Rits van schoenen gaat steeds open

21-11-2010 22:46 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb leuke halfhoge schoentjes/laarsjes voor mijn dochter gekocht.

In het begin leken ze goed te passen. Maar na een aantal weken ging de rits van de schoenen steeds open. Nu zit er een knoopje bovenaan de rits, dus ik doe geduldig de rits weer dicht en het knoopje eroverheen dicht en dan blijft het weer een tijdje dicht zitten.

Maar toch als ze rent, is de rits in no time weer open.

De laatste tijd zie ik de ritsen vaker open dan dicht. En de goed aansluitende schoentjes (want smalle voetjes) kun je nu zo over haar voet heen uittrekken. Heel irritant dus, GRRRR en ook niet goed voor haar voetjes.

Ik heb de schoenen in augustus of september al gekocht en ze draagt ze vanaf oktober. Teruggeaan heeft denk ik geen zin meer, aangezien we ze al een tijdje hebben. De schoentjes waren erg duur, dus eigenlijk moet ze er nog een tijdje mee doen als het kan. Maar zo gaat het niet zo goed. Ik heb net een extra paar gescoord op mp voor een tientje, een paar waarvan ik weet dat ze smal vallen, maar eigenlijk vind ik het superzonde.

Iemand een gouden tip?
Nieuwe rits in laten zetten door een goede schoenmaker? Dat is het enige wat ik zo kan verzinnen. Wel heel irritant. Voor jou als wel voor dochter. Lijkt me toch niet echt lekker lopen/rennen/spelen. En het is idd niet goed voor haar voetjes.
waarom zou je niet teruggaan? Het is toch geen slijtage?

En een garantie gaat toch wel wat verder dan 3 maanden? Zeker omdat je zegt dat de schoentjes erg duur waren.

Gewoon teruggaan en zeggen dat je toch wel wat meer mag verwachten van zulke schoentjes.
hallo a_nick_is_born,

Ik denk dat je het beste toch even kunt terug gaan naar de winkel. Het komt weleens voor dat een fabriekant een complete serie schoenen/laarzen maakt met een rits die in de praktijk niet geschikt is daarvoor.

Als de winkel meer van dit soort klachten heeft gehad zullen ze je waarschijnlijk wel tegemoet willen komen.

Er zijn een hoop schoenwinkels die niet eens zozeer kijken naar de aankoopdatum, maar wel naar hoe een schoen gedragen is ( is ie nog zo goed als nieuw of al helemaal afgedragen)

Andere oplossing is een andere rits in laten zetten, dit is helaas een pittig dure grap.

Heel misschien dat een schoenmaker nog een andere oplossing heeft maar ik betwijfel het.

succes!!

groeten saarchen
eens met de rest..teruggaan ermee. Na net een maand dragen is het niet normaal dat de rits nu al stuk is.
Ok, ik ga het er toch op wagen bedankt.

Ik heb overigens ook nog de producent gevonden en hun net gemaild om te vragen of ze meer klachten over deze schoenen hebben gekregen en wat ik nu moet doen, of ik bij hun of de winkel moet zijn.
Teruggaan of veiligheidsspeldje bovenin doen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Spammert!
Nope
Laarzen met ritsen

Daar heb ik al zo vaak gedonder mee gehad, vooral de laarzen van dochter houden het regelmatig nog geen 2 maanden vol. Ik heb nu eingelijk (3e paar dit jaar...) laarzen gevonden zonder rits, joehoe.

Op schoenen/laarzen zit meestal wel seizoensgarantie dus je kunt er mee terug maar meestal zijn ritsen uitgesloten van de garantie, ik heb dat zelfs al een paar keer bij de aanschaf af gehoord.
quote:Machutookunbietjemeerzijn schreef op 08 maart 2011 @ 09:53:

Spammert!

Oei, ik zie nu pas dat ik zit te reageren op een oud bericht dat ge-upt is door een spammert, bah.

Trouwens over die ZlideOn-reclame: aan zo'n product heb ik je dus helemaal niks, het zijn juist de tandjes die kapot gaan, niet het lipje...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven