Raambekleding Kiep-Kantelraam

05-10-2009 09:41 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Forummers, heb jullie hulp nodig.



Ik heb boven in de slaapkamers kunststof Kiep-Kantelramen. In mijn eigen kamer heb ik gordijnen hangen en dat gaat prima. Eigenlijk wilde ik straks in de 'babykamer' lichte gordijnen, maar dan zou een rolgordijn of andere manier van verduistering wel fijn zijn. Maar ja..... die kiep-kantel ramen kiepen en kantelen dus naar binnen.... Zo niet handig met rolgordijnen, want als ik dan het raam half open wil zetten, wappert dat rolgordijn overal heen..



Bestaan hier eigenlijk oplossingen voor? Op het raam zelf?



Misschien creatieve forummers die een oplossing weten.



Ik kan natuurlijk ook altijd voor donkere gordijnen gaan en de andere dingen vergeten.... dat kan..... maar wil gewoon eerst weten of iemand iets weet.



Overigens wil ik geen rolluiken aan de buitenkant van het huis, dat vind ik zelf niet zo mooi.



Alvast bedankt voor het meedenken!
DTEEZ!
Noem mij maar een muts hoor, maar DE oplossing heb ik er volgens mij nog niet voorbij zien komen. Het gaat toch om een kiepraam dat naar binnen toe kiept? Als je dan het raam openzet, dan komt daar nog licht naar binnen (en aan de zijkant) als de raambekleding op het raam zit.

Wij hebben daarom toch gewone dikke gordijnen opgehangen. Vanaf het plafond tot voorbij de vensterbank.
Alle reacties Link kopieren
Het rolgordijn dat voor het kozijn hangt is breed genoeg om het hele kozijn te bedenken en hangt aan beide zijden tegen de muur aan. Dus er komt echt geen zonlicht aan de zijkant door.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
ik heb mijn rolgordijn bevesticht op het kiepraam zelf, zodat het rolgordijn "mee" kiept, heel handig!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben inmiddels twee keer verhuisd sinds ik dit topic opende en heb ik in dit huis ook raambekleding op het raam zelf.



Ik vraag me werkelijk af hoe je op mijn bejaarde topic terechtkomt?
DTEEZ!
Alle reacties Link kopieren
sorry, blijkbaar oud topic
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
quote:Djoels schreef op 18 september 2016 @ 08:04:

Ik ben inmiddels twee keer verhuisd sinds ik dit topic opende en heb ik in dit huis ook raambekleding op het raam zelf.



Ik vraag me werkelijk af hoe je op mijn bejaarde topic terechtkomt?haha dat vraag ik mij ook af

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven