven (gewoon knie omhoog doen) of om te draaien en verder negeren en on gedag te zeggen.

Zodra ze dan rustig werd gingen ze haar gedag zeggen.

Ik moet zeggen, met een week was het in huis over.

Buiten op straat is het moeilijker, er zijn altijd van die mensen die dan lekker wild doen met je hond en haar dus express hoog laten komen en dan denk Mw. dat ze tegen iedereen buiten mag springen, terwijl de meeste mensen daar nou net niet van gedient zijn, dus het is moeilijk.

Ik blijf haar conseqeunt laag houden mbv de riem maar het is wel moeilijk.
Hoi Mariesophie, ik heb je even een vriendenuitnodiging verstuurd. Misschien wonen we een beetje bij elkaar in de buurt en kunnen we eens afspreken om een keertje samen met de honden te lopen ofzo?

MG school zou misschien best een goeie kunnen zijn!
Ratteke, jij hebt ook een nieuwe avatar zie ik.
quote:mariesophie schreef op 23 juni 2009 @ 09:22:

. Pup is af en toe niet te houden, en bijt echt als een gek. Ze springt steeds tegen ons op en gaat dan vaak met haar volle gewicht aan je pols/hand/kleding hangen. Gisteren heeft ze ons maar ook mijn zusje tot bloedens toe gebeten. We proberen haar tijdens het uitlaten ook wat te temperen, want ze springt buiten ook tegen iedereen op (de meeste vinden dat ook tot nu toe wel leuk), maar paar dagen geleden hapte dus ze iemand in haar handen.

's Ochtens als ik naar beneden kom (vriend is meestal iets eerder) is ze ook helemaal dol. Ze springt tegen de glazen deur en jumpt boven op me (dan meestal zonder te bijten). Compleet genegeerd dus vanmorgen, stil blijven staan en daarna omgedraaid. Pas toen zij rustig was en niet meer zo keek aandacht gegeven. Moeilijk hoor. Straks komt mijn vader en ik heb al tegen hem gezegd dat hij haar moet negeren (ze vliegt altijd op hem af en springt onwijs). Mijn vader heeft gezegd dat hij dat zal doen, maar zegt het wel lastig te vinden. Is natuurlijk ook leuk als een hond zo enthousiast is, maar wat is nou enthousiasme en wat echt aandacht trekken zeg maar?

Mariesophie, wat heb je toch een problemen met je hondje. Dit gedrag is echt niet goed hoor. Iemand tot bloedens toe bijten.... Ik hoop echt voor je dat je snel een goede school hebt gevonden waar ze je met goede raad en daad bijstaan met de opvoeding. Tara heeft in haar pubertijd ook vreselijk gebeten. Vooral mij. We lagen elkaar qua rangorde niet zo. Ik heb wat met die hond gevochten zeg... terugbijten, nekvel, er boven op liggen, negeren etc. noem het maar op en ik heb het gedaan. Ik was een tijd erg blij dat het winter was want dan kon ik lange mouwen aan en zag mijn kamergenote niet wat voor blauwe plekken ik op mn onderarmen had. Ze heeft me ook een keer in mn dij gebeten... tsjesus dat was erg! Je kon haar gebit in mn dij zien staan als blauwe plek. En ze heeft me een keer in mn kont gebeten... Gelukkig was dat een spijkerbroek en zat er nog een zak voor, daar heb ik geen schade van gehad zeg maar...

Het was ook nog in een tijd dat mn vriend later begon met werken en ik dus 's avonds tot 7 uur alleen met haar was. Ik heb wat afgejankt hoor. En ik heb ook op het punt gestaan om haar weg te doen. Ik kon het niet meer aan. De kinderen hebben toen bij/ingesprongen en kwamen 's avonds wel eens bij me. En toen, zo, van de een op de andere dag was het over! Ze luisterd beter, nog niet helemaal geweldig maar ze komt als ik roep en alle gewone commando's. Als ik thuis kom is ze door het dolle heen, maar dat vind ik niet erg. Ze moet dan ook erg nodig naar de wc... Ik laat haar dan uit, gaat ook prima, en dan komt ze naast me zitten als ik achter de computer zit. Dan krijgt ze dr aaitjes en gaat ze er bij liggen. Er is dus nog hoop voor je!

En dat buiten mensen aan je hond zitten... tjsa, met puppies gaat dat gauw met die hoge vertederingsfactor die ze hebben... Alleen Tara is erg mooi, grote stoere hond. Ik ben met haar in de binnenstad om drukte te oefenen. Staan dr een stel bouwvakkers. En één wil persé mijn hond aaien. Ik nog gezegd dat ie dat niet moet doen. Aandringen etc, opmerkingen maken die ik nogal apart vond... goed, ik waarschuw je, het is op eigen risico. Ik kan niet voor mn hond denken... Hij aaien, en ja hoor, HAP! Hij vloeken, en ik kon toen uit de grond van hart héél gemeen een ik heb je gewaarschuwd maar je wilt niet luisteren naar een vrouw he! niet onderdrukken... Die vent aait nooit een hond weer waar een vrouw aan vastzit....en hij is afgegaan als een gieter naar z'n collega's toe!

En hoe vind je mn nieuwe avatar? Leuk he? Ik ben dr heel blij mee!
Ratteke, ik vind je avatar onwijs leuk! Ik vond die vorige trouwens ook heel leuk hoor :-).

Tja, idd veel gedoe met mini. Nu lijkt het alsof ze een draak van een hond is. Dat is natuurlijk niet zo. Als ze slaapt is ze heel lief :-). Het is meer dat ze af en toe door het dolle is en begint dan dus te happen, en dat dus meerdere keren per dag en ook tijdens het uitlaten. Grootste deel van de dag ligt ze te luieren/slapen. Met spelen moet ik ook uitkijken, want dan is ze ook al vrij snel dol.

Die blauwe plekken, erg he! Die van mij bijt wel gigantisch hard, maar dat echt haar gebit in mijn arm ofzo staat heb ik gelukkig nog niet meegemaakt. Da's wel heel heftig zeg. Dus het was bij Tara ook echt een fase? Zal wel uitproberen zijn ook idd en proberen boven jou te komen.

Mijn vriend is ook laat thuis. Baal ik soms ook van hoor, want het is fijn om even overgenomen te worden en te 'relaxen'. Mijn ouders hielpen me in het begin vaak, want toen jankte ik ook wat af. Bijten en korte gebroken nachten zorgte ervoor dat ik een wrak was. De moeder van mijn pup was trouwens ook een enorme bijter. Inmiddels niet meer, dus ik heb goede hoop.

Grappig dat je schrijft dat ze naar de wc moet :-)

Ha ha, die bouwvakker. Nou dat, moet hij maar naar je luisteren hoor!

Spijker, wat aardig van je dat je zo veel moeite doet voor een 'vreemde'. Ik zal je straks even een berichtje sturen (ff uitvogelen hoe dat werkt).
MS, ik heb je een berichtje gestuurd hoor.
Spijker, ik heb je terug gemaild.

Wat doen jullie trouwens met deze 'hitte' met je hond? Pup ligt te puffen, dus ik doe het overdag heel rustig aan met haar. Hou haar zo veel mogelijk binnen, want hier is het heerlijk koel. Verder veel drinken geven natuurlijk.
Vroeg 's ochtends grote wandeling, 's middags laten zwemmen en 's avonds nog een wandeling.

Kong vullen met yoghurt en banaan en invriezen.
Ah ik kreeg je berichtje, nou laat maar een keertje weten als je in de buurt bent dan!
Ik sproei dr nog wel eens nat met de tuinslang, daar zit zo'n douche op. Vind ze héél raar en mega interessant. Planten water geven is ook een leuk spelletje, lekker happen in het water. Gaat ze helemaal uit dr panty! Het blijft een heerlijk beest!

En wat ik ook zo leuk vind, is dat je verschillende blafjes kan herkennen, eentje voor waarschuwen, spelen, aandacht, het knorren als ze heel lekker geaaid en gekroeld wordt.
Spijker, mocht ik een keer die richting op gaan dan hoor je het zeker. Thanks!

Kan een pup ook zo'n koude kong eten?

Hier ook een liefhebber van water. Ga morgen misschien ook 'ns met de tuinslang aan de gang.
Haha, hier nog een waterliefhebber. Als ik de planten buiten doe dan komt de hond er natter uit dan de blommekes. . Mijn hond is zwart- en langharig en heeft het erg snel heet. Met dit weer ligt hij dan ook meestal binnen en slaapt hij veel. Pas aan het eind van de middag wordt hij weer actief. En zijn bak water ververs ik nog vaker, hij drinkt nu erg veel.

Mariesophie, wat naar dat je hond nog zo bijt en helemaal als dat ook nog tot bloedens toe gaat. Gelukkig kun je bij een andere hondenschool terecht. Dat je bij de MG school veel theorie krijgt, vind ik zelf ook erg fijn. En je krijgt ook een evaluatie (gedragstest) van je hond voor de cursus start, dan kunnen ze je meer persoonlijk begeleiden adhv de behoeften van je pup. Klinkt ook goed in mijn oren. Evt. probleemgebieden kun je ook aangeven en daar werken ze dan extra op in. Ik hoop voor je dat je vandaag een goede indruk van de MG school hebt gekregen en als het je wat lijkt dat je dan snel kunt beginnen.

Gisteravond liep ik met de hond bij een losloopgebied en kwam ik een andere pup tegen (een 12 weken oude herdershond). Haar vrouwtje vertelde dat de pup een paar weken terug gebeten was door een volwassen hond die bij haar thuis was. Volwassen hond hoort bij vriendin van het baasje, dus bekende hond. De volwassen hond had de pup bij de neus gegrepen en helemaal doorgebeten. Resultaat: een doorgebroken abces. Jakkes. Ik dacht dat volwassen honden toch wel intuitief rekening hielden met pups? Op straat vraag ik altijd aan het baasje of de hond leuk met pups om kan gaan voordat ik mijn pup laat snuffelen, gewoon voor de zekerheid. Maar deze vrouw kende de hond erg goed en er was nog nooit wat gebeurd. Deze vrouw heeft zelf ook nog een volwassen hond en daarmee was altijd leuk gespeeld door de bijtende hond. Zo zie je maar weer, je kunt nooit echt zeker zijn.

Dat aanhalen van je pup door mensen op straat dat herken ik erg goed. Wij hebben zo'n kleine pup en met een heel lief bekkie dus zodra we met hem op straat zijn, kom ik nooit snel weer terug. Waar we ook heen gaan, er zijn legio mensen (lees: vrouwen en kinderen) die hem willen aaien. Gelukkig vragen de meeste mensen wel netjes of ze hem mogen aanhalen. Overigens, het zijn meestal de mensen die zelf met een hond lopen die zonder vragen mijn pup aanhalen, haha.

Dat met die kong in de vriezer klinkt mij wel lekker in de oren maar mijn pup vindt een kong helemaal niks.....Heb al allerlei vullingen e.d geprobeerd maar hij is niet over te halen. Kaas, dat is zijn passie. Als je een stukje kaas voor zijn neus houdt dan wordt hij helemaal gek. En ik zie het nog niet gebeuren dat ik kaas in de vriezer doe, haha. Een kaasijsje.....brrrrr.
Jeetje Yoerie, wat een verhaal zeg van die pup. Het valt mij juist op dat de meeste volwassen honden pups niet zo leuk vinden. Dat zeggen de baasjes vaak ook, omdat pups zo druk zijn.

Wel netjes trouwens dat veel mensen vragen of ze je hondje mogen aanhalen. Dat is hier wel anders.

Je kan ook kaas gebruiken voor de kong. Je moet het dan geloof ik laten smelten. Er zijn allerlei recepten op internet te vinden.

Mijn hond is ook zwart. Heeft het ook erg snel warm. Overdag is het ook vooral slapen. Ik ben vanmorgen vroeg al met haar naar het strand geweest. Kon ze ff lekker los rennen. De zee ging ze niet in, alleen het pierenbadje :-).

Ik ga vanavond kijken bij de MG hondenschool. Ik ben benieuwd. Ik vind het alleen vreemd dat je tijdens de theorieles je hond een uur lang in de auto moet laten.

Kwam net thuis van boodschappen doen. Was bijna 1,5 uur weggeweest. Hond was moe van het strand, geplast, gepoept en zat in de bench met water, kluif en speeltjes.

Ik was dus bijna bij de deur en ik hoorde toen enorm geblaf. Ik dacht dat kan mijn hond toch niet zijn. Wel dus. Ben daarna naar de buren geweest of ze al lang aan het blaffen was. Ja dus, bijna de hele tijd dat ik weg was. En ze doet het ook wel vaker zei de buurvrouw! Echt balen, want ik dacht juist dat het zo goed ging .
Kouwe kong doe ik juist voor puppies, vooral als ze aan het wisselen zijn kan ze dat wat verlichting geven.

Kaas kan ook prima: gewoon brokjes met smeerkaas!

Over bak water verversen: doe dat maar niet. Wel natuurlijk zorgen dat er altijd water staat,. maar beter niet iedere keer vers, koud water. Zo'n koude plens water is niet goed voor ze. Water op kamertemperatuur is veel beter.

Lijkt misschien tegenstrijdig met de bevroren kong, maar dat bevroren spul is toch maar een klein beetje en dat prutsen ze er langzaam uit. Een halve bak koud water opdrinken is echt minder. Is voor onszelf, hoewel erg lekker, ook niet verstandig als het heel warm is.
Mariesophie,

Jammer dat je hond is gaan blaffen bij het alleen thuis laten,ik kan me voorstellen dat je daar van baalt. Bij de dierenwinkel is een spray te koop,(een spray,en een stopcontactverstuiver)met feromonen.Honden worden daar ontspannen van,en voelen zich niet alleen.Het kan helpen om het alleen thuis te blijven makkelijker te maken.

Op je vraag welk strand ik pip uitlaat,noordwijk.Een heerlijk hondenstrand met een restaurantje met waterbakken enzo.Ik ga daar graag met hondenvriendinnetjes heen.

pip heeft vanmorgen weer heerlijk gezwommen,achter een drijvend speeltje aan,heerlijk vindt hij dat.daarna nog even lekker gerend en hij ligt nu uitgesmeerd onder de bank te slapen.Ik kan wel merken dat hij nu 15 maanden is,hij is nog wel eens ondeugend,maar eigenlijk gaat het prima.Nu was pip ook niet heel lastig als pup,niet bijten blaffen enzo.Maar das meer geluk als wijsheid denk ik altijd maar.

Pip heeft het niet zo op een kong,wel op een simpele kluif,of heeel soms een kalfspees.En op hoefjes,die ik zelf met gekookt kipfilet vul.Drinken doet hij wel iets meer met warm weer,maar meestal drinkt hij bij het zwemmen de halve sloot leeg.Als ik naar het strand ga heb ik altijd een flesje water mee.

Wat wel grappig is dat hij heel goed uit een flesje kan drinken.Als ik in de fles knijp drinkt hij bjina net als een baby aan de fles.Rare hond die Pip.
Hmm, MS, een uur met deze hitte vandaag??

Ik zou ze nog eens bellen, want een uur is erg lang in deze warmte.

Oh en dat blaffen, wat erg zeg.

Ik heb vroeger een mengelmoes gehad en deze blafte ook de boel bij elkaar als ik weg ging (soms uren, ik werkte 4 uur p/d), zelfs met politie aan de deur (tja de buren konden mij niet bereiken, nog geen mobieltjes toen en ik was op weg naar huis van mijn werk) en stonden zelfs op punt de deur in de breken, gelukkig kwam ik net thuis.

Uit pure ellende maar een blafband aangeschaft, dat was ook een tijdelijke oplossing want deze Mw. had feilloos door wanneer de batterij leeg was.

Veel getraind maar helaas mocht niet baten, sorry het is geen leuk verhaal.

Ik hoop dat het jou beter zal vergaan.
Zusenzo, ik ga als ik ga trainen daar 's avonds trainen. Dan is het sowieso al koeler, maar dan nog vind ik het vreemd. Ze zei dat ze dat al 14 jaar zo deden en dat het altijd goed ging. Voor de mensen die dat echt niet willen staan er binnen benches. Overdag lijkt me in de zomer sowieso geen optie.

Dat blaffen, ik heb zelf wel het idee dat de buren een beetje overdrijven. Ik hoor haar eigenlijk nooit blaffen als ik aan kom rijden. Alleen als ik dus de schuurdeur open maak. Dan hoort ze me dus en doet dan soms 1 blafje of piept wat. Ik kijk ook wel eens voor door het raam, ook nooit wat gehoord. Misschien is ze enorm geschrokken ofzo. Ik ben veel thuis overdag, en zit dan in de woonkamer (ik heb mijn werk/pc naar beneden verplaatst voor nu). Ik loop natuurlijk wel eens naar boven om wat te doen of te stofzuigen ofzo. Dan blaft ze in ieder geval niet gelukkig.

Buurvrouw komt van de week langs want ze had nog wat dingen zei ze. Ik ben benieuwd.

Dat blaffen van jou vorige hond, zat de hond dan in de bench of los?

Adsum, die spray heb ik idd wel van gehoord. Misschien een oplossing voor mij, maar ik ga eerst even goed testen of ze wel zo veel blaft.

Dat hondenstrand klinkt trouwens goed. Daar mogen honden dus de hele dag op begrijp ik? Zal wel druk zijn nu denk?

Die hoefjes waar jij het over hebt, ik had gelezen dat dat niet zo goed was omdat ze kunnen gaan splinteren.

Koude kong ga ik maar eens proberen. Ze vindt de kong leuk, en ben benieuwd wat ze van een nieuw recept vindt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven