Radiatoren in woning zijn lelijk.

29-05-2023 10:55 23 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
De radiatoren in mijn woning zijn ruimt 50 jaar oud. Ze werken prima maar zijn foeilelijk.

De vraag is nu... is er een manier dat ik ze kan verbergen zonder dat dit ten koste van de warmte gaat?

Of:
Zal ik ze vervangen... EN als ik ze vervang... ga ik dan op elektrisch over?
You can't keep getting mad at people for sucking the life out of you if you keep giving them the straw.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier de radiotoren geschilderd, in grijs. Vallen nu minder op (waren wit, en muren en vloer zijn ook grijs hier).
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben een ombouw erom heen. Maar dat gaat indd ten koste van de warmte.

Je kan tegenwoordig ook platen erover plaatsen waardoor ze glad worden en ze er weer als nieuw uit zien. Wij overwegen dat ook voor volgende winter.

Afbeelding

Afbeelding
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren Quote
Maleficent schreef:
29-05-2023 11:00
Wij hebben een ombouw erom heen. Maar dat gaat indd ten koste van de warmte.

Je kan tegenwoordig ook platen erover plaatsen waardoor ze glad worden en ze er weer als nieuw uit zien. Wij overwegen dat ook voor volgende winter.

Afbeelding

Afbeelding
Ja ik ken meerdere mensen die dat gedaan hebben. Werk prima idd.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Mee schilderen met de muur inderdaad.
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren Quote
Doe even een rondje Google en Pinterest, er zijn vele oplossingen tegenwoordig. Dan kun je zelf kijken wat je mooi vindt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, je kan zo'n cover op maat laten maken.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat is er lelijk aan?

Toen ik ons huis kocht waren de radiatoren hier super lelijk. Oude knoppen en roestig. Ik heb de radiatoren losgemaakt, volledig geschilderd en nieuwe knoppen erop.

Gezien de energieprijzen lijkt mij niet handig om er allerlei zaken omheen te bouwen of er omheen te doen. De verwarming zal er toch een stuk minder efficiënt door worden.
Elektrische verwarming is al helemaal niet efficiënt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij Action zag ik spuitbussen speciaal voor dat doel. In twee tinten dacht ik. Het beste kan je ze loskoppelen en buiten behandelen. Binnen kan ook maar dan moet je echt alles zorgvuldig bedekken.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren Quote
Je hebt speciale radiatoren. Ik had toen hele goede van de Aldi maar andere verf hecht weer niet zo goed. Ik zou daarom voor de betere gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Socks schreef:
29-05-2023 11:41
Je hebt speciale radiatoren. Ik had toen hele goede van de Aldi maar andere verf hecht weer niet zo goed. Ik zou daarom voor de betere gaan.
Radiotorenverf idd.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Je kunt ze verven of er een speciale ombouw voor maken.
Wij hebben ze eruit gehaald en verwarmen elektrisch. Dat ziet er mooier uit en nooit meer gedoe met stof op die plekken. Maar als je op die manier verwarmd zijn ze gewoon nodig natuurlijk. Dan ben je er blij mee, lelijk of niet. Misschien kun je er in de zomerperiode wat voor zetten? Om ze zo min mogelijk zichtbaar te hebben. Bankstel, planten etc.
een èigen vàllei, een èigen vàllei
Je kan van dit soort platen kopen.

https://www.radiatorendiscounter.nl/rad ... 0410,10304

Zijn er ook zonder groef etc.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je ze wit wil hebben zou ik inderdaad speciale radiatorenlak kopen. Wil je een ander kleurtje dan werkt - na een primer - alkydlak prima. Je kan dan elk kleurtje laten mengen wat je mooi vindt.

De reden dat witte lak mooier is in Radiatorenlak is dat deze laksoort bepaalde stoffen bevat waardoor hij langer wit blijft, waar alkydlak eerder de neiging heeft te vergelen als ze niet genoeg licht krijgt, de zgn donkerteverkleuring. Bij gekleurde lak speelt dit probleem niet.

Alkydlak ruikt naar terpentine, maar ja je moet er wat voor overhebben. Watergedragen lak kan ook, maar je hoeft er dan maar even langs te lopen met iets scherps of je haalt er een stukje verf vanaf.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren Quote
Zet je er iets voor dan moet de onderkant open zijn, bijvoorbeeld een brede boekenkast op 5 cm hoge pootjes. Ook van boven moet er een dergelijke rand open zijn.

Ik heb beide oplossingen gehad ooit. Maar de boeken zijn uit de mode dus die heb ik niet meer.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren Quote
reneviva schreef:
29-05-2023 11:36

Elektrische verwarming is al helemaal niet efficiënt.
Dat hangt helemaal van de situatie af. Het voordeel van elektrisch is dat je ze kunt plaatsen waar je de warmte nodig hebt. Verder kan je ook nog infraroodpanelen plaatsen. Ik heb in mijn thuiskantoor een infraroodpaneel aan het plafond laten monteren, en 's winters kan de CV uit blijven. en is het toch warm genoeg om te werken met lagere energiekosten dan met de CV.
Alle reacties Link kopieren Quote
tv-icoon schreef:
29-05-2023 11:38
Bij Action zag ik spuitbussen speciaal voor dat doel. In twee tinten dacht ik. Het beste kan je ze loskoppelen en buiten behandelen. Binnen kan ook maar dan moet je echt alles zorgvuldig bedekken.
Er is ook radiatorlak die met roller en kwast kunt aanbrengen en die heel mooi glad uitvloeit. Dat uitvloeien gaat helaas niet bij alle soorten even mooi, dus even zoeken naar de juiste. Je hoeft dan in ieder geval niet de boel van de muur te halen.
Alle reacties Link kopieren Quote
GroenTuintje schreef:
29-05-2023 11:43
Radiotorenverf idd.
Dankje.
Maleficent schreef:
29-05-2023 11:00
Wij hebben een ombouw erom heen. Maar dat gaat indd ten koste van de warmte.

Je kan tegenwoordig ook platen erover plaatsen waardoor ze glad worden en ze er weer als nieuw uit zien. Wij overwegen dat ook voor volgende winter.

Afbeelding

Afbeelding
Ooooh, dit is mooi!
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh, ik wist helemaal niet dat ik het kon verven.... hmmmm.... wel een fijne goedkope optie om eerst uit te proberen. Dankjulliewel.

De platen zien er ook chique uit maar zijn ook wel duur zo te zien.
You can't keep getting mad at people for sucking the life out of you if you keep giving them the straw.
Nieuwbie schreef:
29-05-2023 20:02
Oh, ik wist helemaal niet dat ik het kon verven.... hmmmm.... wel een fijne goedkope optie om eerst uit te proberen. Dankjulliewel.

De platen zien er ook chique uit maar zijn ook wel duur zo te zien.
Wij waren voornemens alles te laten vervangen. Voor mij is deze prijs echt een opluchting.
Alle reacties Link kopieren Quote
AprilLudgate schreef:
29-05-2023 13:12
Dat hangt helemaal van de situatie af. Het voordeel van elektrisch is dat je ze kunt plaatsen waar je de warmte nodig hebt. Verder kan je ook nog infraroodpanelen plaatsen. Ik heb in mijn thuiskantoor een infraroodpaneel aan het plafond laten monteren, en 's winters kan de CV uit blijven. en is het toch warm genoeg om te werken met lagere energiekosten dan met de CV.
Electrisch is alleen aan te raden als het om lokale verwarming gaat en tijdelijk in kleinere ruimtes. Bijvoorbeeld een (kleine) werkkamer die je maar af en toe gebruikt.
Ik ben budgetcoach en heel veel mensen zijn vorig jaar nat gegaan met electrisch verwarmen, omdat je een kleine 9 x meer electra nodig hebt om dezelfde warmte te krijgen. Dus reken even 9 x de electraprijs door naast de 1m3 prijs voor gas en kom dan nog eens terug. Misschien in combi met zonnepanelen gunstig zo lang er nog saldering is, maar dan moet je zeker weten dat je ruim voldoende capaciteit hebt om je warmtevraag daarmee te dekken, anders moet je alsnog van het net afnemen tegen die hogere prijs. Dan kun je beter inzetten op iets wat je warmterendement verhoogt, zoals verwarmen met een airco. Dan verwarm je ook electrisch, maar wel tegen een stuk hoger rendement.
Alle reacties Link kopieren Quote
Toen wij een aantal jaren geleden gingen verhuizen naar een andere koopwoning, hadden we de oude radiatoren van onze nieuwe adres volledig vervangen.
Wij vonden de oudere radiatoren niet mooi en zo oud waren ze ook weer niet. Kwestie van smaak en wat voor budget je ervoor over hebt.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven