Raar gedrag kat

04-05-2012 11:52 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een hele lieve kat van ongeveer een jaar oud. Alleen gedraagt ie zich soms ontzettend vreemd! Vorige week leek het wel alsof er een reset-knopje bij hen was ingedrukt waardoor ie sommige dingen compleet is vergeten. Zo gaat ie al maanden op de kattenbak in onze keuken, maar deed ie het vorige week ineens meerdere malen in de woonkamer. Wanneer we hem in de keuken zetten liep hij rond alsof ie alles voor het eerst zag, druk snuffelend en geintrigeerd rondkijken. Hij gedroeg zich heel anders dan normaal! Hij was absoluut niet angstig alsof ie ergens van is geschrokken, maar meer heel nieuwsgierig en verbaasd (terwijl er niets aan de keuken is veranderd).

Na hem een aantal keer weer 'geholpen' te hebben zn bak te vinden, doet ie het ineens weer prima zelfstandig op zn bak en lijkt ie de keuken weer geaccepteerd te hebben.

Herkent iemand dit gedrag? Heeft mijn kat echt last van plotselinge geheugenverlies?
Hebben onze katten ook weleens :-) die kunnen honderd keer boven komen, nummer 101 kan ineens eng of nieuw zijn... Heel bizar, maar wij hebben dat ook wel eens dus. Ik moet er altijd wel om lachen :-)
Mijn kat heeft ze sowieso niet allemaal op een rijtje, dus ik kan hier niet in adviseren :-D Die van mij doet het keurig op de bak, maar heeft soms wel uitspattingen. Geheugenverlies lijdt ze niet aan, ze weet altijd de keuken te vinden, want daar staan haar brokjes!
Hm, je zou bijna denken dat ie een kleine attack heeft gehad en daardoor een geheugenprobleem dat nu weer is opgelost. Verder is er niets geks aan hem? Stand oogjes is normaal, hij houdt zijn kopje niet scheef?

Mijn kat is ook gek, maar anders. Hij heeft nu een identiteitscrisis en denkt dat ie een hond is. Inclusief gaten graven in de tuin...
quote:fozziebear schreef op 04 mei 2012 @ 12:06:

Hm, je zou bijna denken dat ie een kleine attack heeft gehad en daardoor een geheugenprobleem dat nu weer is opgelost. Verder is er niets geks aan hem? Stand oogjes is normaal, hij houdt zijn kopje niet scheef?

Mijn kat is ook gek, maar anders. Hij heeft nu een identiteitscrisis en denkt dat ie een hond is. Inclusief gaten graven in de tuin...
tsja.....
Hahaha leuke verhalen maar gelukkig is mijn kat dus niet de enige met rare uitspattingen! Voor de rest merk ik niks raars aan hem, hij kijkt normaal uit z'n ogen. Wat ik wel altijd vreemd aan hem vind is dat als we reclamefolders krijgen die verpakt zijn in plastic, dat hij heel die plastic folie vakkundig gaat aflebberen! Daar zit toch geen smaak aan?! ;) Dat ie dat bij m'n tenen doet kan ik nog begrijpen, die ruiken naar viooltjes *kuch*
Haha, dat plastic lebberen doet die van ons ook... we roepen sinds kort dan ook dat ze een plastic fetisj heeft haha.Het maakt der niks uit wat voor plastic trouwens.... Zucht... Tassen, plastic van vleeswaren, folie waar bloemen in verpakt zijn... Alles is lekker :-)
Als hij weer zo "raar" doet, kijk eens naar zijn pupillen. Als deze gewoon groter en kleiner worden is er niets aan de hand, als ze groot blijven............even langs de dierenarts.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Likken aan plastic is best normaal bij katten, maar kan wel op pica wijzen en dan wordt het dwangmatig en kan het zeer schadelijk zijn. Even opletten dus en het plastic weghalen.

Pica
Wat betreft het gedrag van je kat: dat was waarschijnlijk een stressreactie op iets en daarom ging hij even wildplassen en deed hij extra voorzichtig in huis. Zo te lezen was het echter eenmalig en dus is er niets aan de hand.
Mijn kat heeft ook een plastic fetish...ik zag een tijd geleden op TV een programma dat ging over koeien in India die al het plastic wat op straat ligt opeten en daardoor lichamelijk in de problemen komen en het schijnt dat er olie in plastic zit en dat trekt dieren aan, dus vandaar dat katten het lekker vinden denk ik :-)
Mijn kat heeft lang met een hond samengewoond. Toen ze met een andere kat in aanraking kwam, heeft ze heel vakkundig zijn anus besnuffeld. Die andere kat was redelijk van slag :D
quote:rozehanddoek schreef op 04 mei 2012 @ 17:44:

Mijn kat heeft lang met een hond samengewoond. Toen ze met een andere kat in aanraking kwam, heeft ze heel vakkundig zijn anus besnuffeld. Die andere kat was redelijk van slag :Dik lig in n deuk... mijn kat is superllief maar ook erg saai...dit zie ik voor mij (visueel ingesteld)
quote:plofkipje84 schreef op 04 mei 2012 @ 13:08:

Haha, dat plastic lebberen doet die van ons ook... we roepen sinds kort dan ook dat ze een plastic fetisj heeft haha.Het maakt der niks uit wat voor plastic trouwens.... Zucht... Tassen, plastic van vleeswaren, folie waar bloemen in verpakt zijn... Alles is lekker :-)

aaah dat doet een van die van mij ook!

M'n katten hebben soms ook last van aanvallen waarbij er keihard door het huis gerend moet worden, terwijl ze bokkensprongen doen en dan stilstaan en miauwen. Elkaar ook spelenderwijs aanvallen en dan weer verder rennen en spastisch doen. Als je ze dan aanhaalt gaan ze helemaal klef en aanhalig doen. Katten zijn soms gewoon vaag haha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven