Rijles!

03-07-2011 17:55 1161 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien het oude topic ( Rijles!! ) bijna vol zit kunnen we hier verder kletsen!

Voor al je paniek momenten, vreugde momenten, mental breakdowns, persoonlijke overwinningen, vragen, tips, rijles lief en leed!

RIS-toetsen

Tussentijdse toetsen

14-07 Ruza

12-09 freshfruity

02-12 lucky birdie

Examens

06-07 rwoanne

23-07 mmm_x

18-08 dreamlogic

15-09 Ruza

28-09 Pimpepaars

26-10 Aimee (motor)

29-11 Madam atelier (ja, je krijgt er 3)

25-03 femmelotje!

03-10 Chipper
@freshfruity: Wat ontzettend vervelend van je instructeur! Ik zou ook naar een andere rijschool gaan. Jammer dat je ook niet bij mij in de buurt woont, anders had ik je mijn rijschool aangeraden. Ik zou me niet druk maken over de reactie van de rijschoolhouder; het gaat om jou en je moet je prettig kunnen voelen bij de instructeur, anders kan het nog een lange weg worden denk ik.

Succes!

Bedankt voor de lieve reacties, doet me goed!!

Zal ff kort vertellen hoe het examen is verlopen: Ik liep met een heel negatief gevoel bij het CBR naar binnen. Toen ik mijn examinator zag, dacht ik eerst dat ik een heule strenge zou hebben (zijn blik was niet erg zachtaardig om te zien), maar toen we kennis maakten, gaf hij mij een heel relaxed gevoel en kon ik gewoon later lachend de auto in!

Vanuit het CBR meteen de snelweg op (een van mijn struikelblokken!), maar op het moment zelf kon ik invoegen met ruim 100 km per uur en ging het veranderen van rijbaan vloeiend en perfect. Ik dacht van binnen: "Jeeejj!" Toen nog even ingehaald en dat ging ook goed, weer een "Jeeeej"-moment. Voor de rest heerlijk gereden, totdat de bijzondere verrichting kwam; Hier ging ik de mist in (moest draaien op een weg). Ik had alleen de ruimte verkeerd ingeschat, dus kwam niet uit. Toen zei de examinator: "Ik zou maar even stoppen en achteruit gaan rijden. Ik help je er wel doorheen." Toen dacht ik dat ik het had verpest. Maar vol goede moed ben ik verder gaan rijden. Op het eind, toen we vlak bij het CBR waren, kreeg ik nog een kans om in een keer de auto te kunnen draaien en soepel weg te kunnen rijden. Dat lukte, dus ik kreeg weer hoop!

Aangekomen bij het CBR vroeg de examinator hoe ik het vond gaan. Ik zei dat ik het goed vond gaan en toen zei hij: "Oké, gefeliciteerd". Ik kon het op dat moment eigenlijk niet geloven en wist niet of ik nu blij moest zijn of moest huilen.

Mijn instructeur heeft mij naar huis gereden en we hebben even een leuk en fijn afsluitend gesprek gehad. Omdat ik bijna elke les een pepermuntje toegestopt kreeg van mijn instructeur, heb ik hem 5 rollen gegeven, als symbolisch cadeautje :-).

Morgen in mijn middagpauze hoop ik mijn rijbewijs aan te vragen en anders wordt het donderdagavond. Ik ga voor de spoedprocedure, hihi.

Ik vind het aan de ene kant heel leuk om alleen te kunnen rijden vanaf nu, maar ook best eng! Gelukkig heb ik wat tips van mijn instructeur gekregen.

Wat een heerlijk gevoel is dit,zeg! AL moet het besef nog even komen, maar dat zal er wel zijn als ik het felbegeerde pasje in mijn bezit heb.

Ik hoop dat de anderen ook zo'n examen (en examinator) krijgen!!!
Is trouwens geen kort verhaal geworden :-D.
Je hebt dus een soort van zelfde examen als ik gehad. Fijn

Ik vond de eerste x alleen rijden best eng. Maar heb me er overheen gezet en gewoon de dingen doen! En dan valt het allemaal best mee.
Gefeliciteerd Pimpel!!! Lekker gevoel he? NOOIT meer rijlessen en nooit meer examen doen. Woohoo!
@Ruza: Ja, idd. Daar moest ik nog aan denken toen ik thuis was!

En ik ga maar zo denken: Ik heb mijn examen gehaald, dus ik kan rijden. Wordt mijn nieuwe lijfspreuk of zo, hahaha.

Hoop aankomend weekend al in een auto te zitten, spannend en leuk!

Dank je wel, bittermoon! Ja, het is een heerlijk gevoel! Ik moet nog steeds even het besef krijgen dat ik idd nooit meer hoef te lessen of examen hoef af te leggen...
Denk eraan dat je bij spoedprocedure voor een bepaald tijdstip je aanvraag moet doen!
Pimpelpaars, van harte gefeliciteerd, wat fijn voor je
@Ruza: Ik heb vanmiddag om 12.30 mijn rijbewijs aangevraagd en ik kan hem morgen ophalen. De grens is 14.00, dus ik was mooi op tijd.

@indigoblue: Dankjewel!!
Pimpel gefeliciteerd!!!!!!!

Fijn gevoel he! Lekker in je uppie overal naar toe kachelen, en laat de mede mens maar zeiken als je misschien iets nog niet goed doet, lekker boeiend. Jij hebt je examen gehaald dus je kan idd rijden!

Mijn les ging gister niet al te best

Rotonde met 5 uitgangen was drama. Ik reed op de binnenste baan, en toen ik er af wilde gaan bij de 3e afslag, kwam er ineens een auto de rotonde op, omdat ik te laat aangaf dat ik er af ging en te laat van baan wisselde.

Vanaf dat moment ging veel mis: Inhalen wachtte ik te lang mee, zodat ik steeds moest remmen, doodlopende straat in gereden (dat kennen wij hier bijna niet) etc. Beter nu dit soort momentjes dan straks met examen!

Gingen ook dingen goed, maar had ff een offday!
Ik ken die dagen, dat je het lessen helemaal niet gaat zoals jij t zou willen. Balen! Maar gelukkig gaat het andere keren weer een stuk beter! Zo te lezen maak je allemaal beginnersfoutjes en na een tijd heb je hier veel meer kijk op en gaat het stukken beter. Succes!

Nou, ik heb gisteren dus voor t eerst in mijn eentje gereden en het was, op zijn zachtst gezegd, apart. Hahahaa.

Ik moet nu gaan rijden in een benzine en ik heb er echt ruzie mee gehad! Het begin ging goed; Ik reed vloeiend weg en dacht: "Yes!", maar toen ik ergens stopte en weer weg wilde rijden, sleog de motor af. En niet 1x maar 4x achter elkaar! Maar als ik eenmaal wegreed, ging alles super!

Na veel gestuntel kwam ik aan bij mijn mams en heb ik de auto achteruit ingeparkeerd. Toen wilde ik wegrijden, maar de auto haperde zo en ik snapte maar niet waarom. Had ik dus de handrem er nog op! Onderweg naar mijn vriend is de motor niet meer afgeslagen, maar loeide de auto wel ernstig als ik optrok :-S.

Ik heb echt totaal geen feeling met de koppeling en het gas op laten komen en daar baal ik enorm van. Bij een diesel laat je de koppeling opkomen, je rijdt zachtjes weg en dan geef je gas bij, maar bij benzine is dat dus niet zo. Als ik het goed begrijp van mijn schoonmoeder, moet ik dus eerst licht gas geven, dan de koppeling op laten komen en dan rijd je weg, maar dat lukt dus niet. Ik doe dus iets fout, maar heb zo snel niet door wat.

Nu ga ik volgende week ff met haar oefenen op een parkeerplaats, zodat ik niemand hinder.

Hebben meerdere mensen hier last mee gehad?
Pimpel,lekker in je eentje tussen de grote mensen op de weg

Die benzine...daar wen je echt wel aan. In mijn moeders auto moet je sneller gas bij geven en dan de koppeling snelleer op laten komen tegen het loeien. Ik heb m maar 1x af laten slaan toen probeerde ik in de 4e versnelling weg te rijden en dat werd m te veel haha.

Ben vrijdag de stad in geweest met mn instructeur. Was super gezellig.
Ik vond het wel heel gaaf hoor, rijden in mijn eentje én zonder zo'n L op je auto :D.

Wegrijden in zijn 4 is idd niet heel handig, hahaha. Maar dit gebeurt je vast geen volgende keer meer :-D.

Wat leuk dat je met je instructeur op pad bent geweest!!!
In zn 3 rijdt ie wel weg maar dat is echt niet fijn!
En ja met mn instructeur op pad was leuk. Vertelt ook opeens allemaal dingen die hij eerst niet vertelde want dan was ie aan het werk haha
Hahaha, dat snap ik! Wel knap, ik kreeg het niet voor elkaar om in zijn 3 weg te rijden toen ik leste.
Nee in mn lesauto kon het ook niet hoor! Maar met een benzine kan het vaak wel.
Oké, ik snap 't. Ik ga vast zelf wel een keer ondervinden of het met mijn auto ook lukt, hahah.

Ik ga er ff vandoor, ga lekker een terrasje opzoeken en genieten van t mooie weer!
Probeer het maar eens maar je rijdt echt niet fijn weg.
Pimpelpaars, bijna iedereen moet wennen aan het optrekken in een benzine auto, je bent echt niet de enige en het was je allereerste keer! Niet zo hard voor jezelf ook zijn bijna alle auto's anders, dus moet je sowieso even aan de auto wennen, hoeveel gas, hoeveel koppeling, die balans vinden. Komt wel goed!

Ruza, gezellig dat je met je instructeur de stad in bent geweest ik spreek ook nog steeds af met mijn 'instructeur' (al is hij dat nu al lang niet meer)

Aimee, balen van je les, maar dat soort lessen zit er altijd wel tussen. Wanneer was je laatste examen ook alweer?
Hij blijft toch altijd een beetje de instructeur haha. Leuk dat je ook nog contact hebt.
Vandaag ff met de huisarts contact gehad, Ik krijg pilletjes voor mn examen komende les de eerste uitproberen, de les erna is mn examen al dus hopelijk heeft het effect en haal Ik hem dan :D
Atelier_Madame, als je tijdens je les normaal niet zenuwachtig bent, dan zul je weinig effect bemerken van de beta-blokkers (die heb je gekregen van de huisarts denk ik). Die werken op de angst en nervositeit die je voelt opkomen voor en tijdens je examen. Maar het is verstandig om ze van te voren uit te proberen om te kijken of je er niet duizelig van wordt (kun je ook thuis doen trouwens, als je het tijdens je les uitprobeert en je wordt wel duizelig heb je niks aan je les gehad).

Ik heb er in ieder geval veel aan gehad, voelde me heel rustig! Kreeg tabletjes van 10 mg en heb 20 mg genomen voor het examen.
Pimpelpaars ik herken dat trouwens héél erg van koppeling in een benzine-auto. Ik heb in de auto van m'n schoonouders gereden en bij het stoplicht lukte het gewoon echt niet!!

Ik miste idd ook die feeling, voelde het aangrijpingspunt niet...werd er helemaal frusti van.

Ik ben daarna wat gaan oefenen in mijn eentje en dat ging al een stuk beter! Binnenkort in de Espace van mijn vriend rijden, ook een benzinewagen, en ben heel benieuwd hoe dat gaat, want nu rijd ik weer alleen in het dieselbusje van mijn moeder.
Afgelopen zondag was het een erg mooie dag, dus mijn vader stelde een paar dagen van tevoren aan mij voor om mijn rijbewijs mee te nemen, naar het huis van mijn ouders. Zodoende. Ik reed in de auto van mijn vader en hij en mijn moeder gingen mee, en we gingen op weg naar een restaurant ergens halverwege tussen een paar dorpen in. De weg ernaartoe was niet uitzonderlijk druk (op de meeste plekken gold een maximum snelheid van 60 en 70 km/h). Maar het restaurant was beredruk! Schitterend zonnig en vrij warm weer, dus veel mensen trokken er daarom op uit! Ik drink anders een biertje, maar niet als ik moet rijden; dan is het koffie of cola. Daarna reden een paar kilometer naar een van de omliggende dorpjes, en daar dronken we weer wat. Daarna reden we terug naar het huis van mijn ouders. Dat ging goed, maar de neus van de auto van mijn vader is korter dan de neus van de lesauto waarin ik rijles heb, dus dat is een beetje lastig. Mijn vader durft de auto bij de garage flink eind door te rijden (daarna zit er ongeveer 10 cm tussen de garagedeur en de neus) terwijl ik dat niet durf. Dan zit er een meter tussen de garagedeur en de neus.

Ik was onbekend in het gebied waar we waren, en mijn vader was daar bekend, dus die zei af en toe "links", "rechts", "Nu hebben we een rotonde, ga daar maar driekwart rond; we gaan linksaf."

Op de route naar huis had ik te maken met een ovonde:

Over twee weken wil ik dat weer doen.
World of Warcraft: Legion
Fijn hans, dat hwt goed ging! Ovondes zijn fun ja. Hier heb je er een bovenop hwt viaduct als op en afrit bij de snelweg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven